Legelterjedtebbek bemutatása.  Alapelvek már 1970-ben kialakultak  Igény a grafikus felületekre, adatbevitel közvetlenül, egér és billentyűzet nélkül.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az érintőképernyők.
Advertisements

Linux ismeretek: A Unity felület
Kliens-szerver architektúra
Szabó István Debreceni Egyetem Villamosmérnöki BSc
Grafikus felhasználó felületek Linux-on
Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
Monitorok csoportosítása, működésük, jellemzői
Készítette : Barati István Médiatechnológus asszisztens
A számítógép felépítése
Képalkotás Vektoros képalkotás
Információ és közlemény
Fontos fogalmak az informatikában.
Small Liga Mozgás vezérlő rendszere
TH SM ALKATRÉSZEK.
A nyomtató.
A számítógép felépítése
Az informatika alapjai
Belső memóriák tipusai
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Analóg jelek digitalizálása
A számítógép Szűkebb értelemben a számítógép olyan elektronikus információ feldolgozó gép, amely információk (adatok és programok) tárolására alkalmas.
Készítette: Zsiga Mónika 9.a
Intelligens anyagok.
Mit kell beletenni egy multimédiás számítógépbe? A számítógép felépítése nagy vonalakban.
CISC - RISC processzor jellemzők
Mai számítógép perifériák
Mai számítógép perifériák
 A felhasználói felület határozza meg az operációs rendszer megjelenését, az asztal felépítését, és azt, hogyan navigálhatunk az operációs rendszer.
Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök
Mágneses kölcsönhatás
Programrendszer 2. Erőforrás – erőforrás elosztás 3. Indítja és ütemezi a programokat 4. kommunikáció 2 Takács Béla.
Operációs rendszer.
Az Ady tér geodéziai felmérése -
Fogyasztók az áramkörben
A személyi számítógép részei:
A fényképezőgép fizikai felépítése
Maszkkészítés Planár technológia Kvázi-sík felületen
IT alapismeretek Csíki Gyula.
Az operációs rendszerek feladata, fajtái, felépítése
A számítógép felépítése
A számítógép felépítése
Processzor, alaplap, memória
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
Kísérletezés virtuális méréstechnika segítségével 2010 március
Bemeneti egység Billentyűzet Egér Joy-stick - game pad
A függvény grafikonjának aszimptotái
Jelfeldolgozás alapfogalmak
Chapter 6 Input Technologies and Techniques. Jó vagy rossz? Toll vs. érintés + kézírás, rajzolás + pontos kijelölés + extra funkciók (pl gomb) - mindig.
Máté: Orvosi képfeldolgozás5. előadás1 Mozgó detektor: előnyHátrány állójó időbeli felbontás nincs (rossz) térbeli felbontás mozgójó térbeli felbontás.
1 Számítógépek felépítése 13. előadás Dr. Istenes Zoltán ELTE-TTK.
IT ALAPFOGALMAK HARDVER.
Máté: Orvosi képfeldolgozás12. előadás1 Három dimenziós adatok megjelenítése Metszeti képek transzverzális, frontális, szagittális, ferde. Felület síkba.
A FONTOSABB MÓDSZEREK:
TÁMOP /1-2F Projektmenedzsment eszközök  Projektirányítás számítógéppel I/13. évfolyam Naptárak és munkarendek Szabó László 2009.
HŐMÉRSÉKLETMÉRÉS Udvarhelyi Nándor április 16.
 A TIOP pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT.
Számítógépes képmegjelenítők Készítette: Gonda Attila QNVC5C.
Digitális tábla az oktatásban Class Mate PC és a digitális tábla alkalmazása az iskolai tanórán.
Kiviteli perifériák  Minden jog fenntartva.
MEGJELENÍTŐK BLASKÓ TIBOR TANÁR NEVE: CZUTH ÉVA MÉRNÖKTANÁRNŐ SZENTENDREI MÓRICZ ZSIGMOND GIMNÁZIUM, 2000 SZENTENDRE KÁLVÁRIA ÚT 16.
A NEUMANN-ELVŰ SZÁMÍTÓGÉP. A számítógép:  Információk tárolására, feldolgozására szolgáló eszköz.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Hegesztési folyamatok és jelenségek véges-elemes modellezése Pogonyi Tibor Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi.
Alapvető raszteres algoritmusok, szakasz rajzolása, DDA, MidPoint algoritmus.
A számítógép felépítése
Elektronikai technológia
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
Előadás másolata:

Legelterjedtebbek bemutatása

 Alapelvek már 1970-ben kialakultak  Igény a grafikus felületekre, adatbevitel közvetlenül, egér és billentyűzet nélkül  A megoldás minden esetben a számítógéppel (mikroprocesszorral) vezérelt grafikus képalkotás és az adatbeviteli panel érintési koordinátáinak értelmezésével, feldolgozásával, ezek összehangolt kezelésével történik  Hogyan lehet az érintés pontos helyét meghatározni a kijelzők felületén a CPU számára?

 Legelsők között alkalmazott ötlet  Piezzoelektromosan gerjesztett ultrahanghullámokat küldünk X-Y irányba, amiket hullámdetektorok felfognak  Amplitudójuk „kilóg” az üvegről→ érintés esetén megváltozik az amplitudó  Közvetlen a kijelző előtt alkalmazható → 100%-os átlátszóság!  Nehéz tökéletesen szigetelni a külvilágtól  A rendszer pontosságát borzasztóan megzavarja a felületre rakódott kosz  Hatalmas képernyőkön megtalálhatók 1. Felületi akusztikus hullámpanelek (SAW - Surface Acoustic Wave)

 Közvetlen állhat a kijelző előtt!!!  Infravörös tartományú fénysugárzó LED- ek és fotoszenzorok állnak egymással szemben szép sorjában rengetegen  Láthatatlan függőleges-vízszintes hálót alkotnak  Az érintés eseménye akkor regisztrált, amikor valamelyik X-Y fotoszenzor-páros együttesen nem kap fényt.  Drága  Napfény infravörös komponense  Fényzaj rontja a hatásfokát  Különböző próbálkozások a hibák kiküszöbölésére  Nagyobb képernyőkön ma is használatos

 Felépítés: - átlátszó alsó réteg (üveglap) - akrilát lemez ITO réteggel - szigetelő légrés - kopásálló fólia, belső felületén ITO réteggel  ITO rétegek érintkezése miatt megváltozott ellenállás alapján azonosíthatjuk be az érintést  ITO: Inidium-Tin-Oxid (vezeti az áramot, átlátszó!, vékony)  Lehetséges az érintés időtartamának, erősségének, irányvektorának gyors meghatározása  Külső érintőfilm tulajdonsága miatti hátrány (fényáteresztő képessége 88-90%,kopásállóság, vegyi anyagok)  Mechanikai reakcióidő→ óriási hátrány  Rendszer alapvető működése nem igényel külön processzor erőforrást!!!  Sűrű újrakalibrálást igényel

 ~ sík kondenzátor  Kb. azonosak vagyunk elektrosztatikailag  Elektromos töltés megváltoztathatja a kapacitív érintőpanel felületén létrehozott referencia-töltés értékét  Analóg jeleket egy IC átalakítja digitális jelekké  Majd szoftveresen megállapítható válik az érintés helye  Érintőfólia helyett ÜVEG!  Zajszűrés elég számításigényes folyamat (erősebb CPU kell)  X-Y-Z irányú (térbeli) pontmeghatározás

 1. Felszíni kapacitív panelek (Surface Capacitive, SCT)  2. Ellenőrzött kapacitív panelek (Projected Capacitive, PCT)  2.1 ITO Projective Capacitive (ITO PCT)  2.2 Wire Projective Capacitive (WPCT)  2.3 Egyéb szabadalmak  3. Hibrid kapacitív panelek (kapacitív+rezisztív érzékelés házasítása)

 Legalább 4 réteg: 1. vékony üveg lap 2. x-y tengelyt modellező "huzal" rácsok 3. kijelzőre támaszkodó vékony üveg 4. kijelző

 Rezisztív és Kapacítv  ITO: Inidium-Tin-Oxid (vezeti az áramot, átlátszó!, vékony)  Kapacitív esetén ITO-t használnak a kondenzátor rácsszerkezet kialakításához  ITO rétegek nem mozdulnak el, fixek → kevesebb kalibráció

 Rengeteg kis, saját töltéssel rendelkező cella  Az újunk jóval több terecskével lép kapcsolatba mint annak területe  Ellenőrző algoritmus nélkül kb. használhatatlan  Számításigényes feladat!!!  Erősebb hardver szükséges, nem beszélve a multi-touch-ról

Tóth Dávid