MIN Ő SÉG  OBJEKTÍV TULAJDONSÁGOK  SZUBJEKTÍV MEGÍTÉLÉS  NEM EGY LÉTEZ Ő DOLOG, HANEM  TUDÁS  TAPASZTALAT  KÖVETELMÉNY  ELVÁRÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
Az iskolai szociálismunka
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítménymérés és értékelés
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Pedagógiai Értékelési Konferencia
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Teljesítménymérés és értékelés
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója

Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Marketing információs
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
And what else?... Leszakadó gyerekek.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

MIN Ő SÉG  OBJEKTÍV TULAJDONSÁGOK  SZUBJEKTÍV MEGÍTÉLÉS  NEM EGY LÉTEZ Ő DOLOG, HANEM  TUDÁS  TAPASZTALAT  KÖVETELMÉNY  ELVÁRÁS

MIN Ő SÉG MÉRÉSÉNEK EL Ő NYEI  TÉNYLEGESEN MEGLÉV Ő HELYZETET VESZI ALAPUL  ELTÉR Ő FOLYAMATOKAT EREDMÉNYEZ  PARTNEREK FOLYAMATOS PÁRBESZÉDÉN ALAPUL  JAVUL A KOMMUNIKÁCIÓ  MUNKATÁRSAK SZAKTUDÁSÁRA ÉPÍT  VÁLTOZTATÁST SEGÍTI EL Ő

MIN Ő SÉG MÉR Ő ESZKÖZEI  KÉRD Ő ÍV  ELÉGEDETTSÉG  RENDSZERES KISCSOPORTOS BESZÉLGETÉS  INTERJÚ  DOKUMENTUMELEMZÉS  FELJEGYZÉSEK, JAVASLATOK  KÜLS Ő SZEMÉLY ÁLTALI MEGFIGYELÉS  CIVIL KONTROLL  FEJLESZTÉST MÉR Ő TESZTEK  MENTÁLIS ÁLLAPOT

MIN Ő SÉGMÉRÉS GARANCIÁI  VILÁGOS CÉLOK  ÁTLÁTHATÓ KRITÉRIUMOK  MEGADOTT ÉRTÉKELÉS  HOZZÁFÉRHET Ő ESZKÖZÖK  KELL Ő SZÁMÚ ADAT  SZISZTEMATIKUS ELJÁRÁS  HATÉKONY ALKALMAZÁS

HATÉKONYSÁG  EREDMÉNY ELÉRÉSÉHEZ SZÜKSÉGES RÁFORDÍTÁS MÉRTÉKE  ANYAGI, ID Ő BENI, HUMÁN  TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI ER Ő FORRÁSOK OPTIMÁLIS FELHASZNÁLÁSA   ADOTT ER Ő FORRÁSBÓL MINÉL TÖBBET  MINÉL KEVESEBB BEFEKTETÉSB Ő L TÖBBET

HATÉKONYSÁG MUTATÓI  TANÁR/DIÁK ARÁNYA – CSG/GONDOZOTT  1 TANULÓ/ÓRASZÁM – GONDOZOTT/GONDOZÁSI ID Ő  1 TANULÓ/KÉPZÉSI KÖLTSÉG – GONDOZOTT/M Ű KÖDÉSI KÖLTSÉG  ÁTLAGOS OSZTÁLYLÉTSZÁM  CSOPORTOK ÁTLAGOS SZÁMA

EREDMÉNYESSÉG  INTÉZMÉNY TELJESÍTMÉNYE, MUNKÁJÁNAK EREDMÉNYE  TÉRBEN ÉS ID Ő BEN KELL VIZSGÁLNI  ÖSSZEHASONLÍTANI  NEM PUSZTÁN VÉGTERMÉKET, HANEM KIMENETET MÉR

EREDMÉNYESSÉG KRITÉRIUMAI  TANULMÁNYI MUTATÓK  TANULMÁNYI ÁTLAG, VERSENYEREDMÉNYEK  SZOCIALIZÁCIÓS MUTATÓK  DEVIÁNS VISELKEDÉS, HIÁNYZÁSOK  ISKOLA IRÁNTI ÉRDEKL Ő DÉS  TANULÓLÉTSZÁM VÁLTOZÁSA, KIIRATKOZOTTAK SZÁMA  CÉLOKKAL VALÓ MEGFELELÉS  ISKOLAI CÉLOK TELJESÍTÉSE

EREDMÉNYES EREDMÉNYESSÉG  TÖBBDIMENZIÓS  NEM 1 MUTATÓS  OUTCOME MUTATÓI KEVÉSBÉ ÁLTALÁNOSÍTHATÓK  KEVÉSBÉ FÜGGETEN, OBJEKTÍV TÉNYEZ Ő  VISZONYÍTÁSBAN ÉRTELMEZHET Ő  SZÁMOKKAL KIFEJEZHET Ő MUTATÓK  KVANTITATÍV ÉS KVALITATÍV MÓDSZEREK

HÁTRÁNYOS HELYZET  TÁRSADALMI-GAZDASÁGI-KULTURÁLIS KÖRNYEZET ÁLTAL MEGHATÁROZOTT KATEGÓRIA  RUGALMAS, VISZONYLAGOS  GY Ű JT Ő FOGALOM  NEM EGZAKT, JÓL MEGRAGADHATÓ KRITÉRIUMOKKAL, TUDOMÁNYOSAN MEGHATÁROZOTT FOGALOM  ADOTT HELYZETHEZ VISZONYÍTOTTAN ÉRTELMEZHET Ő

HÁTRÁNYOS HELYZET Ű GYERMEK PARAMÉTEREI (1996)  SZÜL Ő K ISKOLÁZOTTSÁGA  SZÜL Ő K EGZISZTENCIÁLIS BIZTONSÁGA  CSALÁDOK STABILITÁSA  ELTARTOTTAK SZÁMA, CSALÁDOK NAGYSÁGA  SZÜL Ő K DEVIANCIÁJA  KISEBBSÉGI, ETNIKAI HELYZET  KEVÉS INFORMÁCIÓ (RELATÍV, NEHEZEN MEGHATÁROZHATÓ)

HÁTRÁNYOS HELYZET Ű GYERMEK PARAMÉTEREI (2007)  JEGYZ Ő VÉDELEMBE VETT  RENDSZERES GYERMEKVÉDELMI KEDVEZMÉNY  SZÜL Ő K BEFEJEZETT ÁLTALÁNOS ISKOLÁVAL BÍRNAK  TARTÓS NEVELÉSBE VETTEK  SZEGÉNY, ISKOLÁZATLAN SZÜL Ő + ESÉLYTEREMT Ő INTÉZKEDÉSEK

INFORMÁCIÓ GY Ű JTÉS HH-R Ő L  BELÉP Ő GYEREKEKR Ő L ADATLAP  NEM TUD VAGY NEM AKAR ADATOT KÖZÖLNI  KÉRD Ő ÍV  BESZÉLGETÉSEK, MEGFIGYELÉSEK, CSALÁDLÁTOGATÁSOK  ID Ő - ÉS ENERGIA IGÉNYES  INTERJÚ  HATÁROZATOK  ADATVÉDELEM  DOKUMENTUMELEMZÉS  GYERMEKJÓLÉTI ALAPELLÁTÁS INTÉZMÉNYEI  ID Ő - ÉS ENERGIA IGÉNYES  INTERJÚ

VESZÉLYEZTETETT GYERMEK  AKI CSALÁDJÁBAN VAGY KÖRNYEZETÉBEN  TESTI, LELKI BÁNTALMAZÁSNAK  SZEXUÁLIS ZAKLATÁSNAK, ER Ő SZAKNAK  ELHANYAGOLÁSNAK VAN KITÉVE

