Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”"— Előadás másolata:

1 TÁMOP-2.2.1-0.8/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Gépészet – Faipar szakmacsoportok Budapest – Werne 2010 (Németország) Tanáraink: Balázs Tünde, Zsemlye Ildikó Német kollégák:Thorsten Neuhaus, Herbert Möller Gépészet:Bába Antal, Fekete Botond, Kerezsi Attila, Simon József, Tóth László, Vass József Faipar:Budai Mihály,Füle Orsolya, Kádárné Garisa Ágnes, Komjáthy István, Marcsányi Vince

2 A Pilot projekt II. célja
Szakmai idegen nyelv elsajátítása Szakmai idegen nyelv átadása a diákoknak Új tanítási módszerek megismerésével az itthoni tanítás sikeresebbé tétele Szakmai idegen nyelv használata szakirodalomban, interneten Diákok felkészítése külföldi tanulásra, munkavállalásra

3 Pilot projekt II. szakmacsoportok, helyszínek
Intézmény Helyszín Létszám (fő) Informatika The Manchester College Manchester 27 Gépészet és Faipar Dublin Institute of Technology Freiherr-vom-stein Berufskolleg Dublin, Werne 20 (11 német) Vendéglátás-idegenforgalom Westminster Kingsway College London 25 Elektrotechnika-elektronika OLDHAM College (12 fő) Barking College (6 fő) 18 Kereskedelem– marketing, üzleti adminisztráció 12 Művészet, közművelődés, kommunikáció 13 Könnyűipar Barking College 4

4 Képzés tartalma Belföld: 2010. május 03 – 2010.május 21.
(Katedra nyelviskola, Budapest, Anker köz 3.) Nyelvtani feladatok, általános és szakmai szókincs fejlesztése, internethasználat szakmai témában, szakszöveg fordítása, a szaknyelv oktatását segítő feladattípusok megismerése Külföld: 2010.május 31 – június 18. (Freiherr-vom-Stein Berufskolleg Werne, Németország) Óralátogatások, műhely- és üzemlátogatások, könyvtárhasználat, tapasztalatcsere a német kollégákkal, az ott használt eszközök, módszerek megismerése, konzultáció

5 A német és magyar csapat együtt

6 Faipari gyakorlati oktatási műhely a német iskolában

7 A helyi újságban cikk jelent meg a magyar látogatókról

8 Werne - Berufskolleg

9 Projektmódszer „A projektmódszer lényege, hogy a megismerés fő forrása az önálló és a csoportos tapasztalás. Olyan ismeretszerzési folyamat, amely során a tanuló az alkotófolyamat részeként és eredményeként sajátítja el a tudnivalókat. Nem passzív hallgató és befogadó, hanem aktív résztvevő, lehetősége van képességeinek kipróbálására és alakítására. A projektmódszer alkalmazásakor a hierarchikus munkamegosztás helyett a kooperativitás, az együttműködés kerül előtérbe. A gyerekekben erősödik a felelősségérzet, a szolidaritás, az együttműködés iránti igény, fejlődik önértékelésük, kommunikációs és – adott esetben – informatikai készségük.” (Gajdó Ágnes – Kristóf László)

10 Egy projekthez kapcsolódó feladat
Tervezési feladat Műszaki rajz Anyagismeret, gépek, szerszámok Anyagmennyiség számítása Marketing

11 Feladat Tervezz egy széket, amelynek 4 lába van, az ülőke pedig négyzet alakú! (Mekkora legyen az ülőfelület? Milyen magas legyen a szék? Kell-e merevítés a lábak közé? Milyen fából készülhet?) Rajzold fel vázlatosan az ötleteidet, ami alapján a megrendelővel tudsz tárgyalni az esetleges módosításokról!

12 2. Feladat - Műszaki rajz Rajzold meg a szék vetületeit M=1:10-es méretarányban! Figyelj az élek láthatóságára! Rajzold meg a szék axonometrikus képét M=1:10-es méretarányban kétméretű axonometriában!

13 3. Feladat – Anyagismeret, gépek, szerszámok
Milyen anyagból készülhet ez a szék? (akác, fenyő) Milyen gépek, szerszámok szükségesek a faanyag megmunkálásához? (körfűrész, csiszológép, felső maró, fúró, kalapács) Milyen kapcsolóelemek szükségesek a szék összeállításához? (szög, csavar) Ezekhez milyen szerszámok szükségesek? (kalapács, fúró)

14 4. Feladat Számoljuk ki, mennyi anyag szükséges a székhez! Összesen=0,014 m3 fa szükséges egy szék elkészítéséhez. rész db Szélesség (cm) Hosszúság Vastagság Mennyiség (m3) ülőke 1 42 2,4 0,004 láb 4 40 0,007 merevítő 8 32 4,8 0,003

15 Mennyibe kerül egy ilyen széknek az előállítása, ha egy köbméter fa Ft-ba kerül, egy munkás órabére 470 Ft, és egy munkás egy ilyen széket 90 perc alatt készít el? (0,014x ,5x470=1545 Ft) Egy munkás egy nap alatt 8 órát dolgozik. Hány széket készít el egy hét alatt, ha 5 napot dolgozik? (213 db) Hány munkásra van szükség az üzemben, hogy 100 db ilyen széket 5 nap alatt elkészítsenek? (100x1,5=150, 5x8=40, 150/40=3,75~4) Milyen áron kell árulni ezeket a székeket, hogy 10% haszna legyen rajta a gyártónak? (1545x1,1=1700 Ft)

16 5. Találj ki reklámot a széknek!
Kiknek ajánlod? Milyen célra ajánlod? Miért jobb az általad készített szék, mint a többi a piacon? Mire vállalsz garanciát? Milyen más termékeket kínálsz még az adott termékhez kapcsolódóan? (kisebb, nagyobb szék, asztal stb.)?

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések