A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK www.vassvili.hu vass.vilmos@ppk.elte.hu 2017.04.13. 2017.04.13.
20 millió 600 ezer
Arckifejezése nyugodt, érdeklődő, mosolygós. Csak akkor tanulják meg az újszerű akciót, ha azt valamilyen szempontból ésszerűnek látják. (Andrew Meltzoff, 1988) (csecsemő) Rövid ideig már nézi a tárgyakat és szemével követi is azokat (1-2 hetes) Elhallgat, ha emberi hangot hall (2 hónapos)
A gyermekkor csodája Tanulás Képzelet Idő Játék Hibázás Érzelmek 2017.04.13.
„Minden tudományos címét és tekintélyét odaadná, ha öt percet egy kétéves gyerek fejében tölthetne.” John Flavell, fejlődéspszichológus 2017.04.13.
A tanulás típusai Érzékszervi Verbális Mozgásos Szociális 2017.04.13.
Megérkeznek az iskolába…
Tanuló? 2009 (n = 42 ezer) Unalom, akadémikus kihívás, kritikus gondolkodás, egyéni tanulás 66% unatkozik 61% vita (65% nincs egyetlen megoldás) 60% projekt 55% ICT 49% művészetek
82%
A túlélési kompetencia 2017.04.13. 2017.04.13.
A felejtési kompetencia 2017.04.13. 2017.04.13.
Hogyan? Motiváló módszerek Kérdéskultúra Rádöbbentés Megdöbbentés Játékos feladatok 2017.04.13. 2017.04.13.
Következtetés 3 R - 4 C Kreativitás és innováció Kritikus gondolkodás és problémamegoldás Kommunikáció Együttműködés 2017.04.13.
http://www.youtube.com/watch?v=H_hGQuTjI3U
Következtetés A fejlődés nyomon követése Teljes személyiségfejlesztés Az attitűdök reneszánsza
2017.04.13.
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! vass.vilmos@ppk.elte.hu 2017.04.13. 2017.04.13.