Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP 3.1.5
A szaktanácsadói szakterületek és egymáshoz való viszonyuk
A szaktanácsadás tevékenységszintjei, típusai
Projekteredmények Tantárgygondozó szaktanácsadás képzést elvégzett szaktanácsadók: 3315 fő Tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás összesen: 8007 látogatás Akkreditált ttg szaktanácsadói képzések száma: 23 db Tematikus szaktanácsadói képzést végzettek száma: 546 fő Tematikus szaktanácsadói látogatás: 410 db
A tantárgygondozó szaktanácsadás Célja(48/2012. EMMI, 26.§): a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és az intézményvezető pedagógiai munkájának támogatása Alapelvei: személyre szabott, folyamatos, egyenrangú (társtámogatás) Eredménye: PSZFT szaktanácsadói összegzés
A pedagógiai szaktanácsadás Illeszkedik az intézménytípushoz a pedagógus szakjához A pedagógus életpálya-fokozatához Alkalmazkodik a pedagógus szükségleteihez, igényeihez és elvárásaihoz (motivációjához)
A szaktanácsadó képes támogatást nyújtani… a pedagógus folyamatos szakmai fejlődésének támogatásában, a pedagógus önreflexiós képességének fejlődésében, a pedagógus erősségeinek és fejlesztendő kompetenciáinak azonosításában, a minősítő vizsgára, minősítési eljárásra való felkészülésben, a portfólió összeállításában.
A pedagógus tevékenysége a látogatás előtt A pedagógus kitölti az önértékelő lapját, és az eredmények tükrében választ a kompetenciaterületek közül a Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás mellé egy vagy két olyan területet, amelyeken fejlődni kíván. Megjelöli erősségeit. Elkészíti a szakmai tevékenysége bemutatását tartalmazó dokumentumot. Felkészül a szaktanácsadói látogatás során megtartandó órájára/foglalkozására. Óra/foglalkozás-megfigyelési szempontokat jelöl ki előre megadott listából. Összegyűjti azokat a szakmai kérdéseit, amelyekre választ vár a szaktanácsadótól.
A pedagógus tevékenysége a látogatás alatt Megismerkedik a szaktanácsadóval. Bemutatja az osztályt/csoportot, beszél a megtartandó óráról/foglalkozásról, annak céljairól, a fejlesztés fókuszairól. Megtartja az órát/foglalkozást. Ezt követően elemzi és reflektál az órán történtekre. A szaktanácsadó támogatásával megfogalmazza fejlődési céljait és ehhez kapcsolódó tevékenységeit; kitölti a szakmai fejlődési tervét.
A pedagógus tevékenysége a látogatást követően Az elektronikus felületen kitölti az elégedettségi kérdőívet a szaktanácsadói látogatásról, a szaktanácsadóról. Folyamatosan végzi azokat a fejlődési tervében megfogalmazott tevékenységeket, amelyeket a céljai elérése érdekében megfogalmazott. Vezetői támogatás!
A látogatás ütemezése tevékenységmunkaóra Bejelentkezés- A pedagógus felkészülése a látogatásra- A szta felkészülése a látogatásra2 Szaktanácsadói látogatás6 Vezetői interjú0,5 Pedagógus interjú1 Óralátogatás1 Óramegbeszélés1 PSZFT elkészítése2 Szaktanácsadói látogatás lezárása0,5 Szaktanácsadói utómunkálatok2 Elégedettségmérő, visszajelző lapok kitöltése-
Miért hasznos? A pedagógus „tét nélkül” szembesülhet saját szakmai kompetenciáival; önmagát és intézményét nagyobb távlatokban tudja értelmezni, támogatást kap a szakmai fejlődéséről való gondolkozáshoz, annak tervezéséhez; segítséget kap a szakértői látogatásokra való felkészüléshez, illetve a továbblépéshez. Az intézményvezető támogatást kap szakmai vezetői szerepe eredményesebb megvalósításához. Az intézmény részese lehet egy rendszerszintű fejlesztésnek, szakmai kapcsolataik bővülnek, új tudást szereznek.
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!