Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért Hogyan növeljük tanári hatékonyságunkat coaching eszközök segítségével?
A workshop célja Bepillantást nyújtani a nyelvtanítás és a coaching kapcsolatába Kipróbálni coaching technikákat
A workshop vázlata Bemutatkozás A coaching és a nyelvtanítás kapcsolata Gyakorlat Célkitűzés coachinggal Coaching stílusú visszajelzés Összegzés Kérdések
Buzásné Mokos Boglárka Angol nyelvtanár, ELTE-BTK, -PPK, 2005 Üzleti kommunikáció, one-to-one Telc vizsgáztató, felkészítő, TIT, 2012 Tréner , KMO, 2012 Tanulástechnikai tréningek Kvalifikált nyelvi coach, Language Coach Academy, 2013
Kontextus / Háttér Coaching Edu coaching Nyelvi coaching Coaching stílusú nyelvtanítás Coach és nyelvtanár
„A coaching célja az egyénben rejlő lehetőségek kibontakoztatása teljesítményének javítása által. Nem az illető tanítását jelenti, hanem a tanuláshoz való hozzásegítését.” John Whitmore
Coaching Egyszemélyes/ csoportos Bizalom, önkéntes Változatos eszközök, módszerek Kérdések Tudatosság Felelősségvállalás
Coaching stílusú tanítás Edu coaching Felsőoktatásban oktatók, tanulók támogatása Tanulási, kutatási, fejlődési cél Nyelvi coaching Nyelvi projektcél, nyelvi tudatosság és kompetencia fejlesztése Nyelvi gátlások oldása Coaching stílusú tanítás Coaching és coaching módszerek alkalmazása a nyelvoktatásban
Coach vagy tanár?
A jó tanár és a coach közös vonásai Bizalmi légkört teremt Figyel az ügyfélre/ tanulóra Türelmes, a tempót az ügyfél diktálja Szakmailag kompetens Változatos eszköztárral él Személyre szabja a módszereket Támogat, ösztönöz, motivál
Sikeres nyelvtanulás motivál működő gyakorlatokra épít személyre szab A tanár részéről: célra fókuszál motivál működő gyakorlatokra épít személyre szab fejlődésre ösztönöz coaching szemléletű és coaching eszközöket/ módszereket alkalmaz
Coachinggal tanítani?
Coaching a tanításban Célkitűzés Tervezés Működő gyakorlatok feltérképezése és tudatosítása: tanulási stílus, stratégiák, praktikák Visszajelzés
Miért kezdenek nyelvet tanulni? Mi a célod? Miért kezdenek nyelvet tanulni?
Célkitűzés Tipikus Coachinggal Külső elváráshoz kötött Ködös Bizonytalan Közhelyes Konkrét Mérhető Elérhető Releváns Határidőhöz kötött
SMART cél Konkrét Mérhető Elérhető Releváns Határidőhöz kötött
Nyelvtanulói célok Szükségem van egy nyelvvizsgára a diplomámhoz. Emelt szintű érettségit szeretnék tenni a többletpontokért. Jól szeretnék beszélni angolul. Magabiztosan szeretnék beszélni. Külföldön szeretnék dolgozni.
SMART cél Legkésőbb jövő márciusra angol B2-es nyelvvizsgát szeretnék tenni, hogy megkapjam a diplomámat.
Értékelés coachinggal
Rajzoljunk egy cicát!
Milyen visszajelzést tudnánk adni, hogy abból tanuljon az illető?
Coaching stílusú visszajelzés Mi az, amit jól csináltál, amire büszke vagy? Mi az, ami eltér egy igazi cicától? Mit fogsz legközelebb másként csinálni? Hogyan fogod legközelebb csinálni? Mikor fogod véghezvinni?
Visszajelzés Coaching stílusú Tipikus Önreflexión alapul Szubjektív véleményen alapul Dicséret vagy elmarasztalás Hibákra, hiányosságokra fókuszál Objektív mérés Önreflexión alapul Tény- norma-hatás objektivitásához mér Akciótervvel zárul
Összegzés
„Semmit sem lehet megtanítani egy embernek csak segíteni abban, hogy rátaláljon önmagán belül.” Galileo Galilei
Buzásné Mokos Boglárka boglarka.mokos@educoaching.hu Köszönöm a figyelmet! Buzásné Mokos Boglárka boglarka.mokos@educoaching.hu