Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
A fejlesztő célú szaktanácsadás
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Minősítések a szakértő szemével
„EGY CSÓNAKBAN EVEZÜNK” SONKÁD
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületre vonatkozó, a szakértői feladatokhoz kapcsolódó aktuális jogszabályi.
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, felkészülés a minősítésre október 13.
Az óvodavezető helye a pedagógiai-szakmai ellenőrzésben, a pedagógus minősítés folyamatában Dr. Ottófi Rudolfné Köznevelési szakértő
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
Előadás másolata:

Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében TTÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 Köznevelési reformok operatív megvalósítása ÁMOP 3.1.1-11/1-2012-0001 „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz” c. kiemelt uniós projekt

Az intézményvezető szerepe Értékelési feladatok Szervezési feladatok Módszertani, szakmai támogatás Intézmény, pedagógus menedzselése Általános intézményvezetői feladatok

Intézményvezető feladatai a minősítés során Szervezés Előzetes adatellenőrzés Minősítés előkészítése, feltételek biztosításs Segítés Pedagógus szakmai, módszertani támogatása Értékelés Értékelési, minősítő bizottsági tagi feladatok Dokumentálás Adminisztráció, értékelés eredményének nyomon követése

Előzetes ellenőrzési feladatok Feladatok I. Előzetes ellenőrzési feladatok Pedagógus adatainak ellenőrzése a KIR-ben Intézményvezető és az intézményvezető helyettesének vezetői beosztása megfelelően van-e jelölve a KIR-ben

Szervezés Feladatok II. Információt szerez az aktuális adatokról a honlapra történő rendszeres belépéssel A megtervezett látogatásokhoz intézményi tagot delegál Berögzíti a látogatás pontos adatait Megszervezi, biztosítja az intézményben zajló minősítési eljárás személyi és technikai, tárgyi feltételeit Felületre belépés: KIR-validáció, mesterjelszó validáció Intézményi tag delegálása: intézményvezető vagy szakvizsgával rendelkező vezető beosztású munkatárs 2015.04.17-től hatályos … Dupla minősítések esetén két különböző tag - időbeosztás

ELŐKÉSZÜLETEK Feladatok III. Értékeli a pedagógus kompetenciáit a portfólió alapján a minősítést megelőzően. Kérdéseket fogalmaz meg az e-portfólió alapján, melyet 9 nappal a védés előtt eljuttat a minősítő bizottság elnökéhez. Megszervezi, biztosítja az intézményben zajló minősítési eljárás személyi és technikai, tárgyi feltételeit. Helyiségek, bejutás, menteítés

Látogatás visszamondása Intézmény Intézmény egészét érintő esemény, tevékenység, rendkívüli helyzet Intézményi delegált Akadályoztatás, delegált személy önhibáján kívül nem tud részt venni a minősítésen Pedagógus Visszamondás visszamondas@oh.gov.hu Informatikai felületen a gombok segítségével!

Pedagógus szakmai, módszertani támogatása Tájékoztatja a pedagógust a minősítés menetéről, azzal kapcsolatos feladatokról Biztosítja a pedagógus számára a portfólióvédéshez, szakmai beszélgetéshez szükséges dokumentumokat – szakmai konzultációval segítve őt a felkészülésben

Pedagógus szakmai, módszertani támogatása Előzetes értékelés Portfólió előzetes értékelése a felületen Kérdések A portfólióval kapcsolatos kérdéseit 9 nappal a védés előtt eljuttatja az elnöknek

IV. ÓRALÁTOGATÁS Megszervezi és részt vesz az óra/foglalkozás előtti megbeszélésen A szakos szakértővel megfigyeli a pedagógus két óráját/foglalkozását – óralátogatás szempontsora, kompetenciák és indikátorok megfigyelése, rögzítése Részt vesz továbbá a pedagógussal folytatott szakmai beszélgetésen, amelynek tárgya az e-portfólió védése és a minősítő bizottság kérdéseire való reflektálás A látott órákról/foglalkozásokról véleményt nyilvánít

IV. ÉRTÉKELÉS Értékeli a pedagógus kompetenciáit a e-portfólió, ennek védése, valamint a szakértők kérdéseire adott válaszok alapján. Az értékelést feltölti az OH által működtetett informatikai támogató rendszerbe az e-portfólió védést követő 10 napon belül

V. MINŐSÍTÉST KÖVETŐ DOKUMENTÁLÁS A Saját tevékenységét dokumentálja, a keletkezett iratokat, bizonylatokat összegyűjti, a megbízásával kapcsolatban nyilvántartást vezet. B Figyelemmel kíséri, dokumentálja a sikeres minősítést tett pedagógusnak az előmeneteli rendszerben történő magasabb fokozatba sorolását.

minosites@oh.gov.hu visszamondas@oh.gov.hu

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marosi Katalin