A BKF tudástranszfer modellje a

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Friss diplomások a versenyszektorban
Advertisements

Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTÉSE
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Tudástranszfer egyetemi városokban
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Az EEM helye a menedzsmentben
A team-munka elméleti alapjai
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
LÉPÉSELŐNY EGYESÜLET. LEGYEN JOB(B) A NŐKNEK! LEGYEN MUNKA A NŐKNEK !
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kar Nemzetközi Gazdálkodás Gulyásné Dr. Csekő Katalin egyetemi docens tanszékvezető.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
DUÁLIS SZAKOK AZ SZTE KÍNÁLATÁBAN TÁMOP F-14/1/KONV Egység, alprojekt/alprogram neve Projektzáró rendezvény, Karsai Krisztina.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Duális logisztikai menedzsment mesterképzési program
Országos nagykereskedelmi menedzser
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Kérdések a második zh-hoz
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Előadás másolata:

A BKF tudástranszfer modellje a Dr. Huzdik Katalin khuzdik@bkf.hu A BKF tudástranszfer modellje a Duális képzés sEgítségével Üdvözlés, bemutatkozás.

Tudástranszfer - Kérdések A tudás tartalmi körülhatárolása versus minőségi tudás Mikor transzferáljuk a meglévő tudásunkat? Automatikusan transzferáljuk az ismereteinket? A mindennapi életünkben alkalmazzuk a meglévő tudásunkat, a kész sémáinkat. De csekély mértékben vagyunk képesek a tanultakat más, a tanulási szituációtól eltérő helyzetben alkalmazni. Miért különösen fontos ma a transzferálás képessége?

„kreatív gondolkodást fejlesztünk” Tudástranszfer Közeli transzfer: az eredeti tanulás nagy mértékben hasonlít az új szituációhoz Távoli transzfer: az eredeti tanulási helyzet jelentősen eltér az új szituációtól Transzfer = a szituációk végtelen sorozata, ahol az új szituáció ismertetőjegyei egyre inkább eltérnek az eredetiétől Ha ez a távolság elég nagy, akkor kreativitásról beszélünk. „kreatív gondolkodást fejlesztünk”

A transzferálás útja Az előzetes tudástól a tanulásig terjedő transzfer; Tanulástól az újabb tanulásig terjedő transzfer (a későbbi tanulás előkészítése céljából való tanulás); A tanulástól az alkalmazásig terjedő transzfer (a gyakorlatért történő tanulás); Hogyan szerezzünk ismereteket, képességeket úgy, hogy azokat később más helyzetekben is alkalmazni tudjuk?

Az értelem csiszolása és az egyszerű transzferfolyamatok változatosság automatizáció fokozatosság akaratlan implicit modellre támaszkodik megerősítésen alapul tipikus a szocializáció, kulturális beilleszkedés és tapasztalás alapú kognitív fejlődés folyamataira absztrakció tudatosság alapelvek alkalmazása előkészítő felhasználó előzetes tanulási fázisban jól elsajátított és elrendezett alapelvek és általánosításuk később azok spontán használata előzetes tanulás kontextus függő helyzetben eredmények absztrahálása a megoldandó szituációban az előzetes ismeretekhez való visszanyúlás

Duális képzés a BKF-en Szakok: Pénzügy és számvitel DUÁLIS KÉPZÉS ANGOL NYELVEN IS Szakok: Pénzügy és számvitel Gazdálkodási és menedzsment (angolul is) Kereskedelem és marketing (angolul is) Emberi erőforrások Turizmus-vendéglátás (angolul is) Partnerek:

DUÁLIS KÉPZÉSI Modellünk specializációk nemzetközi lehetőségek Üzleti angol Kompetencia- fejlesztés Tehetség- gondozás üzleti gondolkodás Versenyképes informatika

Duális képzési modellünk Közös cél: gyakorlati tapasztalatokkal és készségekkel rendelkező minőségi közgazdászok képzése A Főiskola és a céges partner közösen vállalják a hallgató képzését. A duális képzésben résztvevő hallgatók a képzési idő felét a felsőoktatási intézményben, a másik felét a partnernél töltik. A Főiskola vállalja: a hallgatók elméleti és gyakorlati esettanulmányokkal kiegészített képzését; beépíti az intézményi képzési időbe a vállalat új belépőire vonatkozó céges belső képzések idejét; biztosítja az elméleti képzés mellett a heti 15 órás vállalati gyakorlati képzést; előszűrést végez a céges kiválasztási folyamathoz a legtehetségesebb hallgatók megtalálása érdekében.

A BKF duális képzése A duális képzés további pluszt ad az eddigi gyakorlati képzésünkhöz. Sokszínűségünk, rugalmasságunk valódi együttműködést valósít meg a partnereinkkel. A kidolgozott előszűrési folyamatunk segítségével a cég megtalálja az ideális jelöltet.

Köszönöm a figyelmet! WWW.BKF.HU/DUALIS „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet.” Arany János Köszönöm a figyelmet!