KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Advertisements

Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Thermos Új típusú kedvezmények az üdülésben.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
A klaszterek mint az egészségturizmus hálózati lehetőségei
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
A szabadidő fogalma.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Klaszterizáció A klaszter fogalma:
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A turizmus rendszer környezete
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Magyar Államkincstár Dél - alföldi Regionális Igazgatóság Állampénztári Iroda Kecskemét, Tájékoztató a évi HÖF pályázatokról.
Gyógy-és wellness turizmus a Dél-dunántúli régióban
A Hódmezővásárhelyi kistérség turisztikai potenciáljainak feltérképezése Paksi Pauletta.
TDM Szakmai Nap november 21.
A Dél-alföldi régió népessége, népesedési folyamatai
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Itthon otthon van Belföldi turisztikai kedvezménykártya
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Egészségturizmus fogalma
Készítette: Horváth Mónika
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
UMFT támogatások felhasználására benyújtott pályázatok százalékos megoszlása.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A fenntartható minőségi turizmus, mint a Centurio program egyik kulcsterülete Hargita megyében Centurio Disszeminációs Szeminárium Szolnok, szeptember.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Az Európai Duna Régió Stratégia a környezet- és természetvédelem szempontjából Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Hódmezővásárhely július 29.
Balaton régió turizmusában
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
Azért egészségturizmus, mert:  Dinamikus fejlődés,  Rohanó életmód,  Célcsoport bővülés,  Pozitív gazdasági hatások,  2000.,  2003.,  ,
Gere Bor Hotel **** Villány ( ) Készítette: Héhl Leila.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
WELLNESS TURIZMUS MENEDZSMENT Boronyák Mária.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
„Nekem a Balaton a Riviéra” – tapasztalatok a balatoni strandellenőrzés kapcsán Varga-Dani Barbara Regionális marketing igazgató.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
A gyógyturizmus Általános tudnivalók.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A helyettes szülői ellátás működése
Regionális marketing igazgató
Előadás másolata:

KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium

Az egészségturizmus jelentősége Kevésbé érvényesül a szezonalitás negatív hatása; A tartózkodási idő az átlagosnál jóval hosszabb; A fajlagos költés átlagosan 30-35%-al magasabb, mint a turizmus más területein; Oldja a területi koncentrációt.

A gyógyturizmus alkotóelemei Tipikusan gyógytényezőrekre épülő szolgáltatások; Jellemző a minimálisan meghatározott tartózkodási idő; Jellemzően konkrét betegségek gyógyítása érdekében, általában orvosi előírásra; Fő hangsúly a gyógyászaton; Turisztikai szolgáltatások kiegészítő jelleggel bírnak.

A wellness turizmus alkotóelemei Az egészség széles értelemben vett megőrzése; Átfogóan értelmezett egészség összhangjának megteremtése; Preventio; Jellemző a programokon való önkéntes részvétel, kevésbé egy-egy konkrét betegség gyógyítása.

A fürdő, mint az egészségturizmus bázisa „Egy fürdő konkurenciája nem kizárólag egy másik fürdő lehet, hanem a szabadidő színvonalas eltöltését nyújtó, valamint bármilyen más változatosságot és élményt biztosító termék. Ez természetesen nemcsak a létesítmények minőségének és higiéniai körülményeinek javítását követeli meg, hanem a környezet és a hangulat fokozott komplexitását, a termék teljes egységének kialakítását. A fürdőknek, mint rekreációs centrumoknak, valamint a körülöttük lévő természeti és épített környezetnek együttesen kell megfelelniük ennek a kihívásnak.” (Bánki-Lasztovica-Kovács-Ruszinkó, 2004)

Az egészségturizmus célcsoportjai Szolgáltatás Fitness Élményfürdő Wellness Gyógyfürdő Korosztály   18-35 év 1.aktív fiatalok 2.szórakozást kereső fiatalok 3.egészségtudatos fiatalok 7.műtét utáni rehabilitációra szorulók 35-55 év 4.családos középkorúak 5.egészségmegőrző középkorúak 55 évestől 6.egészségtudatos idősek 8.gyógyulni vágyó idősek (Budai, 2004)

Top-Spa Trendek „Otthon édes otthon”; „Eco spa”; „Vissza a gyökerekhez”; „Tudatos vendégek”; „Szocializáció vs. virtualizáció”; „Detox-spa”; „Spa termékek”.

„Vizek Éve Hírek I.” Gumikacsákkal népszerűsítette a Vizek Évét a Magyar Turizmus Zrt. A Magyar Turizmus Zrt. nagysikerű hétvégi gerillaakciója során hat nagy bevásárlóközpontban gumikacsák lepték el a szökőkutakat a 2008-ra meghirdetett Vizek Éve kampány keretében, február 15–16-án. A Vizek Éve honlapját hirdető ezer darab gumikacsát gyermekek és felnőttek egyaránt szívesen „halászták ki” a vízből. A szökőkutak közelében esőkabátos, fürdőruhás hosstess lányok osztogatták azt a kampányévre készült Vizek Éve falinaptárt.

„Vizek Éve Hírek II.” Márciusban irány a Dél-Alföld a Vizek évében A sikeres januári nyugat-dunántúli, és a februárban zajló észak-alföldi vízhez kötődő akciók után márciusban a Dél-alföldi régió várja mindazokat, akik élvezni szeretnék a Vizek Évében nyújtott kedvezményeket. A Békés-, Csongrád és Bács-Kiskun megyei szálláshelyek – a panzióktól a négycsillagos szállodákig – vállalták, hogy szállásdíjkedvezményt nyújtanak a hónap folyamán.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!