A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
KARRIER VAGY AMIT AKARTOK
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Komplex Instrukciós Program
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Önismeret Horváth Renáta.
A nevelés stílusa.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A pedagógus.
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Nevelés és nevelői attitűdök
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Bemutatkozik az iskolapszichológus …
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
A pszichológiai mérés alapjai
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Tervezési folyamat.
Diákok a „második” sorból
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szociális kompetencia
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója

Tanulási stílus és teljesítményigény felmérése 1.AG + 1.BG osztály 1.AG - 22 diák 1.BG - 23 diák

Teljesítményigény Sikerkeresők / Kudarckerülők SO: S  képesség, erőfeszítés Mivel magyarázzák a diákok K  erőfeszítés hiánya a sikert és a kudarcot? KK: S  szerencse K  képességek hiánya 1.AG 1.BG

Tehetséges diákok azonosítása osztály + gimnázium osztály - 7 diák gimnázium - 5 diák Stanford–Binet intelligenciaskála 4 terület: 1. verbális gondolkodás - szókincs, abszurditások 2. absztrakt/vizuális gondolkodás - mintakirakás, másolás 3. számolás - menyiségek, számsorok, egyenlőség-összeálítás 4. rövid távú emlékezet - mondatemlékezet, számemlékezet

Sajátos nevelési igényű diákok részkepességzavar - 8 diák integrált oktatás személyre szabott tanterv Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí SNI diákok osztály COMDI - Pályaorientációs tesztek - online tesztelés Érdeklődési kör, szakmai orientáció, személyiségtípus - jellemző tulajdonságok, tudásszint, képességek

Zaklatás felmérése osztály 64 diák 32 lány + 32 fiú Igen - 42% Nem - 58 %

Hogyan történt a zaklatás? A zaklató a másikat...

Ha bántanak vagy látod, hogy valakit bántanak, kinek mondod el?

Az iskolában jól érzem magam.

Az iskolában biztonságban érzem magam.

Felmérés „Tanár diákszemmel” osztály 52 diák 24 lány + 28 fiú

A velémenyed szerint milyen a jó tanár? Jelöld meg a három legfontosabb tulajdonságot.

Más... egy kicsit engedékeny szigorú, de humoros tudjon osztályozni

Tanít téged olyan tanár, aki rendelkezik ezekkel a tulajdonságokkal?

Mennyire fontos számodra, hogy jó kapcsolat legyen a tanár és a diák között?

A jó kapcsolat nagyon fontos, mert… Akkor a tanár ismeri a diákot és jól kommunikálnak. Bármikor lehet hozzá fordulni személyes problémával. Hogy tudjam gyakran megbeszélni a tanárral, hogy máskor feleljek, ha nem tudom olyan jól. Akkor tud segíteni tanulásban, ha valami nem megy. Ha jó a kapcsolat, a gyerek jobban tiszteli a tanárt, és fontos a gyerek véleménye is. Ha nincs jó kapcsolat, akkor rossz és frusztrált közérzetben tanulunk és nem tudunk rendesen odafigyelni. A diák automatikusan jobban figyel, többet tanul.

Prevenciós program „Életviteli készségek” első osztályos kisdiákok csoportos foglalkozások rajzolás, ismerkedés 4 talalkozás - minden találkozás perc napköziben zajlott készségek tanulása és fejlesztése - együttműködés, kommunikáció, beilleszkedés, konfliktuskezelés énkép fejlesztése

„Családi életre való nevelés” 1.AG,1.BG, 2. osztály G 5 talalkozás Önismeret, önértékelés, az egészséges személyiség Kötődés, barátság, szerelem Az igazi férfi/ az igazi nő Házasság, családtervezés, felelősségteljes szülő, családi szerepek Konfliktusok a családban

Közösségépítés 3.A osztály, 6. osztály, 1. AG + 1.BG szociális készségek fejlesztése verbális, nonverbális kommunikáció együttműködés konfliktuskezelési készségek empátia

Egyéni konzultációk a szülők részére - 31 a diákok részere beilleszkedési, magatartási problémák - konfliktusok és egyéb társas problémák - pályaválasztási kérdések - tanulási nehézségek - koncentráció fejlesztése

Köszönöm a figyelmet!