Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében TTÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 Köznevelési reformok operatív megvalósítása ÁMOP 3.1.1-11/1-2012-0001 „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz” c. kiemelt uniós projekt
Az intézményvezető szerepe Értékelési feladatok Szervezési feladatok Módszertani, szakmai támogatás Intézmény, pedagógus menedzselése Általános intézményvezetői feladatok
Intézményvezető feladatai a minősítés során Szervezés Előzetes adatellenőrzés Minősítés előkészítése, feltételek biztosításs Segítés Pedagógus szakmai, módszertani támogatása Értékelés Értékelési, minősítő bizottsági tagi feladatok Dokumentálás Adminisztráció, értékelés eredményének nyomon követése
Előzetes ellenőrzési feladatok Feladatok I. Előzetes ellenőrzési feladatok Pedagógus adatainak ellenőrzése a KIR-ben Intézményvezető és az intézményvezető helyettesének vezetői beosztása megfelelően van-e jelölve a KIR-ben
Szervezés Feladatok II. Információt szerez az aktuális adatokról a honlapra történő rendszeres belépéssel A megtervezett látogatásokhoz intézményi tagot delegál Berögzíti a látogatás pontos adatait Megszervezi, biztosítja az intézményben zajló minősítési eljárás személyi és technikai, tárgyi feltételeit Felületre belépés: KIR-validáció, mesterjelszó validáció Intézményi tag delegálása: intézményvezető vagy szakvizsgával rendelkező vezető beosztású munkatárs 2015.04.17-től hatályos … Dupla minősítések esetén két különböző tag - időbeosztás
ELŐKÉSZÜLETEK Feladatok III. Értékeli a pedagógus kompetenciáit a portfólió alapján a minősítést megelőzően. Kérdéseket fogalmaz meg az e-portfólió alapján, melyet 9 nappal a védés előtt eljuttat a minősítő bizottság elnökéhez. Megszervezi, biztosítja az intézményben zajló minősítési eljárás személyi és technikai, tárgyi feltételeit. Helyiségek, bejutás, menteítés
Látogatás visszamondása Intézmény Intézmény egészét érintő esemény, tevékenység, rendkívüli helyzet Intézményi delegált Akadályoztatás, delegált személy önhibáján kívül nem tud részt venni a minősítésen Pedagógus Visszamondás visszamondas@oh.gov.hu Informatikai felületen a gombok segítségével!
Pedagógus szakmai, módszertani támogatása Tájékoztatja a pedagógust a minősítés menetéről, azzal kapcsolatos feladatokról Biztosítja a pedagógus számára a portfólióvédéshez, szakmai beszélgetéshez szükséges dokumentumokat – szakmai konzultációval segítve őt a felkészülésben
Pedagógus szakmai, módszertani támogatása Előzetes értékelés Portfólió előzetes értékelése a felületen Kérdések A portfólióval kapcsolatos kérdéseit 9 nappal a védés előtt eljuttatja az elnöknek
IV. ÓRALÁTOGATÁS Megszervezi és részt vesz az óra/foglalkozás előtti megbeszélésen A szakos szakértővel megfigyeli a pedagógus két óráját/foglalkozását – óralátogatás szempontsora, kompetenciák és indikátorok megfigyelése, rögzítése Részt vesz továbbá a pedagógussal folytatott szakmai beszélgetésen, amelynek tárgya az e-portfólió védése és a minősítő bizottság kérdéseire való reflektálás A látott órákról/foglalkozásokról véleményt nyilvánít
IV. ÉRTÉKELÉS Értékeli a pedagógus kompetenciáit a e-portfólió, ennek védése, valamint a szakértők kérdéseire adott válaszok alapján. Az értékelést feltölti az OH által működtetett informatikai támogató rendszerbe az e-portfólió védést követő 10 napon belül
V. MINŐSÍTÉST KÖVETŐ DOKUMENTÁLÁS A Saját tevékenységét dokumentálja, a keletkezett iratokat, bizonylatokat összegyűjti, a megbízásával kapcsolatban nyilvántartást vezet. B Figyelemmel kíséri, dokumentálja a sikeres minősítést tett pedagógusnak az előmeneteli rendszerben történő magasabb fokozatba sorolását.
minosites@oh.gov.hu visszamondas@oh.gov.hu
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marosi Katalin