1 ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 7. sz. alprojekt Szakmai tanárok, szakoktatók idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése kompetenciáinak fejlesztése Eredmények.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Támop / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Idegen nyelvű kompetenciák fejlesztése Nagy Zoltán, MBA Katedra Nyelviskola.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
A Barcsi Általános Iskola Arany János Tagiskolája bemutatkozik
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Tananyagfejlesztési munkacsoport Tevékenységünket októberében kezdtük. Feladatunk: Olyan tananyagok elkészíttetése pályázat útján, amely önálló.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
A MENTORÁLÁS TAPASZTALATAI (3.1.3) Veszprém, február 26.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A SZAKMAI KOORDINÁTOROK FELADATAI
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Szakiskolai fejlesztési program
III BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakgimnázium
Hallássérültek a könyvtárban
Az önfejlesztő terület bemutatása
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Programjaink fizikából a es tanévben
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
1 ? 2 9 ? TÁMOP – A képzés evolúciója
TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Előadás másolata:

1 ÚMFT TÁMOP / sz. alprojekt Szakmai tanárok, szakoktatók idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése kompetenciáinak fejlesztése Eredmények és Lehet ő ségek El ő adó: Héthy Lajosné alprojektvezet ő Budapest, augusztus 17

2 Az el ő adás f ő bb címei 1.Az elérendő célok 2.A munka folyamata 3.Új módszerek 4.A partnerkapcsolatok 5.Lehetőségek a Partnereknél 6.Tájékoztatás és értékelés A Konferenciák 7.Szintfelmérés 8.Megvalósult tanfolyamok 9.Lehetőségek és eredmények A résztvevők szakmai munkája A résztvevők szakmai munkája 10.Lehetőségek és eredmények A résztvevők eredményei 11.Elért eredmények A szakmai tartalom 12.A megvalósítást gátló tényezők 13.A továbblépés lehetőségei

3 1. Az elérend ő célok 4db tananyagsegédlet elkészítése Szaknyelvi kompetenciák fejlesztése A szakmai tanárok és szakoktatók részvételével

4 Szintfelmérés Tanfolyamok Itthon (műhelymunka) Szakmaikommunikáció Segédanyag-fejlesztés Segédanyag- fejlesztés fejlesztés,LEKTORÁLÁSLegjobbgyakorlatokMegvitatása EredményességÉrtékelése Módszerekkidolgozása Partnerkapcsolatok kiépítése Tájékoztató konferencia Külföldön (tapasztalatcsere) 2. A munka folyamata

5 3. Új módszerek Középpontban a szakma Nem követelmény –a magas szintű nyelvismeret (alapfoktól felfelé) A szakmai szituációkra és szavakra épít A résztvev ő k maguk határozzák meg –A képzés szakmai tartalmát –Az el ő remenetel sebességét és szintjét –A tanulóiknak fontos ismereteket, módszereket gyűjtenek Átadják tapasztalataikat külföldön (Best practice) Behozzák külföldről a megismert eljárásokat, módszereket (multiplikátorokként)

6 4. A partnerkapcsolatok Partnereink (a fogadóintézmények) biztosították a tárgyi és személyi feltételeket Írországban az Egyesült Királyságban, és Németországban Dublinban DIT (Dublin Institute of technology) Manchesterben The Manchester College Oldham (Oldham College) Londonban WESTKING (Westminster Kingsway College) Barking (Barking College) Wernében Freiherr-vom-stein Berufskolleg  Pilot Projekt I. 4 ANGOL tanfolyami csoportja számára  Pilot projekt II. 6 ANGOL tanfolyami csoportja számára 1 NÉMET tanfolyami csoportja számára

7 5. Lehet ő ségek a Partnereknél Amit lehetővé tesznekáltalában) Amit lehetővé tesznek (általában) A személyreszabott feltételek, programok A résztvevők mentorálása, A lektorálás (a részvevők szakmai anyagait), Amit Amit Biztosítanak  Terme(ke)t a csoport számára  hospitálási lehetőséget,  könyvtárhasználatot,  számítógép és internet elérhetőséget Amiben részt vesznek  A csoportok szakmai munkájában  A módszerek továbbfejlesztésében

8 6. Tájékoztatás és értékelés A Konferenciák  A konferenciák célja : Tájékoztatás, értékelés és toborzás az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztésére szervezett tanfolyamokról Értékelés a nemzetközi partnerek bevonásával 3 konferenciát megtartottunk –2009 május f ő részvev ő –2010 február 3100 – 120 f ő –2010 február – 220 f ő Tervezett:Zárókonferencia Nemzetközi konferencia

9 7. Szintfelmérés Valamennyi szakmacsoportból Valamennyi szakmacsoportból fogadtunk jelentkezőket –11 helyszínen 346 fő kiértékelése –A szintfelmérők kiértékelése alapján kiválasztásra kerültek a szakmacsoportok (esetenként fél-fél csoport) összesen:8 szakmacsoport a résztvevők összesen 132 fő (11 tanfolyamhoz) 27 fő + 27 fő tartalék

10 8. Megvalósult tanfolyamok SzakmaIntézményHelyszín Létszám (fő) Informatika The Manchester College Manchester27 Gépészet és Faipar Dublin Institute of Technology Freiherr-vom-stein Berufskolleg Dublin,Werne20 (11 német) Vendéglátás- Idegenforgalom Westminster Kingsway College London25 Elektrotechnika- Elektronika OLDHAM College (12 fő) Barking College (6 fő) ManchesterLondon18 Kereskedelem – Marketing, üzleti adminisztráció Westminster Kingsway College London12 Művészet, közművelődés, kommunikáció The Manchester College Manchester13 Könnyűipar Barking College London4

11 9. Lehet ő ségek és eredmények A résztvevők szakmai munkája ~7-8 ezer munkaórát végeztek és dokumentáltak (napi 2-3 óra szakmai munka) ~400 önálló szakmai anyagot állítottak össze ~több ezer ábrát és képi szakanyagot gyűjtöttek ~150 prezentációt készítettek ~2500 mappa (elektronikus) és ~több ezer fájl készült el A munkájuk beépül a tananyagsegédletekbe és önálló anyagokként is hasznosulnak a küldő intézményekben

Lehet ő ségek és eredmények A résztvevők eredményei  Részt vesznek tananyagfejlesztésben  Előadnak konferenciákon  A módszerek multiplikátoraivá válnak  Kapcsolatokat építenek külföldön és belföldön  Bemutatják legjobb gyakorlataikat  Segítik, támogatják diákjaikat  Iskolájuk szakmai hírnevét öregbítik

ELÉRT EREDMÉNYEK A szakmai tartalom 1980 óramegtervezésre 11 tanfolyamon 1980 óra került megtervezésre Külföldön hospitálásokkal, üzemlátogatásokkal és szakkiállítások, szakboltok látogatásával 8 darab útmutató Elkészült 8 darab útmutató 4 darab kézikönyv 1 darab minta tananyagsegédlet

A megvalósítást gátló tényez ő k Problémák megoldások Mérsékelt érdeklődéshelyettesítés nem megoldott Lemondások rászervezés pótszintfelmérők pótszintfelmérők szervezése Angol- német arányangol Angol- német arányangol csoportok számának növelése német a német tanfolyamok kompenzálására Átütemezés Átütemezéstanfolyam elhalasztása augusztusi kezdés, szeptemberi folytatás Eredmenyek_lehetosegek_CISCO

A TOVÁBBLÉPÉS LEHET Ő SÉGEI Eredmények kiértékelése közzététele Kapcsolatépítésrésztvevők kapcsolatai külső, belső külső, belső a projekt kapcsolatai külső, belső külső, belső Segédanyag fejlesztésfolytatása, bővítése Multiplikátorképzés - Multiplikátor rendszer kialakítása, kiaknázása Nemzetközi partnerkapcsolatok fejlesztése, ápolása –Közös akciók megtervezése –A partnerek közötti kapcsolatok továbbépítése A program távlatainak meghatározása

16