A Magyar Államkincstár és a központosított illetményszámfejtés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Elektronikus Fizetés megvalósítása
Munkajog és társadalombiztosítás II.
Dokumentációs, nyilvántartási és információáramlási rendszer Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei.
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
MI MENNYI 2011-BEN ? BÉREK, ILLETMÉNYEK, SZOCIÁLIS ÉS MUNKANÉLKÜLI ELLÁTÁSOK Készítette: Korózs Lajos szociológus.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
A központosított illetményszámfejtés
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Szolgáltató adóhatóság 2009’ Bevallások egyszerűsítése Elektronikus szolgáltatások bővítése TEÁOR és szakmakód konverzió Sajtótájékoztató február.
Sajtótájékoztató július 25. Dr. Szikora János elnök, APEH.
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
Nexonbér Bér és munkaügyi program bemutatása
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
ROP 3.1.2Tájékoztató 1 Regionális Fejlesztés Operatív Program intézkedés 2. komponens A területfejlesztésben érintett intézmények valamint a civil.
Hatékony HR költség-tervezés a válság idején
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
Új gazdálkodási rend a Közigazgatásban II. Magyar Államkincstár – Dr
EKOP projektek jelene és jövője
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Rendszer ismertető Vargha Máté. Cafeteria bevezetés ismert nehézségei A cafeteria rendszerek bevezetésének legfőbb akadálya a megnövekvő adminisztrációs.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
„Központi Szociális Információs Fejlesztések”
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Bérelszámolási rendszerek
Aktualitások: Konszolidáció és Gazdasági Bizottságok
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
ZRt.-vé alakulás Készítette: Budánovics Noémi. ZRt.-vé alakulás I. Tulajdonosi elhatározás II. Megvalósíthatósági tanulmány III. Közgyűlési döntés az.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
A járási rendszer megújítása
Megyei Polgármesteri Fórum 2017.
Az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer területi tervezést, elemzést támogató térinformatikai alkalmazásai Eger, 2017.
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A központosított illetményszámfejtő rendszer évi változásai
Bérek könyvelése Schalkhammer-Kenyeres Márta
E-ügyintézés az adózásban 2006.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
Kórházátalakítási pályázat
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
SAP HR rendszer logikai folyamata, működése Gazdasági Informatika
Társadalombiztosítási ellátások számfejtése és nyilvántartása modul
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

A Magyar Államkincstár és a központosított illetményszámfejtés Tavaszi Zsolt elnökhelyettes

A számfejtés számokban Több, mint 12 ezer számfejtett intézmény. Közel 900 ezer fő számfejtett létszám: Ebből: több, mint 100 ezer fő egészségügyben dolgozó.

Központosított illetmény-számfejtés KIR3 A központosított illetmény-számfejtésben érintettek köre: kormánytisztviselők, köztisztviselők, közalkalmazottak, igazságügyi alkalmazottak, munkaviszonyban, hivatásos szolgálati jogviszonyban, hivatásos nevelőszülői jogviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban állók. Feladata: a személyi juttatások, egészségbiztosítási ellátások (táppénz, GYED, terhességi gyermekágyi segély, baleseti táppénz), illetve a munkáltatókat terhelő közterheknek elszámolása.

KIRA A Központosított Illetményszámfejtő Rendszer (KIR) 2002-es bevezetése óta a szakmai igények jelentősen változtak, így 2006 óta egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy új illetményszámfejtő rendszerre van szükség. Így született meg a KIRA koncepciója. A KIRA kapcsán a Kormány is kifejezte elvárásait, eszerint sokkal pontosabb és precízebb, átláthatóbb számfejtési folyamatokra van szükség, amelyek által csökken a számfejtési tevékenység ideje és a hibabejelentések száma is. Kiemelt európai uniós projekt Korszerű és biztonságos infrastruktúrán alapuló megújuló rendszer A közszféra valamennyi intézményére kiterjeszthető konzisztens, zárt és átlátható rendszer

Mit nyújt a KIRA? Maradéktalanul megfelel az illetményszámfejtéssel kapcsolatos jogszabályoknak; támogatja az elektronikus kommunikációt az adatokat szolgáltató és felhasználó rendszerek között; korszerű adatszolgáltatási és elemzési funkciók interface kapcsolat a humánpolitikai és a számviteli rendszerekkel kommunikáció a NAV, Kormányhivatalok, KSH, OEP és ONYF rendszereivel. A KIRÁ-t a Kincstár 19 megyei igazgatóságánál több mint 1000 felhasználó fogja alkalmazni, és több mint 10 ezer intézménytől fogad majd online adatot.

Mit nyújt a KIRA? II. Valós idejű adatfeldolgozás széles körű ellenőrzésekkel. Tárgyidőszaki számfejtés az eddigi ún. térítményezéses rendszer helyett. Egyidejű számfejtés, könyvelés és finanszírozás. Komfortos, felhasználóbarát felület. Riportok előállításának egyszerűsítése, felhasználók általi riportkészítési lehetőség támogatása. Pontos és naprakész vezetői információs- és jelentés rendszer kialakítása. Megbízható és több dimenziós tervezési lehetőségek biztosítása. Országos adatbázis.

KIRA alkalmazás modell KTORZS K11 Kincstári ügyintézők MDM Szervezetek (pl.: pénztárak, letiltók, stb.) adatainak karbantartása Számfejtés előkészítése és bonyolítása, hibajavító és ellenőrző tevékenységek Intézményi felhasználók Adatszolgáltatás NAV Személyi juttatások számfejtése Szervezetek törzsadatai OEP Tranzakció alapú listák, lekérdezések Személyi juttatáso k tárgyidő- szaki szám- fejtése KSH Számfejtéshez szükséges humán (személyes, jogviszony, stb.) adatok Illetmények számfejtése Intézmények Mozgó bérek számfejtése Utalások (illetmények, járulékok, …) Nyilatkozatok, igazolások, nyomtatványok Távollétek számfejtése Letiltások, levonások kezelése, számfejtése Beosztás, távollét és mozgó bérek kezelése Könyvelés EB ellátások kezelése, számfejtése Egyéb juttatások (pl.:cafeteria) kezelése Egyéb juttatások számfejtése Bérjegyzék (elektronikus és papír alapú) Kódkatalógusok, paraméterállományok Ellenőrzési feladatok Humán modulok kapcsolódása egységes felületeken - számlanyitás, - értékpapír vásárlások Adattárház Tervezés, szimuláció Nettó finanszírozás Beszámolók (Kincstár, NGM, Intézmények,…) Clavis értékpapír rendszer

KIR3-KIRA legfontosabb változásai Legfontosabb újdonságok: országos adatbázis, azonos programok intézményi és számfejtő helyi oldalon, széles körű központi törzsadatok, magas szintű paraméterezettség (pl.: képernyő, bértábla, stb.), feladatvezérelt adatbevitel a felmerülés helyén két szintű ellenőrzésekkel, egyidejű számfejtés, könyvelés, bevallás, finanszírozás, utalás, paraméterezhető lekérdezés, számfejtéshez kapcsolódó adminisztratív feladatok támogatása, széleskörű adatkommunikáció külső rendszerekkel.

KIRA jelenlegi státusza Adattisztítás és a migráció ütemezés alapján folyamatban van, az adatok migrálása megtörtént az éles adatbázisba. (kb. 3 milliárd rekord tisztítása, 18 adatbázisban – személyi és jogviszony adatok, TB adatok, stb.). Változáskezelési eljárás lépett érvénybe és az ez évi jogszabály módosítások által generált változtatások specifikálása folyik párhuzamosan a működő KIR rendszerrel. Humán és könyvelési rendszerekkel kommunikáló interfészek fejlesztése Folyamatos teljesség és szakmai tartalom ellenőrzés történik. Informatikai és szakmai tesztelések.

KIRA indulás ütemezése Tervezetten 2015. július hónapban országos oktatás. 2015. szeptember - pilot indulás 2015. november - országos indulás. 2016. január 1-je újonnan csatlakozók indulása.

KIRA indulás ütemezése II Az új rendszer használatához kapcsolódó oktatásokat a Magyar Államkincstár megyei igazgatóságai ütemezetten végzik. A lebonyolítási kérdésében az illetékes megyei igazgatóság közvetlenül veszi fel a kapcsolatot az intézményekkel.

Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya A tartozásállomány növekvő tendenciája 2010. januárban 9788 millió Ft, 2015. márciusában 82.955 millió Ft 2010. januárban az intézmények száma: 19 Központi költségvetési körbe vont, átvett intézmények száma: 93 Jelenlegi intézmény szám az időközbeni megszűnést, beolvadást figyelembe véve: 103 Az év eleji (januári) tartozásállomány összege mindig meghaladja az előző év decemberi tartozásállomány összegét az év végi forrásbiztosítást csökkenti az adósságot Következő évtől viszont újra halmozódik (termelődik)

Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya

Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya

Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya Jelentősebb változások az egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények számában: 2012.01.01.: 35 db megyei és fővárosi önkormányzati egészségügyi intézmény átvétele 2012.05.01.: 35 db települési önkormányzati egészségügyi intézmény átvétele 2013.04.01.: 20 db korábban nonprofit gazdasági társaságként működő egészségügyi intézmény átvétele 2013.08.01.: 3 db korábban gazdasági társaságként működő egészségügyi intézmény átvétele

Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények részére biztosított plusz források 2010. - 2015. Mrd Ft Dátum Tárgy Forrás Összeg 2010. 12. hó adósságkonszolidáció OEP 8,8 2011. 12. hó kasszamaradvány 6,3 9,8* 2012. 12. hó 28,9 2013. 11. hó konszolidációs támogatás a lejárt szállítói tartozások csökkentésére 438/2013. (XI.19) Korm.rendelet 32,7 2014. 07. hó 12,5 2014.12. hó 10,5 *a Kormányhivatalok konszolidációjára fordított összeget is tartalmazza

Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények adatszolgáltatásainak teljesítése a K11 rendszerben Adatszolgáltatásokat határidőben nem teljesítő fekvőbeteg ellátó intézmények száma: 2014. évi 12. havi időközi költségvetési jelentés: 55 db 2014. évi gyorsjelentés: 76 db 2015. 1. havi időközi költségvetési jelentés: 22 db 2015. 2. havi időközi költségvetési jelentés: 57 db 2014. évi beszámoló állapota 2015. április 21-i állapot szerint: Fejezet által jóváhagyott: 11 db Intézmény által véglegezett, de a fejezet által még nem elfogadott: 10 db Folyamatban lévő: 82 db

Köszönöm a figyelmet!