Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók.
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Angol nyelvi kompetencia
A pedagógusminősítési rendszer
Kommunikációs stratégiák
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Motivációs kérdezés technikája
Az egyéni fejlesztési terv
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az e-portfólió használati köre
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Az erőszakmentes kommunikáció technikája
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
„ Ami mögöttünk van, és ami még el ő ttünk áll, apróságok ahhoz képest, ami bennünk rejlik. „ Ralph Waldo Emerson.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A PYGMALION EFFEKTUS, A TANÁRI ELVÁRÁSOK HATÁSA A TANULÓKRA.
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Drámajáték a magyarórán
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Figyelem irányító ábrák
Intézményfejlesztés = vezetésfejlesztés?
Út a sikeres tanuláshoz
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Tiéd a pálya” avagy amit a pályaorinentációról, pályaválasztásról.
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Az üzletek operatív működtetése
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Ágota néni Firenzében Erasmus + kurzus:
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Dolgozói Elkötelezettség Új megvilágításban
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Informatika munkaközösség
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az SZMBK Intézményi Modell
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Asszertív kommunikáció
Előadás másolata:

Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka A szavak teremtő ereje Motiváció célzott kommunikációval Buzásné Mokos Boglárka

ANGOL NYELVTANÁR, TRÉNER, nyelvi COACH „Bármilyen nyelven is beszélsz, sosem tudsz mást mondani, mint ami vagy.” (Ralph Waldo Emerson) ANGOL NYELVTANÁR, TRÉNER, nyelvi COACH

Élmény a nyelvtanulásban tanulócsoport légkör, hangulat tananyag feladatok siker TANÁR

Tanár Motiváló képesség Személyiség Szakmaiság Elkötelezettség Kreativitás Rugalmasság Nyitottság Motiváló képesség

A motivált tanítási gyakorlat A motiváló Nyelvtanár Feltételek megalapozása → Motiváció generálása → Motiváció fenntartása → Pozitív önértékelés támogatása → (Dörnyei, 2001) Célkitűzés Pozitív légkör Értő figyelem Támogató jelenlét, visszajelzés A motivált tanítási gyakorlat Coaching szemlélet

célzott kommunikáció Coaching szemlélet 2. Pozitív légkör 3. Értő figyelem 4. Támogató jelenlét célzott kommunikáció Példák a kívánt hatás elérésére, nem kívántak elkerülésére

jövőbeli énkép látomása tervezés 1. célkitűzés szerződés cél megfogalmazása jövőbeli énkép látomása tervezés

Célkitűzés: A látomás ereje „Ahol van látomás, ott van út is.” (Dörnyei, 2014) Példa: Lottónyeremény

Elképzelés, látomás segítése Mi lesz az első reakciód? Mit fogsz mondani? Hogyan fogod mondani? Kinek fogod mondani? Hogyan ünnepeled meg? Kivel? Hol?

energizáló tevékenység csapatjáték óraindító kérdések → példa 2. Pozitív légkör mosoly humor energizáló tevékenység csapatjáték óraindító kérdések → példa

Óraindító kérdések Mi volt a hét/hétvége csúcspontja? Mit vársz legjobban a héten? Mit tanultál meg a múlt órán? Mire vagy a legbüszkébb a teljesítményedből? Miről fogod észrevenni, hogy ez az óra hasznos volt számodra?

közléssorompók kerülése én üzenet adása 3. Értő figyelem személyre szabás kérdezéstechnika közléssorompók kerülése én üzenet adása Példa: szavaink hatása

„Ártatlan mondatok” „Használj egynyelvű szótárt!” „Ha sikeres vizsgát szeretnél tenni, sokat kell gyakorolnod!” „Ilyen előfordulhat a nyelvvizsgán is!” „Én a helyedben szókártyákat készítenék!” „Nagyon ügyes vagy!” „Másnak is nehezen megy!”

Közléssorompók kerülése (Gordon, 1974) Utasítás, irányítás, parancsolás Figyelmeztetés, fenyegetés Prédikálás Tanácsadás, javaslatok, megoldások adása Kioktatás Kritizálás, hibáztatás, bírálat Címkézés, szidás Elemzés, értelmezés Dicséret Vallatás/kikérdezés Kizökkentés, bíztatás

Erőforrások tudatosítása Pozitív visszacsatolás Önreflexió segítése 4. Támogató jelenlét Erőforrások tudatosítása Pozitív visszacsatolás Önreflexió segítése Haladásmérés Példa:Dicséret helyett

A dicséret alternatívája A tanuló bevonása, önértékelés A pozitívumok kiemelése Nem általános ítélet Konkrétumokra vonatkozik Fejlődést segít elő

Hatékony kommunikáció Kreatív Okos Motiváló Megerősítő Udvarias Naprakész Igényes Kiváló Átgondolt Célravezető Individuális „Óhatatlan”

Fejlődési irányok Coaching szemlélet Kommunikáció Motiváció

Kérdések-válaszok

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!

boglarka.mokos@gmail.com www.educoaching.hu (+36) 30 684 7816 elérhetőség boglarka.mokos@gmail.com www.educoaching.hu (+36) 30 684 7816

Felhasznált irodalom Dörnyei, Z. (2001). Motivational strategies in the classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Dörnyei, Z. and Kubanyiova, M. (2014). Motivating learners, motivating teachers: Building vision in the classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Gordon, T. (1974). T.E.T. Teacher effectiveness training. New York: Peter H. Wyden Publisher.