LONDONI KÖZLEKEDÉS (Tube a londoni metró, emeletes buszok, biciklizés)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klasszikus London.
Advertisements

VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Vasúttársaságok.
Budapest, március 4. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Közlekedés kerékpárral Hajdúböszörményben
Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Fibonacci-sorozat.
A sportág születése nem köthető pontos dátumhoz, ám a feltételezések szerint már az 1700-as években is görkorcsolyáztak. Az első görkorcsolyákat a már.
SZÁMÍTÓGÉP- HÁLÓZAT.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Hálózati alapfogalmak, topológiák
Ezúton szeretném meghívni minden kedves barátomat egy 3 napos látogatásra új otthonomba.
Zene: John Lennon - Imagine London délkelet-Britanniában van, a legnagyobb város az Egyesült Királyságban, és évszázadokon át fővárosa a Brit Birodalomnak.
Érvek, érvelés.
9. A zónaidő felosztása Földünkön
Kőröstetétlen.
Transzszibériai vasút
Tények Szíriából Angliába való hazautazása közben utazik Poirot az Orient Expressen. Második éjjel, mialatt a vonat egy hófúvásban megreked, meggyilkolják.
Tisztelték a román rendőrök a magyar címeres mozdonyt A pünkösdi csíksomlyói búcsú évről évre egyre nagyobb tömegeket vonz, idén is több százezren voltak.
Orient expressz: első útjára október 4-én indult „Roi des Trains,Trains des Rois” (vonatok királya, királyok vonata)
Az Élet Vonata.
Stuttgart ERASMUSosként
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
Matematika Eredete és története Kaszás Tamás.
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
A városi tömegközlekedés III.
Városi tömegközlekedés
Érdekességek Kattintásra.
Budapest turisztikai marketingje
Olvasd lassan és csendben!.
1. Milyen kialakítású a 19-es jelzésű villamos Batthyány tér végállomása? a) Fejvégállomás, két csonka vágány, kettős vágánykapcsolattal. b) Fejvégállomás,
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
SZÖUL 서울 특별시.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Számítógép-hálózatok
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
Készítette: Csanaky Máté Deli Kristóf Nyilas Roland.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Európa városi történelme
 Környezetünkre legalább annyi figyelmet kell fordítanunk, mint bármi másra az életben. A mai emberek nagyon keveset törődnek környezetükkel és egészségükkel.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
BUDAPEST Készítette: Bugyinszki Fruzsi. A közel egy hónapig tartó vásár évente több mint fél millió látogatót vonz Magyarország és Európa minden tájáról.
„Az ember a földgolyó urává vált” A közlekedés forradalma „ Csatlakozom Mr. Fogg véleményéhez. Ma már tizedannyi idő alatt körülutazhatjuk, mint száz éve:
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Anglia- Portsmouth.
Az Európai Unió.
GRÁFOK Definíció: Gráfnak nevezzük véges vagy megszámlálhatóan végtelen sok pont és azokat összekötő szintén véges vagy megszámlálhatóan végtelen sok.
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
Új Japán luxusvonat A JR Japán vasút naponta 16.8 millió utast szállít Japánban, és 1688-állomása van. Csaknem dolgozót foglalkoztat, az irodái.
Fotó-összeállítás: Susánszky Ferenc Szöveg: Dékányné Szalai Katalin Dévaványa Felemelkedéséért Közhasznú Alapítvány, Somodi Mária Magyar Közlekedési Klub.
A pénz története.
Zemplénagárd.
A római férfiak viselete
A TANK A harcmező ura.
London történelme kvíz
London Zoo.  A világ első állatkertje, amelyet 1828-ban hozták létre és 1947-ben nyitották meg.  Itt nyílt a világ első hüllő háza (1849), első akváriuma.
Hazánk nagy folyói.
„Három a Károly” Félmaraton egyéni A tavalyról már ismert három szakaszos váltóverseny útvonalát kiegészítettem egy 5,05 km-es oda-vissza szakasszal.
Az Élet Vonata Olvastam egy könyvet, ahol az életet egy vonatutazáshoz hasonlították. Nagyon érdekes olvasmány.
Pályaismeret 1-es viszonylat. 1.) Az 1-es vonalon hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. Az Aquaticum.
Városi közlekedés, forgalomtechnika 15. előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Evangelische Hochschule Dresden
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

LONDONI KÖZLEKEDÉS (Tube a londoni metró, emeletes buszok, biciklizés)

A Tube (a londoni metró)

A londoni metró Londont és néhány szomszédos területet tizenegy vonallal kiszolgáló, teljesen villamosított metrórendszer. Ez a világ legidősebb metrója, és a legnagyobb a vonalak teljes hossza szerint.

1863 január 10-én nyitották meg 2 vonallal. Európa 3. legforgalmasabb metróhálózata a párizsi és a moszkvai mögött.

1850-es évtől úgy gondolták a földalatti megoldást jelenthet a megnövekedett közúti forgalom problémájára ben a Parlament elfogadott egy törvényt, mely kezdeményezte egy földalatti vasútvonal építését a Paddington pályaudvar és a Farrington Street között (Metropolitan Railwaynek is nevezik). Ezekhez a földalatti vasutakhoz külön szerelvényeket is terveztek.

Pénzügyi okok miatt éveket késett az építés. A Metropolitan Railway megépülése Charles Pearson nevéhez fűződik, bár az építkezéseken nem vett részt. Az ő javaslata volt, hogy a belváros nyomornegyedeit fel kell számolni, a lakóknak új életteret kell létrehozni a város szélén, ahová az újonnan kiépített vasútvonal biztosítaná az összeköttetést munkahelyeiktől vagyis a belvárostól.

A 20. század elején jelentős elégedetlenséget váltott ki az utasokban az, hogy hat különálló társaság üzemeltette a különböző földalatti vonalakat, sok helyen az utasoknak a földfelszínen kellett gyalogolniuk ahhoz, hogy két vonal között átszálljanak.

A metrórendszer tarifáinak megállapítása az 1979.ben meghatározott zónák figyelembe vételével történt. Londont 6 zónára osztották az első zóna a belváros és kifelé haladva a legkülső a hatodik zóna. London területén kívül még plusz 3 zóna van megjelölve.

Travelcard Kártya a tömegközlekedési eszközök használatához az 1-6 zónában (magában foglalja a Heathrow- repülőtérhez az összeköttetést). - 1 / 7 napos változat Ára: 1 napos Felnőtt: Ft/fő Gyerek: Ft/fő 7 napos Felnőtt: Ft/fő Gyerek: Ft/fő

Oyster Card Az Oyster kártya egy egyszerűen használható utazási kártya. London szinte minden közlekedési eszközén használható. -iTsk -iTsk

Emeletes buszok

A londoni piros emeletes buszok a városkép elengedhetetlen részei, azokról a világ minden táján Londonra asszociálnak. A mintegy 500 vonalat a TfL-lel szerződésben álló magántársaságok üzemeltetik, számos előírás köti őket az egységes szolgáltatás érdekében, például előírás, hogy pirosnak kell lennie a buszoknak valamint azonos díjszabási és utaskezelési feltételeket kell kínálniuk.

A klasszikus, hátsó peronos Routemaster-ek az 50-es évektől jártak, a menetrendszerinti forgalomból 2005 végén vonták ki őket, már csak két „történelmi útvonalon”, a 15-ös egy szakaszán (Tower Hill-Trafalgar Sq.) és a 9-es vonalán a Royal Albert Hall és Aldwych közt, napközben közlekednek, elsősorban a turisták kedvéért.

A váltást egyébként sokfelől nagy ellenkezés fogadta, a helyettük beállított egyszintes, modern csuklós buszokat nem csak a hagyományok miatt nem fogadták örömmel, hanem mert sokkal kevesebb rajtuk az ülőhely. Igaz viszont, hogy környezetkímélőbbek és kerekesszékkel vagy babakocsival is használhatóak, valamint nem igényelnek külön kalauzt.

Számos vonal a nap 24 órájában közlekedik, illetve vannak csak éjszaka üzemelő vonalak is, ezek N jelzést viselnek a szám előtt. A viteldíj 2001 óta éjjel-nappal egységes, előtte az éjszakai járatok drágábbak voltak.

Biciklizés Londonban

London az egyik legjobb hely a kerékpározásra. Már egész London területén megtalálhatóak a biciklisávok, amik nincsenek felvezetve a járdára hanem az út mellett vannak kijelölve.

Emiatt nincsenek elválasztva a forgalomtól sem. Ezek a sávok az út bal oldalán vannak felfestve és többnyire kényelmesen szélesek.

A londoni biciklis réteg nagyrészt a munkába járó emberekből tevődik össze (üzletemberektől elkezdve egészen a kisboltban dolgozó emberekig).

A más járművel közlekedők is odafigyelnek a biciklistákra, sőt hasonló jogokkal rendelkeznek, mint bárki más a közlekedésben. A biciklisekre ugyan úgy vonatkoznak szabályok melyeket mindenki rendesen be is tart. (Ha nem a kijelölt biciklisávban halad az ember és egy rendőr meglátja, a büntetés 50 font is lehet akár.)

A kerékpárokkal könnyen lehet parkolni a városban, hiszen minden állomáson, bevásárló központnál, könyvtártnál, és egyéb középületeknél található bicikli tároló.

A zöld polgármester Boris Johnson a jelenlegi polgármestere Londonnak is előnyben részesíti a biciklivel való közlekedést.

Boris Bike Barclays Bank támogatásával hozták létre közösen Boris Johnsonnal a londoni Boris Bikeokat. Ezeket a bicikliket rengeteg helyen megtalálhatjuk London terültén.

A bicikliket bankkártyás fizetéssel lehet elvinni. A bicikli használatért levonnak 1-2 fontot, majd mikor vissza viszi a biciklit a tárolóba a használati időért is levonnak egy összeget perces használatkor nem vonnak le plusz díjat a használati idő miatt csak azt az 1-2 fontot a kivétele miatt.

Bal oldali közlekedés A történelmi feljegyzések szerint már az ókori Rómában bal oldali közlekedés volt. Ennek pontos oka nem ismert, de feltehetően arra vezethető vissza, hogy az ókorban a római birodalomban nem volt mindig veszélytelen az utcán való közlekedés. Így a lakók rendszeresen magukkal hordták fegyvereiket, elsősorban kardjukat. Mivel az emberek nagy többsége jobbkezes, ezért biztonságosabbnak érezte, ha egy ismeretlennel szemben a bal oldalon halad, így a rossz indulattal felé közeledőre gyorsabban ránthatta kardját.

Másik legenda szerint a hintók kialakítása miatt lett így. Mivel a hintók ajtaja bal oldalt nyílt ezért célszerűbb volt a bal oldalt közlekedni, mivel így nem kellett az egész hintót megkerülni és a sáros utakon lépkednie a hintóban utazónak.

WUOA WUOA