Nemzetközi együttműködések hatása a gyakorlatban - tanárok szerepe a nemzetköziesítésben A Leonardo da Vinci program a gyöngyösi MMSZ Károly Róbert Szakközépiskolában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Egy pályázat az Internet használat népszerűsítésére Tanulás a főzésen keresztül A Tempus közalapítvány Grundtrig pályázatása beadott projekt.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Tehetségpont létrehozása
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A gyakorlatvezető mentor
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Projektzáró rendezvény.  Szó esik arról, hogy mit csináltunk  Mi Youthpass?  A Youthpass tanúsítványok átadására is sor kerül  Vendéglátással kedveskedünk.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
„ Gasztro-karrierek az EU-ban ” Leonardo da Vinci mobilitási programok németországi szállodákban Pályázatkiíró Magyarországon: Tempus Közalapítvány Budapest.
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Pályázati felhívás a németországi nyári szakmai gyakorlatra Erasmus+ program keretében Iktatószám:KA-SZA-24-1/2015 Hivatkozási szám: HV01-KA102-
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
„Enterprising, healthy and creative” Comenius Iskolai együttm ű ködési projekt 2012/ /14.projektév Pályázatkiíró Magyarországon: Tempus Közalapítvány.
Toscana Készítette: Tóthné Kovács Annamária
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
Erasmus+ tapasztalatok
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szakiskolai fejlesztési program
Az önfejlesztő terület bemutatása
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Az Erasmus+ program lehetőségei az MMSZ Károly Róbert Középiskolában
Pályázatkiíró: Tempus Közalapítvány Budapest
Készítette: Dóka István
Előadás másolata:

Nemzetközi együttműködések hatása a gyakorlatban - tanárok szerepe a nemzetköziesítésben A Leonardo da Vinci program a gyöngyösi MMSZ Károly Róbert Szakközépiskolában és Szakiskolában Daskalopoulos-Kuzbelt Hilda igazgató

Tartalomjegyzék I. Bemutatkozás –Iskolánkról –Kezdetektől napjainkig –Partnerintézményeink –Projektjeink –Résztvevők száma –Eredményeink a Leonardo da Vinci programokban II.„Termőföldektől a tányérig” projekt –Általános adatok III. Eredmények - A tanárok szerepe a nemzetköziesítésben –ECVET konferencia –MECAF konferencia –Külföldi tanárok által tartott képzések –Partneri látogatások –Kulturális kapcsolatok kiszélesítése –Szakoktatók szerepének megerősítése –Külföldi gyakorlat beépítése

I.Bemutatkozás- Iskolánkról Sokoldalú iskola sokszínű lehetőséggelSokoldalú iskola sokszínű lehetőséggel Fenntartónk től a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola AlapítványFenntartónk től a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány A projektet fenntartónk maximálisan támogatjaA projektet fenntartónk maximálisan támogatja Iskolánk 60 éve Gyöngyös és vonzáskörzetének meghatározó szakközép- és szakiskolájaIskolánk 60 éve Gyöngyös és vonzáskörzetének meghatározó szakközép- és szakiskolája Beiskolázási körzetünk 4 megye (Heves, Borsod, Nógrád, Jász-Nagykun-Szolnok)Beiskolázási körzetünk 4 megye (Heves, Borsod, Nógrád, Jász-Nagykun-Szolnok) 730 tanuló730 tanuló 27 osztály27 osztály 83 pedagógus és pedagógusok munkáját segítő alkalmazott83 pedagógus és pedagógusok munkáját segítő alkalmazott

Kezdetektől napjainkig 2002.Finn-2002.Finn Olasz-2003.Olasz Finn-, Olasz-, Lengyel-, Franciaország2004.Finn-, Olasz-, Lengyel-, Franciaország 2005.Finn-, Olasz-, Lengyel-, Franciaország2005.Finn-, Olasz-, Lengyel-, Franciaország 2006.Finn-, Olasz-, Lengyel-, Franciaország2006.Finn-, Olasz-, Lengyel-, Franciaország 2007.Finn-, Olasz-, Lengyelország, Ausztria2007.Finn-, Olasz-, Lengyelország, Ausztria 2008-Finn-, Olasz-, Lengyel-, Németország 2014.Ausztria, Spanyolország2008-Finn-, Olasz-, Lengyel-, Németország 2014.Ausztria, Spanyolország

