Vállalkozásmenedzsment I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
A tervezés mint menedzsment funkció
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A piac Szakiskola.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
III. A logisztika jövője
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Logisztikai kontrolling
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Termelésmenedzsment Production Management
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalkozásmenedzsment I.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Vállalati stratégia március március március 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
március március március 31.
Készletgazdálkodás és logisztika
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Vállalkozásmenedzsment I. Előadó: Móróné dr. Zupkó Tímea Telefon: 30/217-3019 E-mail: morone.timea@gmail.com

Ajánlott irodalom: Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan AULA kiadó

A szervezet fogalma Emberek szövetsége, valamilyen cél elérése, vagy feladat végrehajtása érdekében

Üzleti vállalkozás Olyan emberi tevékenység, amelynek alapvető célja fogyasztói igények kielégítése nyereség elérésével. Alapvető céljának megvalósításában önálló Profitorientált Kockázatot vállal Valóságos piacon működik

Vállalat Jogi személyiséggel rendelkező üzleti vállalkozás szervezeti kerete

Fogyasztói igény Olyan igény, amelyet a gazdaság szereplői nem saját szervezetükön belüli munkával és nem is közösségi intézmények útján kívánnak kielégíteni. Termék vagy szolgáltatás iránti fizetőképes keresletként jelenik meg.

A vállalat küldetése A vállalat alapvető céljának konkrét értelmezése. Meghatározza a működési kört és a belső működést, valamint az érintettekkel való kapcsolatok alapelveit

A vállalati működés érintettjei Minden olyan személy vagy csoport, amely befolyásolhatja a szervezet működését és/vagy érdekelt annak következményeiben. Külső érintettek Belső érintettek

Természeti környezet Tulajdonosok Szállítók Bankok Stratégiai partnerek Fogyasztók Állami intézmények Menedzsment Alkalmazottak Állampolgári közösségek

A vállalat céljai Egyéni célok Szervezeti célok Belső érintettek céljai

Képviseleti probléma A menedzserek jól képviselik-e a tulajdonosok érdekeit? Alapja: információs asszimmetria Menedzseri célok: növekedés könnyebb működtetés személyes indíttatás

A vállalat kormányzása A vállalat legfelső szintű irányítását végző intézmények és mechanizmusok összessége. KGY, FB, IG, CEO, Menedzsment

A vállalat tevékenységi rendszere

Hagyományos megközelítés Főfolyamat (termelés, szolgáltatás) Feltételbiztosító folyamat (műszaki előkészítés, munkaügy, logisztika) Kisegítő, kiszolgáló folyamat (energiaellátás, üzemfenntartás) Irányítási folyamat (vezetés, tervezés, szervezés, ellenőrzés) output input

Porter féle folyamat felfogás (1985) Értéklánc: A vállalati tevékenységek értékalkotó összekapcsolása A vállalati folyamatok működtetésének célja, hogy a végső fogyasztó igényeinek megfelelő, minél magasabb értéket képviselő terméket hozzon létre.

Porter-féle értéklánc modell

Chikán Attila folyamat megközelítése Emberi erőforrás Fogyasztó Pénzügy Információ Termelés Innováció Marketing Logisztika

Vállalati stratégia: a vállalati működés vezérfonala, a vállalati célokat és elérésük lehetséges módjait fogalmazza meg a vállalati helyzetértékelés és a környezetből származó előrejelzés alapján

A küldetés végrehajtásához elengedhetetlen: Marketing A vállalat piaci kapcsolatait fejlesztő és megvalósító funkciók Innováció A fogyasztói igények új, magasabb szintű kielégítése

Innováció Fogyasztó igényekhez való alkalmazkodás A fogyasztó igények új, magasabb minőségi szinten való kielégítése

Alapesetei (Schumpeter 1939) Új termék Új eljárás, technológia Új piac Új nyersanyag, beszerzési forrás Új szervezet

Piacvezérelt innováció: Az az újdonság, amelyre felismert piaci igény már létezik Technológiavezérelt innováció: A technikai fejlődés nyújtotta lehetőségek piaci kihasználása

A marketing A vevői bizalom elnyerésének tudománya Olyan tvékenységrendszer, eszköz- és módszertár, amely érvényesíti a vállalkozás fogyasztó- és piacorientált szemléletét. Michael Marks(1887): „Sikerült eladni a megfelelő terméket a megfelelő helyen a megfelelő áron a megfelelő módon kínálva a megfelelő embereknek.”

A marketing tevékenységrendszere Fogyasztói szükséglet meghatározása Versenyhelyzet, versenytársak elemzése Fogyasztó kiszolgálása (marketingmix) Marketingstratégia, tervezés Termékmarketing Ármarketing Értékesítési utak Marketing kommunkáció Marketing szervezet A marketing vállalati működése Teljesítményelszámolás, Értékelés, kommunikáció Piackutatás, jelentések, elemzések Ráfordítások, költségek

Életgörbe: a termék piaci pályájának volumen- függvénye Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás idő értékesítés