Nemzetközi és interkulturális marketing Termékpolitika

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Márkaépítés a gyakorlatban
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Termék és márka politika
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A nemzetközi üzleti élet etikája
A fogyasztói magatartás
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A külső környezet elemzése
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
7. Előadás Termék stratégia
Operációkutatás eredete
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Sponsorare necesse est
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vizsga feladatok (Minta)
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika.
Vállalkozásmenedzsment I.
Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Értékesítési csatornák a nemzetközi piacokon Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Értékesítési.
A PIAC.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
az Akasztói Szikiponty
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Operatív menedzsment és versenyképesség
Kérdések a második zh-hoz
A piac és a piacgazdaság
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A munkaerő-keresleti rugalmasságok
Előadás másolata:

Nemzetközi és interkulturális marketing Termékpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka

A termékpolitikáról általában Pozícionálás Országeredet-hatás Tartalom A termékpolitikáról általában Pozícionálás Országeredet-hatás Sikertermékek Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Az innováció elfogadtatása Kereskedők szerepe: Megrendelő Szortiment, elhelyezés Fizikailag is hozzányúl Javaslattétel, ötletadás Termelő-kiskereskedő közötti természetes ellentét (termékdifferenciálás-sztenderdizálás) Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Termékválasztás a nemzetközi piacra Mindig szelekciót jelent Külpiacon kockázati elem (új termék?-régi termék?) Szegmentáció kulcsfontosságú Globális szegmensek? Globális tizenévesek Elit szegmens Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

A termékfejlesztési folyamat Ötletgenerálás Igényelemzés Társadalmi elfogadás elemzése Üzleti elemzés Fizikai kifejlesztés és tesztelés Tesztmarketing Tényleges piacra vitel Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Fogyasztási cikkek: marketingszemélyzet (nem K+F) Japán-szoci országok Ötletgenerálás Vállalaton Kívülről: egyéni feltaláló, konkurencia, megvásárlás, fúzió-akvizíció Belülről K+F Fogyasztási cikkek: marketingszemélyzet (nem K+F) Japán-szoci országok Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Szükségesnek tűnhet a termék, vagy mégsem? REAL cigi Igényelemzés Szükségesnek tűnhet a termék, vagy mégsem? REAL cigi Igényanalízis másik országban (régi termék esetében is) Egyén elfogadja, de a társadalom nem! Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Társadalmi elfogadás elemzése Környezetvédelem (magyar piacon megfelel, máshol nem biztos) Minden új piacon el kell újból végezni. El nem fogadás: szívesen vásárolnák az egyének, de nem lehet: csempészet! Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Piacolhatóság (marketability): Üzleti elemzés Piacolhatóság (marketability): Megfelelő formában és időben történő eljuttatás Transzformátor-török piac Kompatibilitás A vállalat pénzügyi helyzetéhez Technikai felszereltségéhez Alkalmazottainak szaktudásához Üzleti filozófiájához Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Fizikai kifejlesztés és tesztelés Néhány termékcsoportban (gyógyszer) hosszú idő Termékminták használta Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Tesztmarketing: Termék kipróbálása kisebb piacon Biztos siker-könnyen másolható: gyors piacépítés, behatolás Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Tényleges piacra vitel El lehet-e fogadtatni eredeti formájában vagy adaptálni kell? Alaptermék: amiért veszi Aktuális termék: piacra vitt Kiterjesztett termék- szolgáltatás, elvárt termék Változtatás okai: Érzékelt érték: kultúra-specifikus Sztenderdizálás: helyettesítő termékek köre, mennyisége Globális-regionális termékdifferenciálás Individualizáció (egyéniesítés) Adaptív: bizonyos elemeket a fogyasztó választ Kozmetikázó: emocionális érték növelése Autonóm individualizáció: az eladó igazítja a terméket, szolgáltatást a vevőhöz Együttműködő: együtt alakítja ki az ideális terméket Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Az újdonság elfogadása Időigényes Az időtartamot befolyásolja: Az innováció érzékelt attribútumai Az új ötlet kommunikálásának módja Az észlelt újdonság foka: Kulturálisan kongruens innováció: az új termék a réginek a második változata Folyamatos innov.: csekély zavaró hatás, fluoros fogkrém Dinamikusan folyamatos innov.:van megszakító hatás, ellenállás a bevezetéskor, elektromos fogkefe Megszakító: teljesen új fogyasztói szokások átalakulnak, TV Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Termék egész életútja alatt szükséges 2. Pozícionálás Termék egész életútja alatt szükséges Állandóan változó termékrangsorba hová illeszkedik Globális pozícionálás: high-tech termékek esetében Műszaki termékek Speciális érdeklődést kiváltók (rekreáció) Nagy erővel és gyorsan hatnak az ember érzéseire: Hétköznapi problémákat megoldóak Kozmopolita pozícionálás: farmer Jólétet, státuszt sugalmazó termékek Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Márka Márkanév Védjegy Családi márka Egyéni márka Termelői márka Sikeres márkázás Márka Márkanév Védjegy Családi márka Egyéni márka Termelői márka Disztribútor márka Kiskereskedői márka Színészlelés Lásd.: TK! 206-207-208 Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Nemzetközileg sikeres márkanév Könnyen kiejthető: ZMRZLINA szlovák jégkrém Könnyen megtanulható, magán- és mássalhangzók Írott és ejtett változata egybe esik Nem lehet félrevezető 209.o. példák Ország-márkaimázs Vállalat neve, vagy termék neve a márkanév Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

