A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Tehetségazonosítás gyakorlata
Matematika kompetencia
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Digitális technika, digitális áramkörök
Antalné Szabó Ágnes: A mentor szerepei és feladatai
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Beiskolázási tájékoztató december
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
TIMSS 2007.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Készítette: Bártfai Lászlóné
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A pedagógus.
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A DIFER használata.
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
AZ PÉNZÜGYI SZABADSÁG MEGTEREMTÉSÉNEK ÚTJA
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Inklúzív nevelés Magyarországon
DIFER.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Út a sikeres tanuláshoz
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Szegedi Tudományegyetem
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Szent László Középiskola Szekszárd
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Előadás másolata:

A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben Együtt egymásért A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben 2. rész Mire való az iskola? Dr. Hermann Istvánné

„Elég jól tudok gondolkodni. Csak mindig kell valaki, aki segít elkezdeni.” (8 éves kisfiú)

Mire való az iskola? Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, megtanulja azt a munkát, amit szeretni fog. (Szent-Györgyi Albert nyomán)

Mi a siker vagy kudarc oka? A gyermek? Motiválatlanság? Eltérő képességek? (gének) Természet, jellem? Szorgalom–lustaság? Szülői segítség – annak hiánya? Az iskola? Tananyag? Követelmény? A pedagógus? A társadalom? Elvárások?

Hazai mérések Difer (4 – 8 éves korosztály) írásmozgás-koordináció készsége, beszédhallgatás készsége, relációszókincs, elemi számolás, tapasztalati következtetés, tapasztalati összefüggés-megértés, szocialitás Országos készség- és képességmérés (4. évf.) Országos kompetenciamérés (6.,8.,10. évf.) Célnyelvi mérés (két tanítási nyelvű isk.) Idegen nyelvi mérés (6., 8. évf.) Fizikai fittségi felmérés

Nemzetközi mérések OECD mérések (Mo.1996-tól tag) PISA – vizsgálat (3 évente,15 évesek) IEA mérések (Mo.1997 óta tag) TIMSS - vizsgálatok (4 évente, 4., 8. évf.) PIRLS – vizsgálat (5 évente, 4. évf.)

Van megoldás? Szemléletváltás Tanári mesterség újra értelmezése Tanulásirányítási stratégia megváltoztatása Személyre szabott nevelés-oktatás A tudás új helyzetben való felhasználása

1. A tanulás nem az iskolára való felkészítés vagy a házi feladat elvégzése, hanem a világ szabad felfedezése. 2. A gyerekek akkor is tanulnak, ha közben jól érzik magukat. 3. A gyerekek olyasmit is megtanulnak, amit nem tanulási céllal adunk a kezükbe. 4. A dolgok sokkal tanulságosabbak (és érdekesebbek) lehetnek, ha megfordítjuk, szétszedjük, megszagoljuk, elképzeljük őket kívülről, belülről ,más idői, téri dimenziókban. 5. A világ nem ér véget az iskola kapujánál, a tananyagon, az iskolán, sőt a tudásunkon kívül is létezik világ.

gyermekközpontúság  tananyag központúság, cselekvésközpontúság  passzív befogadás, sokoldalú képességfejlesztés  „egydimenziós”, értelemközpontú tanítás

Úgy gondoljuk, a siker természetes, magától értetődő, a hibákkal foglalkozni kell. Mit kell tennünk? Örülni a sikernek. A kudarcban az előre vivő elemet keresni, hangsúlyozni. Ne tulajdonítsunk neki túlzott jelentőséget. Kerüljük a hosszas lamentálást, sopánkodást, különösen a sajnálkozást. Derűs várakozással nézzünk a dolgok elébe.

Fontos a: magunk önbecsülésének erősítése gyermeki önbecsülés fenntartása versengés kizárása tanítványaink árnyalt megítélése bűnbakképzés megakadályozása természetes gyermeki kíváncsiság fenntartása gyermeki érdeklődés és a tananyag egymáshoz közelítése megfelelő tanulási eljárások elsajátíttatása

A gondolkodó gyermek tanuló gyermek. Számára a tanulás egyszerre ígéretes és kockázatos tevékenység. A gondolkodási és tanulási készségeiket kell fejlesztenünk. Meg kell őket tanítani tanulni.

Van megoldás A megoldás az osztálytermi folyamatokban dől el.