A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Tájékoztatás a települési önkormányzat jegyzőjének mint I
Gyermekvédelmi alapellátás
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
Közigazgatási alapismeretek
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
Munkavédelmi előírások rendszere
Működőképes-e a területfejlesztés új rendszere Nagyházi György PhD hallgató RGDI - Győr.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Jogszabályi háttér Alaptörvény Alaptörvény átmeneti rendelkezései
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
JEGYZŐI ÉRTEKEZLET Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Takács Zsófia október 17.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
„Az igazolatlan iskolai hiányzásokkal összefüggő gyámhatósági
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Polgármesteri Akadémia A helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról Dr. Lóránt Zoltán főigazgató február
Fenntartható önkormányzatok Az Országgyűlés Fenntartható fejlődés Bizottsága ülése Budapest Június 5. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök 1.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Helyhatósági és nemzetiségi választások október 12. FELKÉSZÜLÉS A POLGÁRMESTEREK, HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK ÉS A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK.
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
A pénzbeli és természetbeni ellátások változásai
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
A szociális segélyezési rendszer átalakítása
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
A szociális törvény változásai
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Az ÖNET megújításának lehetséges módja Schmidt Jenő, ÖNET munkacsoport vezetője, TÖOSZ elnök Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar.
Családtámogató ellátások
Hajléktalanügy 2015 Hajléktalanellátás Országos Konferenciája
A szociális segélyezési rendszer átalakítása
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
1 Szociális védelmi kiadások Magyarországon és az Unióban Tokaji Károlyné, KSH „Kérdés és válaszok”, avagy SZEGÉNYSÉG és SEGÉLYEZÉS I. című szakmai konferencia.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
A járási rendszer megújítása
Megyei Polgármesteri Fórum 2017.
Önkormányzat és állam.
„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989

MANORKA, TÖOSZ, január 7. 2 Kérdőív: MANORKA Management Bizottság, Helyi Obszervatórium Kutatói team: Gazsó István, Kovács Róbert, Sükösd Anikó Előadó: Dr. Kovács Róbert –u Előadó: Dr. Kovács Róbert

Kormányhivatalok kialakítása: némileg kritikusabbak a ma rendszerrel szemben A járási rendszert elfogadják Jegyzői feladatkörök: a többség a kialakult vegyes rendszert támogatja, elfogadja a változást Hatósági feladatok átadása: többség szerint problémamentesen zajlott A többcélú kistérségi társulások többsége fennmaradt valamilyen formában 3

4

5

6

7

8 Hogy változott a párbeszéd…?…és milyen most?

9

10

Aktuális önkormányzati ügyek 11

Polgármesteri jogállás javadalmazás A TÖOSZ elnöksége kezdeményezései nem jártak teljes sikerrel A TÖOSZ elnöksége felhívással fordult a polgármesterekhez - aláírás gyűjtés megyénként - parlamenti képviselők további tájékoztatása A TÖOSZ tisztújító küldöttgyűlésén kiemelt téma Átfogó egyeztetés kezdeményezése - a polgármesterek, - a köztisztviselők - a közalkalmazottak bérezése ügyében 12

Adósságrendezésben nem érintett önkormányzatok kompenzációja A TÖOSZ elérte, hogy a évi költségvetésben szerepel támogatási összeg az érintetteknek, viszont a hozzáférés módját mielőbb tisztázni kell A TÖOSZ továbbra is sürgeti, hogy a támogatásban nem részesített 120 kétezer lakosnál népesebb település is kapjon kiegészítő juttatást A TÖOSZ nem ért egyet a továbbiakban is alkalmazott „puha pénzek” rendszerének fenntartásával 13

Szociális juttatások új rendszere Az önkormányzatok által biztosított ellátások I. Az önkormányzatok által biztosított ellátás neve március 1-jétől egységesen települési támogatás lesz. E támogatás keretében az önkormányzatok az általuk támogatandónak ítélt, rendeletükben szabályozott élethelyzetekre nyújthatnak támogatást. A szociális törvény a települési támogatás keretében biztosítandó juttatások körét csak példálózóan sorolja fel: a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez, a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére, a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére, a gyógyszer-kiadások viseléséhez. 14

Szociális juttatások új rendszere Az önkormányzatok által biztosított ellátások II. Rendkívüli települési támogatás: A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére köteles nyújtani. A létfenntartást veszélyeztető élethelyzet, a létfenntartási gond meghatározása az önkormányzat jogosultsága, hasonlóan az ilyen helyzetekben nyújtandó támogatás összegének meghatározásához. 15

Szociális juttatások új rendszere Átmeneti szabályok Lakásfenntartási támogatás: a december 31-ig megállapított ellátások a hatályos szabályok szerint egy év időtartamra, a január 1. és február 28. között megállapított ellátások február 28-ig kerülnek biztosításra. Adósságkezelési szolgáltatás: A március 1-jét megelőzően megállapított ellátások a február 28-án hatályos szabályok szerint kerülnek biztosításra. Méltányossági közgyógyellátás: A március 1-jét megelőzően megállapított ellátásra és a február 28-án folyamatban lévő ügyekben a február 28-án hatályos szabályokat kell alkalmazni (ezekben az esetekben a méltányossági közgyógyellátásra való jogosultságot egy évre kell megállapítani). 16

Szociális juttatások új rendszere Óvodáztatási támogatás Az óvodáztatási támogatásra vonatkozó rendelkezések a kötelező óvodáztatás bevezetésével összefüggésben szeptember 1-jével hatályon kívül helyezésre kerülnek a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényből. Az utolsó folyósításra 2015 júniusában kerül sor. Az ellátás helyébe új támogatás nem lép. 17

Szociális juttatások új rendszere A finanszírozási rendszer A finanszírozási rendszer az állam és az önkormányzatok közötti feladatmegosztásnak megfelelően átalakul akként, hogy az önkormányzatok – adóerőképességükhöz igazodóan – nagyobb szerepet vállaljanak a helyi szociális problémák megoldásában. Az állam által biztosított ellátások finanszírozása 100%-ban központi költségvetésből kerülnek kifizetésre. Az önkormányzatok által biztosított ellátások finanszírozása saját erőforrásokból történik, azzal, hogy azok az önkormányzatok, amelyek a segélyezéshez nem rendelkeznek elegendő erőforrással, a központi költségvetésből támogatást igényelhetnek. Átmeneti időszak: a lakásfenntartási támogatás és az adósságcsökkentési támogatás kifizetéséhez a központi költségvetésben visszaigényelhető támogatás lesz biztosított. 18

Szociális juttatások új rendszere A TÖOSZ elnöksége semmiképpen nem támogatja, hogy a szociális feszültségek és problémák kezelésében az önkormányzatok megfelelő mértékű állami támogatás nélkül maradnak. A TÖOSZ elnöksége szerint ez a kérdés így nem oldható meg azokon a településeken sem, ahol van érdemi saját bevétel, de azokon a helyeken, ahol amúgy sincsen saját bevétel, csak a konfliktus további mélyítését eredményezi, ha az állam látványosan kivonul az egyes szociális támogatások mögül. A TÖOSZ elnöksége szakmai párbeszédet sürget a kérdés átfogó és megnyugtató kezelése érdekében 19

Települési adó ügyek A TÖOSZ elnöksége a jelenlegi helyi adókörön túl további települési adótárgyakat nem lát a lakosság adóteher képességének ismeretében. A TÖOSZ elnöksége nem támogatja, hogy a helyi iparűzési adó elsődleges felhasználási területének a szociális juttatások biztosítását jelöli meg a törvény. A TÖOSZ elnöksége felhívja a figyelmet, hogy a szociális juttatások kikerülése a feladatalapú finanszírozásból az egész önkormányzati pénzügyi támogatási rendszer ellehetetlenedését eredményezi. A földadó kérdése 20

TÖOSZ kitüntetései A TÖOSZ elnöksége kéri javaslataikat a szövetség kitüntetéseihez: Aranygyűrű Tűzzománc Emléklap Tűzzománc Emlékplakett A kitűntetések átadásra kerülnek a április 9-i küldöttgyűlésen Javaslattételi határidő: március 23! 21

Köszönjük a Figyelmet! Schmidt Jenő a TÖOSZ elnöke, Tab polgármestere Dr. Zongor Gábor a TÖOSZ főtitkára 22