A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egész nap iskola?! – a pilot program bemutatása
Advertisements

A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Drajkó László Microsoft Magyarország
Minőségi oktatás, versenyképesség, oktatási innováció A Microsoft magyarországi innovációs napja Magyar Tudományos Akadémia 2009 november 30 Halász Gábor.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
4. Kreatív döntéshozatal
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Képesség? Kompetencia?.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
e-Learning a tanárképzésben
Harmadik előadás.
Hatodik előadás.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Nat(ok), pedagógiai program(ok), helyi tanterv(ek)
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Baba Etológia.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
A földi munka jelentősége a terápiás lovaglásban és a ló kiképzésben
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Harmadik matematikakönyvem
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
1. Anya – gyermek kapcsolat
Mire lehet/ne jó az iskola
Inklúzív nevelés Magyarországon
Integráció és inklúzió
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Kognitív fejlődés 2. Piaget 1.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
MNÁMK Gimnázium Új kihívások az oktatásban Kompetenciák és munkaszervezés.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK www.vassvili.hu vass.vilmos@ppk.elte.hu 2017.04.13. 2017.04.13.

20 millió 600 ezer

Arckifejezése nyugodt, érdeklődő, mosolygós. Csak akkor tanulják meg az újszerű akciót, ha azt valamilyen szempontból ésszerűnek látják. (Andrew Meltzoff, 1988) (csecsemő) Rövid ideig már nézi a tárgyakat és szemével követi is azokat (1-2 hetes) Elhallgat, ha emberi hangot hall (2 hónapos)

A gyermekkor csodája Tanulás Képzelet Idő Játék Hibázás Érzelmek 2017.04.13.

„Minden tudományos címét és tekintélyét odaadná, ha öt percet egy kétéves gyerek fejében tölthetne.” John Flavell, fejlődéspszichológus 2017.04.13.

A tanulás típusai Érzékszervi Verbális Mozgásos Szociális 2017.04.13.

Megérkeznek az iskolába…

Tanuló? 2009 (n = 42 ezer) Unalom, akadémikus kihívás, kritikus gondolkodás, egyéni tanulás 66% unatkozik 61% vita (65% nincs egyetlen megoldás) 60% projekt 55% ICT 49% művészetek

82%

A túlélési kompetencia 2017.04.13. 2017.04.13.

A felejtési kompetencia 2017.04.13. 2017.04.13.

Hogyan? Motiváló módszerek Kérdéskultúra Rádöbbentés Megdöbbentés Játékos feladatok 2017.04.13. 2017.04.13.

Következtetés 3 R - 4 C Kreativitás és innováció Kritikus gondolkodás és problémamegoldás Kommunikáció Együttműködés 2017.04.13.

http://www.youtube.com/watch?v=H_hGQuTjI3U

Következtetés A fejlődés nyomon követése Teljes személyiségfejlesztés Az attitűdök reneszánsza

2017.04.13.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! vass.vilmos@ppk.elte.hu 2017.04.13. 2017.04.13.