A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit 2012. május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
A direkt marketing fogalma
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
MARKETING.
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
Primer és szekunder kutatás
DPR kommunikáció alapelvei
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
Közönségkapcsolatok (PR)
Kereskedelem Szakmacsoport
Miért aktuális téma a Reklám és a PR hatásának vizsgálata egy autósiskola életében?
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
vidékfejlesztési szakmai igazgató Bükk-Térségi LEADER Egyesület
Helyettesítő termékek a tej esetében
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
A SZARVASGOMBÁK TERMESZTÉSE ÉS FOGYASZTÓI MEGÍTÉLÉSÜK
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Marketing információs
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
A csemegekukorica termesztésének üzemgazdasági elemzése egy integrátor példáján keresztül VIVIEN KEREKES Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
Magyar Egyetemi - Főiskolai Országos Bajnokság Döntők.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. habil. Kozári József CSc egyetemi docens GAZDASÁG-
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
SPAR-Präsentation A SPAR ÉS AZ ÁLLATVÉDELEM A SPAR ÉS AZ ÁLLATVÉDELEM Laber Zsuzsa, SPAR Magyarország kft. Kommunikációs vezető, CSR szakértő.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE –
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
Partnerség és együttműködés
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
A marketinginformációs rendszer
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Előadás másolata:

A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Konzulens: Dr. Szente Viktória Egyetemi docens XIX. Országos MÉTE Tudományos Diákköri Konferencia

A hazai ökoélelmiszer piac fejlődése Termelői értékesítés Bio- és reformboltok, ökopiacok előretörése Vidéki szakboltok, és a hiper- és szupermarketek belépése Egyre növekvő választék a hiper- és szupermarketek, drogériák polcain, sajátmárkás ökotermékek megjelnése Mi lesz a szakboltokkal? Diszkontok megjelenése? Jövő? Ökoélelmiszer szaküzletek?

Hipotéziseim H1: A kaposvári bio- és reformboltok marketingkommunikációja eltér a fogyasztók elvárásaitól. H2: A kaposvári bio- és reformboltokban egyre tudatosabb az in-store marketing eszközök alkalmazása.

Célkitűzés Bio- és reformboltok esetén alkalmazható marketingkommunikációs ötletek és in- store marketing lehetőségek vizsgálata a fogyasztói igények és a konkurencia vizsgálata alapján.

Anyag és módszer Ökoélelmiszerek Marketingkommunikáció Fogyasztói magatartás trendek Szekunder kutatás Fogyasztói kérdőíves megkérdezés (n=115) Szakértői mélyinterjúk (n=3) Megfigyelések (n=11) Primer kutatás

E REDMÉNYEK ÉS ÉRTÉKELÉSÜK

Hogyan kommunikálnak a vizsgált szakboltok (n=5) az üzleten kívül? Ismerősök, kezelőorvos, rábukkanás Szájreklám Ritkán a helyi médiumokban (termékismertető cikkek) A tulajdonosok szerint gyenge a hatékonyság és drága Nyomatott sajtó, televízió és rádió Nincs holnap, így hírlevél, címlista gyűjtés sincs Megjelenés a facebookon - új eszköz Internet Új termékek bevezetésekor, különleges alkalmakkor előfordul (pl. méregtelenítés időszaka) Szórólapok Egészségmegőrzéshez valamilyen módon kapcsolódó rendezvényeken való eseti megjelenés Rendezvények

… és az üzlettérben? Kirakatmatricák Megállító táblák Digitális képkeret

Természetes vagy természetes hatású berendezés (polcok, kosarak) Ingyenes életmódmagazinok Gyártói tájékoztatók Egyre gyakoribb alkalmazása a különböző eszközöknek: Kóstoltatás Tanácsadás (természetgyógyász) Termékminták Illóolajok Zene Az ökoélelmiszerekre vonatkozó polccímkék, táblák, egyéb jelzések hiánya!

Hogyan kommunikálják az ökotermékeket a hiper- és szupermarketek (n=3), drogériák (n=3)? Információ a honlapokon az ökotermékekről Eseti megjelenés az akciós katalógusokban Szponzorálás, rendezvények

Ökoélelmiszerek elkülönítése a hagyományos termékektől In-store eszközök: polccímke, polctábla, bevásárlószatyor reklám

MIT SZERETNÉNEK A FOGYASZTÓK ?

Vevők által leginkább igényelt in-store eszközök (n=115) 46,10% 42,60% 34,80% 19,10%

Hogyan szeretnének leginkább információt kapni a vevők a boltról? (84%) 40,90% 30,4% 20% 13,9%

Következtetések és javaslatok

Hipotézis helytállósága H1: A kaposvári bio- és reformboltok marketingkommunikációja eltér a fogyasztók elvárásaitól. Elfogadható! H2: A kaposvári bio- és reformboltokban egyre tudatosabb az in-store marketing eszközök alkalmazása. Elfogadható! H1: A kaposvári bio- és reformboltok marketingkommunikációja eltér a fogyasztók elvárásaitól. Elfogadható! H2: A kaposvári bio- és reformboltokban egyre tudatosabb az in-store marketing eszközök alkalmazása. Elfogadható!

Javaslatok A hiteles tájékoztatás és figyelemfelhívás mellett nőhet a fogyasztók igénye az ökoélelmiszerek iránt, ami a szakboltok erősödését is okozhatja.

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! TÁMOP-4.2.2/B-10/ A Kaposvári Egyetem tudományos képzési tevékenységeinek és szakmai műhelyeinek fejlesztése