Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
A gyakornokok beilleszkedése
Tibor Éva E-learning stratégiák a nyelvtanulásban – a tanuló szemével Motiváció és hatékonyság az e-learningben nyelvtanulási példákon keresztül.
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
A jó célkitűzés, mint a siker és önmegvalósítás alapja
A tanári munka értékelése
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Angol nyelvi kompetencia
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Üzleti kapcsolatépítés és értékesítés a gazdasági válság idején
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Pedagógiai Értékelési Konferencia
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont 1 SZAKMAI NAP Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2. Ebédszünet.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az e-portfólió használati köre
A COACHING, MINT SZEMÉLYRE SZABHATÓ FEJLESZTŐ MEGOLDÁS
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Oktatásszervezés II. A vezetés szerepe a tanítási-tanulási folyamat eredményességének növelésében előadásból: ÉRTÉKELÉS A KIMENETI EREDMÉNYEK ALPJÁN (gyakorlat)
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
HOZOTT ANYAGBÓL DOLGOZUNK STYLIST -saját érdeklődés -modell -szemügyrevétel > ajánlás -elégedettség.
1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
 Programs in particular areas of lifelong learning (e.g. language teaching) Dr. László HÁRY.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka
Felkészülés a nagy útra!
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
Gyorsjelentés az érettségi eredményeiről július 12.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Dolgozói Elkötelezettség Új megvilágításban
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia – sorozat 1
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Előadás másolata:

Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért Hogyan növeljük tanári hatékonyságunkat coaching eszközök segítségével?

A workshop célja Bepillantást nyújtani a nyelvtanítás és a coaching kapcsolatába Kipróbálni coaching technikákat

A workshop vázlata Bemutatkozás A coaching és a nyelvtanítás kapcsolata Gyakorlat Célkitűzés coachinggal Coaching stílusú visszajelzés Összegzés Kérdések

Buzásné Mokos Boglárka Angol nyelvtanár, ELTE-BTK, -PPK, 2005 Üzleti kommunikáció, one-to-one Telc vizsgáztató, felkészítő, TIT, 2012 Tréner , KMO, 2012 Tanulástechnikai tréningek Kvalifikált nyelvi coach, Language Coach Academy, 2013

Kontextus / Háttér Coaching Edu coaching Nyelvi coaching Coaching stílusú nyelvtanítás Coach és nyelvtanár

„A coaching célja az egyénben rejlő lehetőségek kibontakoztatása teljesítményének javítása által. Nem az illető tanítását jelenti, hanem a tanuláshoz való hozzásegítését.” John Whitmore

Coaching Egyszemélyes/ csoportos Bizalom, önkéntes Változatos eszközök, módszerek Kérdések Tudatosság Felelősségvállalás

Coaching stílusú tanítás Edu coaching Felsőoktatásban oktatók, tanulók támogatása Tanulási, kutatási, fejlődési cél Nyelvi coaching Nyelvi projektcél, nyelvi tudatosság és kompetencia fejlesztése Nyelvi gátlások oldása Coaching stílusú tanítás Coaching és coaching módszerek alkalmazása a nyelvoktatásban

Coach vagy tanár?

A jó tanár és a coach közös vonásai Bizalmi légkört teremt Figyel az ügyfélre/ tanulóra Türelmes, a tempót az ügyfél diktálja Szakmailag kompetens Változatos eszköztárral él Személyre szabja a módszereket Támogat, ösztönöz, motivál

Sikeres nyelvtanulás motivál működő gyakorlatokra épít személyre szab A tanár részéről: célra fókuszál motivál működő gyakorlatokra épít személyre szab fejlődésre ösztönöz coaching szemléletű és coaching eszközöket/ módszereket alkalmaz

Coachinggal tanítani?

Coaching a tanításban Célkitűzés Tervezés Működő gyakorlatok feltérképezése és tudatosítása: tanulási stílus, stratégiák, praktikák Visszajelzés

Miért kezdenek nyelvet tanulni? Mi a célod? Miért kezdenek nyelvet tanulni?

Célkitűzés Tipikus Coachinggal Külső elváráshoz kötött Ködös Bizonytalan Közhelyes Konkrét Mérhető Elérhető Releváns Határidőhöz kötött

SMART cél Konkrét Mérhető Elérhető Releváns Határidőhöz kötött

Nyelvtanulói célok Szükségem van egy nyelvvizsgára a diplomámhoz. Emelt szintű érettségit szeretnék tenni a többletpontokért. Jól szeretnék beszélni angolul. Magabiztosan szeretnék beszélni. Külföldön szeretnék dolgozni.

SMART cél Legkésőbb jövő márciusra angol B2-es nyelvvizsgát szeretnék tenni, hogy megkapjam a diplomámat.

Értékelés coachinggal

Rajzoljunk egy cicát!

Milyen visszajelzést tudnánk adni, hogy abból tanuljon az illető?

Coaching stílusú visszajelzés Mi az, amit jól csináltál, amire büszke vagy? Mi az, ami eltér egy igazi cicától? Mit fogsz legközelebb másként csinálni? Hogyan fogod legközelebb csinálni? Mikor fogod véghezvinni?

Visszajelzés Coaching stílusú Tipikus Önreflexión alapul Szubjektív véleményen alapul Dicséret vagy elmarasztalás Hibákra, hiányosságokra fókuszál Objektív mérés Önreflexión alapul Tény- norma-hatás objektivitásához mér Akciótervvel zárul

Összegzés

„Semmit sem lehet megtanítani egy embernek csak segíteni abban, hogy rátaláljon önmagán belül.” Galileo Galilei

Buzásné Mokos Boglárka boglarka.mokos@educoaching.hu Köszönöm a figyelmet! Buzásné Mokos Boglárka boglarka.mokos@educoaching.hu