VESZÉLYEZTETETT GYERMEK  TESTI VAGY PSZICHÉS FEJL Ő DÉSÉT  ÁRTALMAS KÖRNYEZETI HATÁSOK  ROSSZ INTERPERSZONÁLIS KAPCSOLATOK AKADÁLYOZZÁK, KÁROSÍTJÁK  VESZÉLYEZTETTSÉG = FOLYAMAT ÉS NEM AKUT HELYZET

HÁTRÁNYOS HELYZET KONTRA VESZÉLYEZTETETTSÉG HÁTRÁNYOS HELY. VESZÉLYEZTET. - SZOCIÁLIS - PSZICHIKUS - ISKOLAI SIKER, - SZEMÉLYISÉG TÁRSADALMI MENTÁLIS ÉRVÉNYESÜLÉS FEJLŐDÉSE - ADOTTSÁGOK - TÁRSADALMI NEM OPTIMÁLIS BEILLESZKEDÉS KIFEJLESZTÉSE PROGNÓZISA

STATISZTIKAI MÓDSZEREK SEGÍTENEK  VÁLTOZÉKONYSÁG MEGISMERÉSÉBEN  PROBLÉMÁK MEGOLDÁSÁBAN  EREDMÉNYESSÉG ÉS HATÉKONYSÁG NÖVELÉSÉBEN  RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ ADATOK FELDOLGOZÁSÁBAN

STATISZTIKAI MÓDSZEREK EREDMÉNYEI SEGÍTENEK  KORAI PROBLÉMA FELISMERÉS  PROBLÉMÁK KELETKEZÉSÉNEK MEGAKADÁLYOZÁSA  SZABÁLYOZOTTSÁG FENNTARTÁSA  JELESÉGEK BEMUTATÁSA  TÁJÉKOZTATÁS

INDIKÁTOROK (MÉRÉS)  OLYAN JELZ Ő SZÁM, AMINEK SEGÍTSÉGÉVEL EGY CÉL ELÉRÉSÉNEK SZINTJÉT LEHET SZEMLÉLTETNI  MENNYISÉGI INFORMÁCIÓT NYÚJT, OLYAN ELEMEK SZÁMSZER Ű SÍTÉSÉVEL, AMELYEK RELEVÁNSNAK MIN Ő SÜLNEK  CÉLJUK AZ INTÉZMÉNYEK TEVÉKENYSÉGÉNEK, EREDMÉNYESSÉGÉNEK MÉRÉSÉRE VONATKOZÓ RENDSZER KIALAKÍTÁSA

INDIKÁTOROK MIN Ő SÉGI KRITÉRIUMAI  HOZZÁFÉRHET Ő SÉG  MEGBÍZHATÓSÁG  RELEVANCIA  MEGHATÁROZOTTSÁG  FRISSESÉG  ÉRZÉKENYSÉG  NORMATIVITÁS  ÉRVÉNYESSÉG

INDIKÁTOROK SZÜKSÉGESSÉGE SOK ADATOT GY Ű JTÜNK ÉS TOVÁBBÍTUNK   VALAMELY CÉL ELÉRÉSÉNEK MÉRÉSÉRE, ÉRTÉKELÉSÉRE HASZNÁLJUK  VALAMELY SZERVEZET ILYEN CÉLRA HASZNÁLJA

SZOCIOLÓGIAI VIZSGÁLAT LÉPÉSEI  PROBLÉMA MEGFOGALMAZÁSA  ELMÉLETI HIPOTÉZISEK  OPERACIONALIZÁLÁS – MÉRHET Ő VÉ TENNI A PROBLÉMÁT  ADATGY Ű JTÉSI MÓDSZEREK  ELEMZÉS  EREDMÉNYEK KÖZZÉTÉTELE

ADATGY Ű JTÉSI MÓDSZEREK  PUBLIKÁLT ADATOK MÁSODELEMZÉSE  EGYÉNI ADATOK MÁSODELEMZÉSE  DOKUMENTUMOK ELEMZÉSE  MEGFIGYELÉS  ESETTANULMÁNY  KÍSÉRLET  MÉLYINTERJÚ  SURVEY-MÓDSZER

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ÉS VÁROM A KÉRDÉSEKET