1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az üzleti tervezés alapjai
Advertisements

CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
5.1. Marketingkutatás •Szekunder- versenytársak, nyilvános adatok •Primer- versenytársak •Szóbeli megkérdezésköltséges.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Üzleti terv.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A stratégiai tervezés módszertana
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Dr. Piskóti István Marketing Intézet
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Stratégiai tervezés.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Marketing mix.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
5.1. Marketingkutatás Szekunder- helyi versenytársak, nyilvános adatai (pl itallapok) Szóbeli megkérdezésköltséges.
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
Szegmentáció & pozicionálás.
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
2/18/2018 Marketingterv Név.
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Marketing I. előadás Kovács István
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Üzleti terv.
1. Stratégiai tervezés és marketing
Üzleti terv bemutatása
A marketinginformációs rendszer
Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE

1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE

A MARKETING-STRATÉGIA TERVEZÉSE 1. A VÁLLALKOZÁS VEZÉRELVÉNEK ÉS ÁLTALÁNOS MARKETINGCÉLJAINAK MEGFOGALMAZÁSA. 2. HOL VAGYUNK MOST? KÜLSŐ ÉS BELSŐ HELYZETELEMZÉS (MARKETING AUDIT) A VÁLLALKOZÁS KÜLSŐ MAKROKÖRNYEZETÉNEK ELEMZÉSE A VÁLLALKOZÁS KÜLSŐ MIKROKÖRNYEZETÉNEK ELEMZÉSE A PIACI HELYZET ELEMZÉSE A VÁLLALKOZÁS KÜLSŐ MIKROKÖRNYEZETÉNEK ELEMZÉSE A VEVŐK VIZSGÁLATA A VÁLLALKOZÁS KÜLSŐ MIKROKÖRNYEZETÉNEK ELEMZÉSE A VERSENYTÁRSAK VIZSGÁLATA A VÁLLALKOZÁS BELSŐ KÖRNYEZETÉNEK ELEMZÉSE A MARKETING MIX ELEMZÉSE STEEP-ANALÍZIS (PEST) LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK (KIHÍVÁSOK) ERŐSSÉGEK ÉS GYENGESÉGEK SWOT-ANALÍZIS 3. HOVÁ AKARUNK ELJUTNI? A CÉLPIACOK MEGHATÁROZÁSA A MARKETING-STRATÉGIA MEGHATÁROZÁSA 4. HOGYAN AKARJUK ELÉRNI A CÉLT?   TERMÉKPOLITIKA (PRODUCT) ÁRPOLITIKA (PRICE) ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA (PLACE DISTRIBUTION) PROMÓCIÓ (PROMOTION) A SZOLGÁLTATÁS FOLYAMATÁBAN RÉSZTVEVŐ EMBEREK (PEOPLE) A SZOLGÁLTATÁS HELYSZÍNE - KÖRNYEZETE (PLACE) A SZOLGÁLTATÁS FOLYAMATA ÉS CSOMAGOLÁSA (PROCESS & PACKAGE) 5. ERŐFORRÁS TERVEZÉS KÖLTSÉGVETÉS ELSŐ ÉVES TERV

1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE A vállalkozás hagyományos marketing tervezési tevékenysége: 1, A vállalkozás helyzetének elemzése (marketing-audit, marketingkutatás) 2, A vállalkozás piacának kialakítása (keresletelemzés, piacmeghatározás, piacszegmentálás, célcsoportképzés, termékpozícionálás) 3, A vállalkozás marketingstratégiájának meghatározása (marketingcélok, marketingakciók megfogalmazása) 4, A marketingterv kidolgozása (marketing-mix) 5, Végrehajtás, ellenőrzés a helyzetelemzéskor 4 dologról gyűjtünk adatokat: 1, a vállalkozás külső környezetéről (mikro- és makrokörnyezet) 2, a vállalkozás belső környezetéről (marketing-mix)

1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE Az eladó helyett a vevő fejével kell gondolkodni (4P helyett 4C)a McCARTHY „4P”-je KOTLER „4C”-je Product (termék) Customer value (vevői elégedettség, vevőérték) Price (ár) Costs (minimális költségek) Place distribution (elosztási csatornák) Convenience (a hozzájutás kényelme) Promotion (promóció) Communication (interaktív párbeszéd vevő és eladó között) A „4P” az eladói szempontokat helyezi előtérbe (mi az eladó érdeke). A hagyományos marketing stratégia tervezése ezen alapul A „4C” a fogyasztói szempontokat tükrözi (mit szeretne a fogyasztó). A progresszív marketing stratégia tervezésének alapja

1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE

1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE 1, a vállalkozás vezérelvének (küldetés, filozófia) és marketingcéljainak megfogalmazása a legfontosabb vezérelvek: a, megmaradás: a vállalkozás mindent elkövet fennmaradása érdekében b, fejlődés: állandó fejlesztés a megmaradás érdekében c, kockázatvállalás: az ésszerű kockázat vállalása a megmaradás és a fejlődés érdekében d, önfinanszírozás: mindig saját forrásokra kell támaszkodni elsősorban e, humánum: a vállalkozás köteles a dolgozóiról gondoskodni

1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE 1, a vállalkozás vezérelvének (küldetés, filozófia) és marketingcéljainak megfogalmazása A kitűzött általános marketingcélok lehetnek gazdaságiak, kommunikációsak és társadalmiak. A gazdasági célok közé tartozik az eladások és a nyereség növelése, a piaci pozíció erősítése, az új szegmensek meghódítása, a versenytársak legyőzése, a hatékonyság növelése és még sok minden más. A kommunikációs célok az imázs javítására, az ismertség és a jó hírnév növelésére vonatkoznak. A szociális célok a cég megítélésének javítására helyezik a hangsúlyt, a dolgozók és a szűkebb környezet körében. A valóságban ezek a célok együttesen jelennek meg, egy-két fő cél szolgálatában.

1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE A marketing célokkal szemben támasztott követelmények: mérhetőség: a kitűzött célokról meg tudjuk mondani, hogy milyen mértékben teljesültek. A mérés szempontjai lehetnek időbeliek, pénzbeliek, mennyiségbeliek. megvalósíthatóság: a célkitűzések mindig maradjanak a realitások határain belül! időbeli kiterjedés: a tervek lehetnek rövid távúak, középtávúak és hosszú távúak (min. 5 év). választhatóság: a célok lehetnek többlépcsősek és fontossági sorrendbe is állíthatók. Fő cél lehet a legjobb piaci pozíció megszerzése, alcélok lehetnek az egy főre jutó fogyasztás emelése, vagy a vendégszám növelése.

1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE