A felnőttkori tanulás motivációja és jellemzői Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Advertisements

Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
RÉV Projektiroda Hálózat Munkacsoport. Mi az a Hálózat munkacsoport? Hol helyezkedik el, melyik szervezethez köthető? Kik a tagjai? Mi a célja, feladata,
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Internet alapú tanulás vidéki térségben. Székelyföldi tapasztalatok Kiss Adél Pro Educatione Egyesület – Tanulmányi és Felnőttképzési Hálózat, Csíksomlyó.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
Könyvtárhasználati verseny
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A kutatási program rövid bemutatása
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
A felnőttkori tanulás az informatika korában Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia – Dr.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A felnőtt tanuló 2. előadás
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
A mentorképzés tapasztalatai
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Könyvtári informatika I.
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Egész életen át tartó tanulás
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
VINCÉS TÁBOR Piliscsaba, augusztus Jézus és az Ő tanítása egész életünk alapja. Aki Jézus szavai szerint cselekszik, házát sziklára építi…
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Felnőttoktatási tájékoztatója
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
FEKETE VALÉR (SIOR) PÁSZTORVÖLGYI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Internet a családban Székely Levente –
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Jegyzetkészítés 5/17.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Miért kell kistérségi kiterjesztés; hol tart Szécsény
Pályaválasztási szülői értekezlet
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
5. Tétel – A Life Long Learning
Pályaválasztási szülői értekezlet
Közösen a bántalmazás ellen
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Előadás másolata:

A felnőttkori tanulás motivációja és jellemzői Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia – Dr. Tengely Adrienn Eszterházy Károly Főiskola Andragógiai és Közművelődési Tanszék

A téma aktualitása Felnőttképzés funkciói Formális – nem-formális – informális tanulás Visszatérő oktatás

Kutatás célja Formális, végzettséget nyújtó oktatásban részt vevők tapasztalatainak a megismerése, elemzése Felnőttek oktatásában részt vevő tanárok meglátásaival, élményeivel való összevetése

Téma szakirodalma Felnőttkori tanulás motivációi Csoma (1967, 2006) Bajusz (2000), Maróti (2000), Kerülő (2011) stb. Felnőttkori tanulás sajátosságai Durkó Zrinszky (2005), Kocsis (2006), Zachár (2006), Kispálné (2007) Csoma (2009) stb. Felnőttkori tanulás módszerei Kraiciné (2004), Csoma (2005), Cserné (2006) stb.

Főbb kutatási kérdéseink Hogyan élték meg a felnőttek, hogy újra iskolapadba ültek? Milyen szerepet tölt be az élettapasztalatuk és a korábbi tanulmányaik a tanulásukban? Hogyan tanulnak a felnőttek?

A település Borsod-Abaúj-Zemplén megye Leghátrányosabb helyzetű kistérség Kisváros Lakosság: 3300 fő

Az iskola Esti gimnázium Országos felnőttképzési középiskolai hálózat tagja Helyi általános iskola épületében Hétfő és szerda 15.00-20.00

Megfordult már a fejében, hogy abbahagyja a tanulást? Nem 8 fő Igen 5 fő Ki ösztönözte a tanulás folytatása mellett? Család Önmagam („önmagam, mert fontos, hogy mi lesz velem az életben”) Volt igazgatónő

Hogyan élte meg, hogy újra iskolapadba ült? „Nagyon furcsa volt ennyi év után újra megszokni a folyamatos készülést” „Tele voltam kétségekkel nagyon féltem” „Nekem nem volt semmilyen, mert én folyamatosan jártam iskolába” „Igen furcsa volt az első nap az iskolában”

Legsikeresebb tanulási módszerek „Odafigyelve megértem, értelmezem, amit az órán tanulok, de még hozzáolvasok, hogy még több tudásra tegyek szert.” „Addig olvasom az anyagot, amíg a saját szavaimmal el nem tudom mondani a lényegét.” „Hangosan tanulok, mert így a legkisebb az esélye, hogy a gondolataim elkalandozzanak.”

Legsikertelenebb tanulási módszerek „A magolás csak pár napig tart és nincs semmi értelme, ha nem értem meg.”

Internet a tanulásban 1. érettségi tételek kidolgozása (legfőképp!) 2. új ismeretek szerzése 3. házi feladatok megoldása 4. gyakorlás 5. ismétlés

Mit tanácsolna egy érettségi iránt érdeklődőnek? „Vágjon bele és tanuljon” „Érdekes, mert több a munkalehetőség és a család is büszke rá.” „Fontos mindenhez” „ Jó időbeosztás mellett meg lehet oldani a a tanulást”

Köszönjük a figyelmet!