Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/12-2012-0001 A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP 3.1.5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szaktanácsadás támogató szerepe
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A portfólió - óvodai szakterület
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
NPK Szaktanácsadói tagozatának alakuló napja május 27. NPK Szaktanácsadói tagozatának alakuló napja május 27. Az ember szava nem szél, ami.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
2018/2019 tanév.
Előadás másolata:

Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP 3.1.5

A szaktanácsadói szakterületek és egymáshoz való viszonyuk

A szaktanácsadás tevékenységszintjei, típusai

Projekteredmények Tantárgygondozó szaktanácsadás képzést elvégzett szaktanácsadók: 3315 fő Tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás összesen: 8007 látogatás Akkreditált ttg szaktanácsadói képzések száma: 23 db Tematikus szaktanácsadói képzést végzettek száma: 546 fő Tematikus szaktanácsadói látogatás: 410 db

A tantárgygondozó szaktanácsadás Célja(48/2012. EMMI, 26.§): a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és az intézményvezető pedagógiai munkájának támogatása Alapelvei: személyre szabott, folyamatos, egyenrangú (társtámogatás) Eredménye: PSZFT szaktanácsadói összegzés

A pedagógiai szaktanácsadás Illeszkedik az intézménytípushoz a pedagógus szakjához A pedagógus életpálya-fokozatához Alkalmazkodik a pedagógus szükségleteihez, igényeihez és elvárásaihoz (motivációjához)

A szaktanácsadó képes támogatást nyújtani… a pedagógus folyamatos szakmai fejlődésének támogatásában, a pedagógus önreflexiós képességének fejlődésében, a pedagógus erősségeinek és fejlesztendő kompetenciáinak azonosításában, a minősítő vizsgára, minősítési eljárásra való felkészülésben, a portfólió összeállításában.

A pedagógus tevékenysége a látogatás előtt A pedagógus kitölti az önértékelő lapját, és az eredmények tükrében választ a kompetenciaterületek közül  a Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás mellé  egy vagy két olyan területet, amelyeken fejlődni kíván. Megjelöli erősségeit. Elkészíti a szakmai tevékenysége bemutatását tartalmazó dokumentumot. Felkészül a szaktanácsadói látogatás során megtartandó órájára/foglalkozására. Óra/foglalkozás-megfigyelési szempontokat jelöl ki előre megadott listából. Összegyűjti azokat a szakmai kérdéseit, amelyekre választ vár a szaktanácsadótól.

A pedagógus tevékenysége a látogatás alatt Megismerkedik a szaktanácsadóval. Bemutatja az osztályt/csoportot, beszél a megtartandó óráról/foglalkozásról, annak céljairól, a fejlesztés fókuszairól. Megtartja az órát/foglalkozást. Ezt követően elemzi és reflektál az órán történtekre. A szaktanácsadó támogatásával megfogalmazza fejlődési céljait és ehhez kapcsolódó tevékenységeit; kitölti a szakmai fejlődési tervét.

A pedagógus tevékenysége a látogatást követően Az elektronikus felületen kitölti az elégedettségi kérdőívet a szaktanácsadói látogatásról, a szaktanácsadóról. Folyamatosan végzi azokat a fejlődési tervében megfogalmazott tevékenységeket, amelyeket a céljai elérése érdekében megfogalmazott. Vezetői támogatás!

A látogatás ütemezése tevékenységmunkaóra Bejelentkezés- A pedagógus felkészülése a látogatásra- A szta felkészülése a látogatásra2 Szaktanácsadói látogatás6 Vezetői interjú0,5 Pedagógus interjú1 Óralátogatás1 Óramegbeszélés1 PSZFT elkészítése2 Szaktanácsadói látogatás lezárása0,5 Szaktanácsadói utómunkálatok2 Elégedettségmérő, visszajelző lapok kitöltése-

Miért hasznos? A pedagógus „tét nélkül” szembesülhet saját szakmai kompetenciáival; önmagát és intézményét nagyobb távlatokban tudja értelmezni, támogatást kap a szakmai fejlődéséről való gondolkozáshoz, annak tervezéséhez; segítséget kap a szakértői látogatásokra való felkészüléshez, illetve a továbblépéshez. Az intézményvezető támogatást kap szakmai vezetői szerepe eredményesebb megvalósításához. Az intézmény részese lehet egy rendszerszintű fejlesztésnek, szakmai kapcsolataik bővülnek, új tudást szereznek.

Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!