Dr. Schiffer Csilla
oktatás (tanulás)- fejlesztés Személyzet (tantestület)- fejlesztés szervezetfejlesztés A pedagógiai iskolafejlesztés rendszerének összefüggései Kempfert Rolff 2005, 39
továbbképzések, munkafeladatok, megbeszélések, tréningek, bemutatók, mentorálás stb. által foglalkozik a tantestület tagjainak folyamatos továbbfejlődésével, önfejlesztésével, élethosszig tartó tanulásával (Kempfert és Rolff, 2005)
a teljes szervezet megújulására irányul, ahol a munkamegosztás átgondolása és hatékonyabb újjászervezése kerül előtérbe egy adott cél érdekében, hatására átalakulnak a szervezeti szerepek, körvonalazódnak a szervezeti célok (legyenek akár hivatalosak vagy nem hivatalosak, nyíltak vagy rejtettek, általánosak vagy speciálisak) és a szervezeti kultúra alapjai (Kempfert és Rolff, 2005).