Savonlinnan ammatti-ja aikuisopisto - SAVONLINNASavonlinnan ammatti-ja aikuisopisto - SAVONLINNA (Finnország) Istituto Professionale Di Stato Per I Servizi Alberghieri E Della Ristorazione „Ranieri Antonelli Costaggini” – RIETIIstituto Professionale Di Stato Per I Servizi Alberghieri E Della Ristorazione „Ranieri Antonelli Costaggini” – RIETI (Olaszország) Scuola Alberghiera e di Ristorazione di Cesenatico - CESENATICO Scuola Alberghiera e di Ristorazione di Cesenatico - CESENATICO (Olaszország) Zespol Szkol Gastronomicznych Nr 2 im Prof Odona Bujwida – KRAKKÓZespol Szkol Gastronomicznych Nr 2 im Prof Odona Bujwida – KRAKKÓ (Lengyelország) Höhere Bundeslehranstalt Fachschule für wirtschaftliche Berufe – ROHRBACHHöhere Bundeslehranstalt Fachschule für wirtschaftliche Berufe – ROHRBACH (Ausztria) Constantin –Vanotti Schule – ÜBERLINGENConstantin –Vanotti Schule – ÜBERLINGEN (Németország) Zaragoza Dinamica – ZARAGOZAZaragoza Dinamica – ZARAGOZA (Spanyolország) Partnerintézményeink (7 db)

Projektjeink egészséges táplálkozásegészséges táplálkozás halételek fogyasztási szokásai Európábanhalételek fogyasztási szokásai Európában kultúrák és ízek találkozásakultúrák és ízek találkozása régiók konyhájarégiók konyhája a kávé-és italfogyasztás szerepe az európai gasztronómiábana kávé-és italfogyasztás szerepe az európai gasztronómiában a termőföldektől a tányérig (biokultúra)a termőföldektől a tányérig (biokultúra)

Résztvevők száma 2002-es projekt: 5 fő2002-es projekt: 5 fő 2009-es projekt: 30 fő2009-es projekt: 30 fő 2013-as projekt: fő tanuló2013-as projekt: fő tanuló 10 fő kísérő 10 fő kísérő

Eredményeink a Leonardo da Vinci programokban 2007 Nívódíj a Régiók konyhája című projektért 2009 Mobilitási tanúsítvány elnyerése – 5 éves könnyített pályázati időszak 2012 Nívódíj a Termőföldektől a tányérig című projektért

II. „Termőföldektől a tányérig” projekt 6 ország6 ország 7 iskolakapcsolat (Olaszország Cesenatico + Rieti)7 iskolakapcsolat (Olaszország Cesenatico + Rieti) 40+4 tanuló +10 kísérő tanár40+4 tanuló +10 kísérő tanár 4 hetes szakmai gyakorlat4 hetes szakmai gyakorlat Költségvetés kb €Költségvetés kb € Célcsoport: szakközépiskolai, szakiskolai közöttük hátrányos helyzetű tanulók támogatásaCélcsoport: szakközépiskolai, szakiskolai közöttük hátrányos helyzetű tanulók támogatása Cél: országonként új ételkészítési alapanyagok, technológiák megismerése és azok felhasználása a vendéglátás területénCél: országonként új ételkészítési alapanyagok, technológiák megismerése és azok felhasználása a vendéglátás területén Szakmai gyakorlati helyek: iskolai, vállalkozói körből kikerülő éttermek, kávézók, cukrászdák, vendéglőkSzakmai gyakorlati helyek: iskolai, vállalkozói körből kikerülő éttermek, kávézók, cukrászdák, vendéglők

