A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Dokumentációs rendszer
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A pedagógusminősítési rendszer
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
A portfólió - óvodai szakterület
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
Pedagógus értékelési rendszer
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
NPK Szaktanácsadói tagozatának alakuló napja május 27. NPK Szaktanácsadói tagozatának alakuló napja május 27. Az ember szava nem szél, ami.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
főosztályvezető-helyettes
Előadás másolata:

A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA

Miről lesz szó.… A fejlesztő célú szaktanácsadás célja, alapelvei. Folyamata és a hozzá kapcsolódó dokumentumok. Mit jelent a pedagógusnak, vezetőnek, szervezetnek? Miért érdemes kipróbálni? Jelentkezés folyamata.

Szerepek és hatáskörök 2014 őszétől szervezendő szaktanácsadói látogatások célja a pedagógusok egyéni fejlesztő célú támogatása, melynek során a szaktanácsadók: A pedagógussal közösen személyes szakmai fejlődési tervet készítenek Segítenek a pedagógus kompetenciák értelmezésében és a pedagógus portfólió összeállításába Tanácsokat adnak naprakész szakmódszertani kérdésekben

Szerepek és hatáskörök

Szerepek és hatáskörök

Szerepek és hatáskörök

A TÁMOP 3.1.5/12 kiemelt projektben megvalósuló fejlesztések A megújuló köznevelés rendszere Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer Pedagógus továbbképzési rendszer Pedagógus életpálya nyomon követő rendszer – portfólió Pedagógusok előmeneteli rendszer – pedagógus életpálya A TÁMOP 3.1.5. projektben az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)szerepe

A szaktanácsadás, tantárgygondozás tevékenység jogi szabályozása 48/2012. (XII.) EMMI rendelete Szaktanácsadói tevékenységet az láthat el, aki pedagógiai intézetben pedagógiai szakértő vagy pedagógiai előadó munkakörben alkalmazásban áll, vagy aki erre megbízást kapott, és szerepel a szaktanácsadói névjegyzékben

Az új típusú szaktanácsadás, tantárgygondozás célja A pedagógus folyamatos szakmai fejlődésének támogatása, segítése A pedagógus munka hatékonyságának és minőségének javítása érdekében A kitűzött célok megvalósulását segítik dokumentumok: személyközpontú támogatás épít a pedagógus-kompetenciákra kapcsolódik a tanfelügyelethez és a pedagógusok minősítő értékeléséhez

Alapelvek Folyamatosság- Személyre szabott/egyéni - Megváltozott szaktanácsadói szerep Alapelvek Folyamatosság- Személyre szabott/egyéni - a pedagógus szakmai munkája áll a látogatás fókuszában, szaktanácsadó reflektál/visszajelez Egyenrangúság minden résztvevő kölcsönös tanulási folyamatként értelmezi a tevékenységeket

Megváltozott szaktanácsadói szerep A szaktanácsadónak (és a szakmai támogatónak) nem feladata értékelni, minősíteni, kritizálni, „szakérteni”, faggatni Feladata viszont a fejlesztő célú, egyéni szaktanácsadás feltételeinek megteremtése kooperatív kommunikációt támogató módszerek külső erőforrásokat

A fejlesztő célú látogatás támogatása - dokumentumok Pedagógus számára szakmai anyagok, segédanyagok segítő dokumentumok Szaktanácsadó számára segítő dokumentumok Minőségbiztosítás elégedettségi kérdőívek által

A szaktanácsadó által támogatott folyamat hatása Pedagógus feltérképezi saját erősségeit, Kiválasztja azokat a területeket, amelyeken fejlődni szeretne, megfigyelési szempontokat készít. Szaktanácsadó Reflektál, rögzíti a folyamat további lépéseit Szervezet A szaktanácsadói szerep új típusú megközelítésének fontos eleme a szervezeti kultúra innovációja.

Ki a szaktanácsadó? „Sorstárs” „Helikopter” „Tükör” „Méhecske” Segít a folyamatos szakmai fejlődés kihívásainak azonosításában és megvalósításában

A szaktanácsadói képzésről-felkészítésről Pilot program – folyamatos tartalomfejlesztés OFI felkérésre megyei szinten heti legalább 1 nap szaktanácsadás tantárgyi területeken Csak az végezheti ezt a feladatot, aki a képzést sikeresen elvégezte

Miben segít a szaktanácsadó a pedagógusoknak? Szakmai előmenetel (életpályamodell) támogatásában kompetenciaterületek., pedagógus szintleírások , portfólió készítés Pedagógus Szakmai Fejlődési Terv Hogyan segít a szaktanácsadó?

Miért érdemes kipróbálni? Jó a pedagógusnak… Jó az intézményvezetőnek… Jó az intézménynek… Jó a tanácsadónak…

A szaktanácsadói látogatások kötelező dokumentumai Látogatást megelőző dokumentumok: Tájékoztató (Pedagógusnak, vezetőnek) Önéletrajz (forma) Óravázlat sablon (előző, látogatott) Pedagógus önértékelés Szakmai tevékenység bemutatása Reflexió Pedagógiai szintleírások Tevékenység-megfigyelési szempontok Letölthető dokumentumok: https://www.ofi.hu/szaktanacsadoi-latogatasok-kotelezo-dokumentumai

A szaktanácsadói látogatások menete Időpont egyeztetés az intézménnyel Dokumentumok áttekintése – információk az intézményről és a pedagógusról – felkészülés a látogatásra Találkozás a vezetővel ( vezetői interjú) Első találkozás a pedagógussal ( pedagógus interjú) A pedagógus nevelőmunkájának megfigyelése a tanulócsoportban A látottak megbeszélése a pedagógussal A Pedagógus Fejlesztési Terv elkészítése A tanácsadói nap lezárása

Továbbképzések A koncepcióba foglalt képzésfejlesztési alapelvek a következők: jelenléti és/vagy blended megoldás Minden képzésbe beépül a szervező által biztosítandó után követés, amelynek valószínűleg lesznek választható és kötelező módjai

Néhány visszajelzés „A szaktanácsadó személyisége pozitív hatással volt rám már az első pillanattól fogva, éreztem segítő szándékát.” „Jól esett a pozitív értékelés és biztatás, mivel régen volt már ilyenben részem, kissé izgultam, de kedves, megnyugtató személyisége hozzájárult ahhoz, hogy bátran megmutassam egyéniségemet, tudásomat és a csoportban végzett munkámat.” „Számomra tanulságos volt ez a látogatás, mert segítséget adott ahhoz, hogy milyen módon lehet még változatosabban megoldani a feladatokat és  további fejlődésre inspirált.” „Olyan célokat fogalmaztak meg, amivel én is mint intézményvezető azonosulni tudok, elismerést „nyert" szakmai munkájuk, s segítséget kaphattak az örök innovatív hozzáállásukkal a továbblépésükhöz.”