A minőségbiztosítás szerepe hazai és nemzetközi vonatkozásban Dr. Török Marietta hálózati orvos-igazgató Diaverum Dialízis Központ, Karcag
A minőségbiztosítás szerepe hazai és nemzetközi vonatkozásban Dr. Török Marietta Diaverum Dialízis Központ Karcag DNN – 2009. június 03 – 06.
Minőségbiztosítás az egészségügyi ellátásban Az egészségügyben a minőségbiztosítás és minőségfejlesztés kérdése ma már nemcsak választható alternatíva, hanem hatályos jogszabályunkban (1997. évi CLIV. Törvény az egészségügyről) megfogalmazott elvárás és követelmény. April 9, 2017
Minőségbiztosítás célja a betegellátás minőségének rendszeres, tervszerű, kritikai értékelése hibák, hiányosságok feltárása, megszűntetése koncentrálás a minőségre úgy, hogy keresi az egyensúlyt a felhasználói elégedettség és a szakmai megfelelés között segít a hatékonyság, a betegorientált ellátás és eredményesség elérésében April 9, 2017
Minőségi rendszer 1997. évi CLIV. Törvény az egészségügyről magában foglalja a minőségi követelmények meghatározását, ezek teljesítésének ellenőrzését, értékelését, tanúsítását és a folyamatos minőségfejlesztést az egészségügyi szolgáltatás megfelelő minőségének alapvető feltétele, hogy az egyén számára az elérhető legnagyobb tényleges állapotjavulást eredményezze lehetővé tegye a betegjogok érvényesülését a rendelkezésre álló erőforrások optimális felhasználásával szakmailag hatásosan nyújtható legyen April 9, 2017
Általános, minden központunkra érvényes céljaink Negyedéves minőségbiztosítási értekezletek funkciója: az előtte lévő időszak problémáinak feltárása, megfelelő intézkedés meghatározása, megvalósított intézkedések eredményeinek értékelése. Előző évek jó eredményeinek megtartása, további javulás elérése. Protokollrendszerünk folyamatos revideálása, aktualizálása és bővítése a minőségi betegellátás biztosítása érdekében. A beteg – és dialízis dokumentáció egységesítése hazai és nemzetközi szinten. Ezzel megteremtettük az egész hálózat nemzetközileg is egységes formátumát, amellyel a betegek kezelésének és a hálózat munkájának az értékelése is kivitelezhető. A standardizálás előnyeinek stabilizálása hálózati szinten a költséghatékonyság miatt. April 9, 2017
867 1 1127 23 456 21% 34,65 13 765938 6,54 102345 7 April 9, 2017
Számok, amelyek mögött mindig ott van... April 9, 2017
...a beteg, aki elégedetten mosolyog April 9, 2017
April 9, 2017
The touch that makes the difference Arra törekszünk, hogy orvosi eredményeink jobbak legyenek, de soha nem feledkezünk meg betegeink és családtagjaik érzelmi és pszichológiai szükségleteiről sem. Röviden, szakértelmet és gondoskodást nyújtunk – mindkettőt egyformán fontosnak tartva. The touch that makes the difference. Touch (noun): 1. physical contact 2. sensitivity, understanding 3. aptitude or skill The touch symbolizes not only the physical contact we have with our patients but also that we truly understand how our patients feel and are sensitive to their needs. It symbolizes the skill we have, to be able to empathize with our patients. April 9, 2017
Értékeink és meggyőződéseink The behaviours which we need to have in order to display these values are the following ( INTERNAL) Competent We foster an attitude of excellence and distinction (which will give us leadership within this business) We embrace international collective knowledge Our safe touch creates trust We anticipate needs Passionate We love what we do Individuals make our reputation We prize our team spirit We sparkle with enthusiasm Inspiring We enhance quality of life We lead by example We dare to dream and believe that anything is possible We promote a “can do” spirit Our personality (INTERNAL) We are qualified renal service experts who look into your eyes, smile, hold your hand and nourish your spirit. We are interested in you, we take the time to truly care for you as a person We know your name, we know the names of your family and we know your treatment We give individual treatments for individuals with individual care. That is delivering the touch that makes the difference. Hozzáértés Lelkesedés Iránymutatás
A Diaverum mindent elkövet azért, hogy betegeink biztonságban érezzék magukat elégedettek legyenek az ellátással jól érezzék magukat az állomásainkon törődést, gondoskodást kapjanak tőlünk legmagasabb színvonalú orvosi ellátásban részesüljenek April 9, 2017
Mindezt csak akkor tudjuk elérni, ha olyan környezetet teremtünk, ahol adottak a feltételei a legmagasabb színtű ellátásnak Dolgozók elégedettek, elkötelezettek, elszántak, felkészültek, kompetensek Korszerű eszközök, gépek Modern állomások, családias légkör Költséghatékony szemlélet April 9, 2017
April 9, 2017
April 9, 2017
April 9, 2017
April 9, 2017
April 9, 2017
April 9, 2017
April 9, 2017
April 9, 2017
April 9, 2017
April 9, 2017
Teljesítmény értékelése az orvosszakmai elvárások alapján April 9, 2017
Orvosszakmai eredményeink a minőségbiztosítás tükrében April 9, 2017
April 9, 2017
Miről is „szól” a Diaverum? A vesebetegek életminőségének javítása. This is our mission, how we will get to our vision Gambro Healthcare was a place where patients could be sure of the best possible medical outcome. Diaverum will be this and much more. The knowledge, experience and value that have been accrued over the years will be moving on with us. We will build on this solid foundation – take the very best from what we had and develop it still further. The name change is just the beginning of the evolution. Together we will take Diaverum and renal services to the next level. We will respond to the evolving needs of chronic kidney disease patients and the increasing demands of the healthcare professionals and government bodies that constitute our market. Excellence and expertise will be a given, but to that we will add a unique touch that will set us apart. April 9, 2017
April 9, 2017