A márkanevek nemzetközi egységesítése Világmárka Azonos név, kisebb módosítás pl. hazai jól beváltat tesz mellé Regionális márka Eltérő márkanevek különböző piacokon Helyi márka: globális transzfer: X Csúcsmárkák, ismert márkanevek: tk Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Uo. erős reklámjel, mint a márka A csomagolás szerepe Uo. erős reklámjel, mint a márka Csomagolás egységesítése: fogyasztó könnyebben kiigazodik az üzletben…. Ország-specifikus tényezők figyelembe vétele Többnyelvű csomagolás (ált-ban 4) Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Családi márkázás-önkannibalizáció Új családtag bevezetésének okai: Lyukas család Gyengélkedő családtag, pótolni kell, amíg meg nem hal Az új tag piacot hódíthat el a versenytárstól, de: a sajátjait falja fel Trapped brands (csapdába esett márkák) Eurobranding: az egész világon, mint európait tudja azonosítani Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Asszociációs kapcsolat kialakítása ország-márka Fogalmak: Országeredet-hatás Asszociációs kapcsolat kialakítása ország-márka Fogalmak: Termékimázs: Product image Országimázs: country image: az összes leíró, következtetett és információs hit, melyet egy adott országról gondolunk Országeredet-imázs: country of origin image: a termék átfogó mázsának az a része, amely a termék adott országból való származása alapján alakul ki. Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Értékítéletek alakulását befolyásoló tényezők Hazai-nemzetközi termék imázsának ütközése Generikus márkák hazai kötődése: joghurt-Balkán A gyártó cég imázsa A márkanév sugallt imázs Országeredet: Gazdasági fejlettség Politikai klíma Kulturális különbség Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Magasabb fejlettségű országok: Sztereotípiák? Magasabb fejlettségű országok: Észlelt kockázat alacsonyabb Észlelt minőség magasabb Iparosodott ország termékei, nem feltűntetett származású termék: Nincs különbség az észlelt kockázat és az észlelt minőség között Made in Europe: uo. vagy jobb értékelést kaptak, mint USA, Japán Magyarország nyugaton: Nem ismerik a fogyasztók az imázst, nem körülhatárolt Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Ország eredet imázs és márka imázs kapcsolata Kim-Chung: az adott országból származó márkák közös percepciója (ország-specifikus előnyök, befolyásolja a márka kedveltségét) Thakor-Katsanis: 3 dimenzió: Termék külső tulajdonsága: szín, tapintás Tapasztalat útján értékelhető jellemzők: szerviz Presztízs: Multinacionális termelés: kedvezőbb országeredet-imázs javítja a a gyenge és az erős márka észlelt minőségét is. Az alacsonyabb státuszú egyén magasabbra értékelte a koreai terméket, mint a magasabb státuszú Országeredet-indikátor hatása nagy Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Az első belépő előnye (pozitív imázsra építés) Országeredet-imázs Az első belépő előnye (pozitív imázsra építés) A fogyasztók a hazai vagy a külföldi terméket preferálják? Etnocentrizmus: hazai termék túlértékelése A külföldi termékhez való Kognitív Affektív Normatív viszonyulás Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Azonos ár- és termékjellemzők esetén: Kanada Azonos ár- és termékjellemzők esetén: Cipők: másfélszer annyian olaszt, mint K. Kabát: brit és a hongkongi előtt Mobil: japánt 40%-kal többen, mint mexikóit Sífelszerelés: hazai, nem amerikai Hifi: hazai=amerikai, 40%-kal többen Japánt Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Fogyasztási és telítettségi szint mértéke: Sikertermékek Fogyasztási és telítettségi szint mértéke: Ua az a sűrűség eltérő ellátottságot jelenthet (Hollandia, porszívó;Mo, mosógép) A keresletet sok termék esetében a jövedelmek szóródása határozza meg. Magas ellátottsági szint esetén a pótlás is jó stratégia lehet Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Sikeres külpiaci tevékenység Ha a termék piaci életgörbéje rendkívül hosszú Kifejezetten új termék (Schumpeter-i értelemben) ritka, lehet alkatrész, gyártósor is. Erősen sztenderdizált termék: egyenletes minőség, marketing Sikertermék komplex rendszer Szolgáltatások: tapasztalati minőség: szubjektív Bizalmi minőség: bizalmi viszonyra épülő Zöldtermék Termékkategória Termékhasználat helye Termékhasználat módja Hosszú távon kínálnak sikert Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka

Köszönöm a figyelmet! Dátum: 2015.03.30. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka