„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP 6.2.5 B Magyar kórházszövetség XXVII.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
A november 18-i workshop napirendje
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Semmelweis terv - Értékek, alapelvek, célok és megvalósíthatóságuk feltételei Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva tanszékvezető.
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Pest Megyei Orvosnapok 2006 Hogyan lássam el a beteget? Járó-, vagy fekvőbetegként? Dr. Domján Gyula.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Stratégiai tervezés.
Egységes egészségügyi információrendszer
Egészségpolitika.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Munkavédelem és controlling
Teljesítménymérés és értékelés
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Üdvözöljük konferenciánkon!
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Minőségfejlesztés az ápolás szakfelügyeletben
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – április 23. WWW. ETOSZ. ORG.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Úton az akkreditációs igazolás megszerzése felé
„SZERVEZETI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE AZ EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÓRENDSZERBEN – TERÜLETI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK KIALAKÍTÁSA” TÁMOP B MAGYAR KÓRHÁZSZÖVETSÉG XXVII.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
A minőségügy és helye a Szent Imre Kórházban Dr. Varga Piroska főigazgató helyettes, minőségügyi igazgató.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM TIOP-2. PRIORITÁS PROJEKTJEI NYÍREGYHÁZA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Centralizáció és specializáció az Onkológiai sebészetben
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
Kórházátalakítási pályázat
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP 6.2.5 B Magyar kórházszövetség XXVII. Kongresszus 2015.04.23. TÁMOP-6.2.5-B-13/1-2014-0001 Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködés kialakítása

Fenntartói feladatok fejlesztése Skultéty László

Tulajdonosi joggyakorló Fenntartói feladatok Kormányrendelet szerinti beszerzések Állam nevében Vagyonnal való hatékony gazdálkodás Érték, állagmegóvás Gazdálkodási rend Hatékony gazdálkodás erőforrásokkal Fejlesztési tervek Adatszolgáltatások Működési engedélyek Statisztikai adatgyűjtés Elemzés Fenntartó Közép-irányító Központi beszerző Tulajdonosi joggyakorló Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ az egészségügyi háttérintézmények feladatainak hatékonyelrendezését követően alapvetően három fő feladatot lát el: az állami egészségügyi intézmények fenntartója/középirányítója, az intézmények által használt vagyon tulajdonosi jogait gyakorolja az állam nevében, valamint az ágazati beszerzéseket folytatja le. A TÁMOP 625B projekt fejlesztései ezen feladatkörök mindegyikénél jelentős hatékonyságjavulást érnek el és az ÁEEK jogelődjéhez képes magasabb szinten lesz képes feladatai ellátására, így javítva az egészségügyi intézmények működését egyenként és egy egységes ellátórendszerként is.

A fejlesztések célja Az intézményrendszer stratégiai célok mentén összehangoltan működjön. A rendelkezésre álló források felhasználásának hatékonysága és transzparenciája javuljon. Az intézmények kritikus tömegében javuljon az ellátás biztonsága és ezzel a működés költséghatékonysága. Hatékonyan és egyszerűen szerezzen be termékeket és szolgáltatásokat az ágazat. Az infrastruktúra üzemeltetése tervezhető, magasabb színvonalú és költséghatékony lehessen. Az ellátórendszerben dolgozó emberek számára magasabb munkahelyi elégedettséget biztosítsunk.

Intézményirányítási fejlesztések stratégiai irányítás gazdasági irányítás emberi erőforrás beszerzés vagyon gazdálko-dás minőség ÁSTAR A projekt fejlesztései a stratégiai irányítás köré épülve az intézmények és az ellátórendszer menedzsmentjének számos területét érintik. E területek együttes fejlesztése szinergikus hatásokat is kivált, így az ellátórendszer működésének magasabb színvonalú, összehangolt működése érhető el. A fejlesztések többnyire módszertani fejlesztéssel indultak, majd ezeket az egységes módszereket vezetjük be több-kevesebb intézményben. Az irányítási rendszer egyes szakterületi fejlesztéseit az adatáramlást egyszerűsítő, az intézmények adatszolgáltatási terhelését jelentősen csökkentő, ugyanakkor a fenntartó rendelkezésére álló információk validitását és elemezhetőségét javító Ágazati Statisztikai Adatgyűjtő Rendszer működésének országos kiterjesztése támogatja. módszertani fejlesztés implementáció

Vagyonhoz kapcsolódó fejlesztések Facility management (FM) Egységes üzemeltetés-támogató informatikai rendszer az ÁEEK tulajdonosi joggyakorlásába tartozó létesítmények hatékony és a méretgazdaságosság előnyeit kihasználó üzemeltetése érdekében. Létesítménygazdálkodási eszközök egységes megjelenítése a folyamatok hatékony irányítása érdekében. Service level aggreement (SLA) Létesítménygazdálkodási tevékenység csoportok részletes műszaki tartalmának meghatározása. Szolgáltatási színvonal meghatározása és egységesítése. A létesítménygazdálkodási tevékenységek mérhetővé tétele, számon kérhetőségének biztosítása. Teljesítéssel arányos szolgáltatási díj meghatározásának rendszere. Az emberi erőforrás az egészségügyi ellátás legfontosabb tényezője. Érthető tehát, ha e kulcs erőforrás menedzsmentjében magasabb szint elérése a cél. A projekt során a felmérjük, hogy az intézményrendszerben milyen tevékenységeket, milyen eljárásokkal végeznek, vagy éppen elhanyagolnak e téren, s egy a legjobb gyakorlatokból építkező módszertant fejlesztünk, amit néhány intézményben kipróbálunk. Meggyőződésem, hogy az emberi erőforrás munkáltatói szinten való jobb megbecsülése nem csak az anyagiakat jelenti. Az ágazatban dolgozók elégedettségét ezért minden lehetséges úton növelni szükséges, hogy a dolgozói jól-lét hatékonyabb működést és gyógyult beteget eredményezzen. Az FM és SLA módszertani fejlesztések az ÁEEK egészségügyi intézményeit érintik.

Eszközcsoportok, tevékenységek FM rendszer – Eszközcsoportok és tevékenységek primer adatfeltöltés Az emberi erőforrás az egészségügyi ellátás legfontosabb tényezője. Érthető tehát, ha e kulcs erőforrás menedzsmentjében magasabb szint elérése a cél. A projekt során a felmérjük, hogy az intézményrendszerben milyen tevékenységeket, milyen eljárásokkal végeznek, vagy éppen elhanyagolnak e téren, s egy a legjobb gyakorlatokból építkező módszertant fejlesztünk, amit néhány intézményben kipróbálunk. Meggyőződésem, hogy az emberi erőforrás munkáltatói szinten való jobb megbecsülése nem csak az anyagiakat jelenti. Az ágazatban dolgozók elégedettségét ezért minden lehetséges úton növelni szükséges, hogy a dolgozói jól-lét hatékonyabb működést és gyógyult beteget eredményezzen. ETNY keretében megvalósítandó Opcionális, bővíthető

Diagnosztika szakterületek modell koncepció A laboratóriumi, a patológia és a képalkotó diagnosztika rendelkezésre álló erőforrásaival a feladat biztonságos és hatékony ellátását lehetővé tevő működési modell kidolgozása Helyzetelemzés HR, infrastruktúra, vásárolt szolgáltatások teljesítmények, finanszírozás, költségek Lehetséges szervezési modellek bemutatása Kiválasztott modell részletes kidolgozása Az egészségügyi ágazatban a közös, így a méretgazdaságosság útján elérhető árelőnyt elérő beszerzés régóta eszköz az ágazatban a racionális működéshez. Ezen a területen léphetünk előre egy nagyot azáltal, hogy az információáramlást elektronizáljuk, így jelentősen egyszerűbbé válik az adminisztráció, de ami ennél sokkal fontosabb: az ágazatban igen hatékonyan alkalmazható közbeszerzési forma, a keretmegállapodások esetében az eljárás második szakasza ugyancsak elektronizálttá, így gördülékennyé és gyorssá válik. Így a korábbiakhoz képest könnyebben rendelhetnek a kórházak és hamarabb jutnak termékekhez, szolgáltatásokhoz.

Minőségfejlesztés Tevékenység: A betegbiztonság és hatékonyság javítása mind több járó- és fekvő beteg szakellátó intézményben. Elvesztett műhibaperek számának csökkenése Határon átnyúló szolgáltatások-kal kapcsolatos EU direktíva teljesítése Betegbiztonságra vonatkozó EU ajánlás teljesítése Tevékenység: BELLA: Betegellátók Akkreditációja a Biztonságos Betegellátásért (TÁMOP 625/A) standardok szerinti működésre való felkészítés 33 kórházban és 12 szakrendelőben állami, egyházi, egyetemi, önkormányzati fenntartású intézményekben Kiképzett, vizsgázott felülvizsgálók tanácsadása Intézményi koordinátorok a szolgáltatóknál Az egészségügyi ágazatban a közös, így a méretgazdaságosság útján elérhető árelőnyt elérő beszerzés régóta eszköz az ágazatban a racionális működéshez. Ezen a területen léphetünk előre egy nagyot azáltal, hogy az információáramlást elektronizáljuk, így jelentősen egyszerűbbé válik az adminisztráció, de ami ennél sokkal fontosabb: az ágazatban igen hatékonyan alkalmazható közbeszerzési forma, a keretmegállapodások esetében az eljárás második szakasza ugyancsak elektronizálttá, így gördülékennyé és gyorssá válik. Így a korábbiakhoz képest könnyebben rendelhetnek a kórházak és hamarabb jutnak termékekhez, szolgáltatásokhoz.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! TÁMOP-6.2.5-B-13/1-2014-0001 Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködés kialakítása