Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A kontrolling alapjai:
2. előadás.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Közönségkapcsolatok (PR)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
Vezetői Információs Rendszer felépítése
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
II. Logisztikai tervezés
Kommunikáció a szervezetben
Szervezeti viselkedés Bevezetés
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A marketingkommunikáció
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Az információ, mint erőforrás
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Vállalkozásmenedzsment I.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Hatalom és szervezeti politika
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kommunikáció típusai.
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Az iskolai szervezet és fejlesztése
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Szervezeti Kommunikáció
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

Vezetési folyamat célkitűzése, információ, kommunikáció 72. lecke

VEZETÉSI FOLYAMAT Célmeghatározás ↓ Informálódás ↓ Tervezés,elemzés ↓ Döntés ↓ Rendelkezés ↓ Szervezés ↓ Ellenőrzés

A CÉLMEGHATÁROZÁS JELENTŐSÉGE CÉL: az a kívánatosnak tartott, az adott időpontban tudatosan meghatározott jövőbeni állapot, amelyekre a cselekvés irányul. A cél hibás, pontatlan meghatározása téves irányba viheti illetve megnehezíti a tevékenység megvalósítását. Minél inkább tudatában van az ember tevékenysége céljának és minél inkább azonosul vele, annál nagyobb a valószínűsége, hogy el is éri azt. Minél pontosabban meghatározható egy tevékenység eredménye annak célja szempontjából, annál nagyobb az eredmények javításának esélye. A vezetők, beosztottak egyetértenek a céllal, kitartanak mellette, azonosulnak vele, felelősséget vállalnak eléréséért.

A VÁLLALATI CÉLOK HIERARCHIÁJA Alapvető cél Küldetés Távlati, tartós célok Közvetlen, irányítási célok Operatív, működési célok

INFORMÁCIÓ A VEZETÉSBEN INFORMÁCIÓ: -A-A bizonytalanságot csökkentő ismeret. -A-A vállalatok működését integráló folyamatok egyik összetevője. AZ INFORMÁCIÓ FAJTÁI: -K-Kifejezési forma szerint -J-Jellegük tekintetében -M-Minőség szerint -A-A szervezethez fűződő kapcsolat szerint -S-Szabályozottság szerint -A-A közlés gyakorisága szerint -I-Időtényezők alapján

AZ INFORMÁCIÓS FOLYAMAT A SZÜKSÉGES INFORMÁCIÓK MEGHATÁROZÁSA AZ INFORMÁCIÓK MEGRAGADÁSA: átvétele, megszerzése, gyűjtése AZ INFORMÁCIÓK FELDOLGOZÁSA AZ INFORMÁCIÓK TÁROLÁSA AZ INFORMÁCIÓK TOVÁBBÍTÁSA SSzóban ÍÍrásban ÁÁbrák segítségével / képi informálás /

A JÓ MINŐSÉGŰ INFORMÁCIÓ JELLEMZŐI Idő dimenzió Tartalmi dimenzió Formai dimenzió Akkor van ott, amikor szükség van rá HibamentesKönnyen érthető formában van biztosítva NaprakészA fogadó igényeinek megfelel Részletesen vagy összegezve áll rendelkezésre A múlt, jelen vagy jövőre vonatkozik Minden szükséges információ biztosított Számszerű, szöveges vagy ábra formában Csak a szükséges információ legyen ott

AZ INFORMÁCIÓS RENDSZER INFORMÁCIÓS RENDSZER: adatok transzformálása a vállalati működésben felhasználható információkká, ezek rendszerezése, tárolása és továbbítása a vezetés által meghatározott módon. AZ INFORMÁCIÓS RENDSZEREKKEL SZEMBEN FELÁLLÍTOTT KÖVETELMÉNYEK:  Teljesség és optimalitás.  Rendszerezett információáramlás.  Pontosság, időszerűség és ellenőrizhetőség.  Flexibilitás és folyamatosság.  Hasznosság és gazdaságosság.  Biztonság elvének érvényesülése.

VEZETŐI INFORMÁCIÓS TAKTIKÁK INFORMÁCIÓS SZEREPEK információ gyűjtés információ szétosztás szóvivői szerep INFORMÁCIÓS TAKTIKÁK INFORMÁCIÓ VISSZATARTÁS GUMICSONT – eltereli a figyelmet a lényegről CSÖPÖGTETÉS – részinformációk ELÁRASZTÁS – információ dömping IDŐZÍTÉS – túl későn – sürgősség érzés keltése túl korán – tompítás INFORMÁCIÓVÉDELEM ÉS BIZTONSÁG Az információk elérése, sérthetetlensége, jogosultak számára való hozzáférhetőség

COMMUNICATIO = közzététel communis = közös INFORMÁCIÓK átadása, cseréje, a közös értelmezésre való törekvés AZ EMBERI KOMMUNIKÁCIÓ JELLEMZŐI visszafordíthatatlan és megismételhetetlen nem lineáris, hanem cirkuláris a teljes személyiséget magába foglalja bonyolult folyamat, sok befolyásoló tényező A SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ FOGALMA: A vállalatok, vállalkozások közötti kommunikációs, információs, valamint a szervezeten belüli információs és kommunikációs rendszer.

A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI ÉS TÍPUSAI A SZERVEZETBEN Érzelmi funkcióÉrzelmi funkció Motivációs funkcióMotivációs funkció Információs funkcióInformációs funkció Ellenőrzési funkcióEllenőrzési funkció EGYIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ autokratikus stílusautokratikus stílus vészhelyzetvészhelyzet KÉTIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ demokratikus szervezet

A megértést befolyásoló tényezők Az üzenet A vonatkoztatási keret A helyzeti kontextus Az érzelmek A személyes bizalom hiánya A szelektív figyelem „Zaj” A küldő szándékából, hibájából eredő zajok A fogadó észleléséből, értelmezéséből eredő zajok A fogadó észleléséből, értelmezéséből eredő zajok Egyéb zajok, problémák

A szóbeli és írásbeli kommunikáció összehasonlítása

A SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ MÓDJAI HIRDETMÉNY KÖRLEVÉL NEM HIVATALOS BESZÉLGETÉSEK HIVATALOS BESZÉLGETÉSEK ÉRTEKEZLETEK BESZÁMOLÓK, ELŐADÁSOK

Hivatalos beszélgetések Felvételi beszélgetés /interjú/ Új munkatárs munkába állítása, beillesztése Munkafeladat kiadása Feladat-delegáló megbeszélés Értékelő, minősítő megbeszélés Problémamegoldó, segítő megbeszélés Tárgyalás

Tárgyalás Mindkét /vagy több/ félnek joga van a döntésekbe beleszólni. Közös végeredményt kell elérni. A döntés a két /vagy több/ pozíció közötti alkudozás végeredménye. A tárgyalás folyamata:  a tárgyalás előkészítése  a tárgyalás lefolytatása  a tárgyalás befejezése, a megállapodások rögzítése

ÉRTEKEZLET

BESZÉDEK ÉS ELŐADÁSOK

Köszönöm a figyelmet!