Dr. Schiffer Csilla. oktatás (tanulás)- fejlesztés Személyzet (tantestület)- fejlesztés szervezetfejlesztés A pedagógiai iskolafejlesztés rendszerének.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Szent László Alapfokú Oktatási Központ Türje a Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretén belül a „Hálózati tanulás – együttműködés” című TÁMOP / azonosítójelű.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
AZ ISKOLAI SZERVEZET ÉS FEJLESZTÉSE
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
A korszerű vezetés gyakorlata Valljuk, hogy erőfeszítéseinkhez igazodó társasági működés, csak jól felkészült, többirányú kommunikácóra képes, közös célért.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
ELEMÉR
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Üdvözöljük a Waldviertelben. következetesség ● kézi munka ● tapasztalat ● bölcsesség ● megbecsülés.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Oktatásfejlesztés Dr. Schiffer Csilla.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
Dr. Schiffer Csilla. „reflektív tanításon olyan, a pedagógiai tevékenységet folyamatosan és tudatosan elemző gondolkodást és gyakorlatot értünk, mely.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Készítette:Tóth Sándorné
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
„Tudásátadás – generációk összefogása a családban és a munkahelyen”
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

Dr. Schiffer Csilla

oktatás (tanulás)- fejlesztés Személyzet (tantestület)- fejlesztés szervezetfejlesztés A pedagógiai iskolafejlesztés rendszerének összefüggései Kempfert Rolff 2005, 39

 továbbképzések,  munkafeladatok,  megbeszélések,  tréningek,  bemutatók,  mentorálás stb. által foglalkozik a tantestület tagjainak folyamatos továbbfejlődésével, önfejlesztésével, élethosszig tartó tanulásával (Kempfert és Rolff, 2005)

 a teljes szervezet megújulására irányul, ahol  a munkamegosztás átgondolása és hatékonyabb újjászervezése kerül előtérbe egy adott cél érdekében,  hatására átalakulnak a szervezeti szerepek,  körvonalazódnak a szervezeti célok (legyenek akár hivatalosak vagy nem hivatalosak, nyíltak vagy rejtettek, általánosak vagy speciálisak) és  a szervezeti kultúra alapjai (Kempfert és Rolff, 2005).