A projekt eredményei - tanárok szerepének nemzetköziesítése (1.) ECVET konferencia iskolánkban 1.TEMPUS Közalapítvány támogatása 2.Kiegyensúlyozott nemzetközi kapcsolatok ápolása, fenntartása - monitoring látogatások 2. Az ECVET programról közös gondolkodás – finn példa 3. Kétoldalú kapcsolatok fenntartása és továbbfejlesztése - projektekben való együttműködés, közös pályázatírás – eredménye olasz partner májusában és szeptemberében fő 3 hetes szakmai gyakorlatának lebonyolítása 4. Projektek és azok eredményeinek bemutatása - nemzetközi ételsor - nemzetközi kiállítás - tanulói prezentációk bemutatása - tanúsítványok átadása a külföldi partnerek által 5. Szakmai tanárok tapasztalatcseréje

A konferencia képei

Projektzáró MECAF konferencia Rietiben 1. Olasz testvériskola nemzetközi projektzáró rendezvényén való közreműködés Eredményeink(2.)

Eredményeink (3.) Külföldi tanárok által tartott képzések - mixer tanfolyamok 1.Szaktanárok bevonása 2.Új motiváció 3.Új módszer 4.Idegen nyelvű tanúsítvány – 29 tanuló

Eredményeink (4.) Partneri látogatások – főzőversenyeken, iskolai rendezvényeken, ünnepségeken való részvétel 1.Szaktanárok bevonása 2.Szakmai kompetenciák egyeztetése 3.Kulturális kapcsolatok ápolása

Eredményeink (5.) Kulturális kapcsolatok terén… 1.Testvérvárosi kapcsolatok kiépítésének lehetősége - Az iskola közvetítő szerepe a városvezetők felé: Cesenatico, Rieti 2.Falusi turizmus – magyar borbemutató olaszországi szakemberek számára 3.Az iskola közvetítő szerepeakülföldi szaktanárok, osztályfőnökök felé – kölcsönös osztálykirándulások szervezésében 3.Az iskola közvetítő szerepe a külföldi szaktanárok, osztályfőnökök felé – kölcsönös osztálykirándulások szervezésében 4.Az iskola közvetítő szerepe a fenntartó további iskoláinak Leonardo da Vinci és Erasmus+ programokba való bekapcsolódásában 5.Tantestületi kirándulások 6.Magyar néprajzi helyek, népszokások megismertetése külföldi partnereinknek

Eredményeink (6.) Szakoktatók szerepének megerősítése – a projekt céljainak megvalósítása 1.Új alapanyagok megismerése 2.Új főzési eljárások elsajátítása 3.Az egyes országokra jellemző menüsorok összeállítása 4.A hagyományos magyar ételek, technológiák, díszítő eljárások népszerűsítése külföldön 5.Szakoktatók nyelvgyakorlása

Eredményeink 2012-től (7.) Külföldi gyakorlat beépítése a tanulók gyakorlati képzésébe 1.Gyakorlati idő beszámítása 2.Jó gyakorlatok beépítése a központi programokba, helyi tantervekbe (10%), szakmai tanmenetekbe, gyakorlati vizsgatételsorokba 3.Külföldi tapasztalatok hasznosítása a külső gyakorlati munkahelyeken – külföldi ételek megjelenése a menüválasztékban 4.Tanulói beszámolók megbeszélése csoportos foglalkozásokon - információk átadása

Eredményeink (8.) Lifelong Learning - Idegen nyelv tanulásának ösztönzése tanulói és szaktanári oldalról 1.Szakoktatók kiutaztatása a projektek lebonyolításához 2.Szakmát tanulók idegen nyelvi szépkiejtési versenyen való aktív részvétele 3.4 nyelvű szakmai szótár elkészítése, frissítése vendéglátó szakképesítésekhez partnereink segítségével

Összefoglalás A projektben szerzett tapasztalatok egy szakoktató kolléga szemével: Finnország projekt szemmel Vagy bCv34&feature=youtu.be

Köszönöm a figyelmüket!