Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 ? 2 9 ? TÁMOP – A képzés evolúciója

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 ? 2 9 ? TÁMOP – A képzés evolúciója"— Előadás másolata:

1 1 ? 2 9 ? TÁMOP 2.2.1 – A képzés evolúciója
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” 2 7. alprojekt –Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése 9 ? De hát mi az a TÁMOP? ? Hogy jön ide az NSZFI? ? Mit jelent a TÁMOP 2.2.1? Művészet, közművelődés, kommunikáció szakmacsoport Tordai Márta ?

2 2 A középfokú iskolákban tanító szaktanárok és tanulók szakmai idegen nyelvi felkészítése ma nehezen oldható meg. ? A 7. alprojekt segít: elérni a tanároknak, diákoknak a korszerű, idegen nyelvű szaktudást, a tanároknak új tanítási módszereket, szemléletet megismerni, - a szakképző intézményeknek bekapcsolódni az EU szakképzési programjaiba, - nemzetközi kapcsolatokat építeni, ezáltal versenyelőnyre szert tenni. ? Mi az hogy 7. alprojekt? Van előző 6 is?

3 3 ? A képzés résztvevői, helyszínei
- szakközépiskolai és/vagy szakiskolai tanárok összesen132 fő (11 db átlag 12 fős csoport) angol és német nyelvterület 9 különböző szakmacsoport: ? informatika gépészet vendéglátás-idegenforgalom kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció könnyűipar elektrotechnika-elektronika faipar könnyűipar és művészet, közművelődés, kommunikáció London, Manchester, Dublin, Werne (Németország) ? Anglia, Németország? És hol lehet erre jelentkezni?

4 4 A képzés módszere Új tanulási mód: ahol viszonylag rövid idő alatt az adott szakmára jellemző szaknyelv megismerése a cél. Tananyagsegédlet kialakítása a szakmai oktatók bevonásával. A tananyagsegédlet speciális szakszavakat, kifejezések, szituációkat tartalmaz, amelyekkel a szakember a munkája során találkozik. A képzés folyamata 5 - önálló felkészülés (belépő anyag elkészítése) - 3 hét belföldi képzés (kutatás, gyűjtés) - 3 hét külföldi képzés (kutatás, gyűjtés, lektorálás) 6 7

5 5 Önálló felkészülés (belépő anyag elkészítése)
A szintfelmérő után a kiválasztott résztvevők felkészülnek a műhelymunkára: szószedetet és szakmai szituációkat gyűjtenek. 17 – goldsmith 20 – workbench 47 – file 12 – piercing saw 8 – melting pot 3 – drawplate 2 – drawing bench 14 – torch 31 – punch 11 – crucible tongs 15 – thread tapper 35 – balance 32 – magnet 18 – doming block 19 – doming punch

6 6 ? 3 hét belföldi képzés (kutatás, gyűjtés)
Műhelymunka során történik az összegyűjtött szószedetek és szituációk nyelvi megfeleltetése a szükséges nyelvi alapok hozzárendelésével. Katedra nyelviskola szaknyelvi anyagok gyűjtése tananyag-segédlet készítése szituációk, prezentációk gyakorlása ? Műhelymunka? Mit is jelent ez pontosan?

7 7 3 hét külföldi képzés (kutatás, gyűjtés, lektorálás)
A külföldi szakképző intézményekben a nyelvtanulás szakmai tapasztalatcserével is kibővülhet. A már elkészített tananyagsegédletek pontosítása anyanyelvi környezetben. The Manchester College beszélgetés diákokkal, tanárokkal prezentációk hallgatása és megtartása tananyag-segédletek lektoráltatása

8 8 A képzés eredménye A tanfolyamok lezárultával konferenciákon értékeljük, illetve mutatjuk be az új tanulási módszereket, illetve az interneten elérhetővé tesszük az elkészült tananyagsegédleteket. A konferenciára a képzésben részt vevő partnerintézményeket is meghívjuk. A záró- és értékelő konferencia Hungest Hotel Platánus 1087 Budapest, Könyves Kálmán körút. 44. Záró- és értékelő konferncia – október

9 9 ? A művészet szakmacsoport 12 résztvevő: Elek Anita Győri Anita
Tordai Márta Gábor Imre Sipos Marica Kecskés Orsolya Égi Marcell Tóth Zoltán Istvánffy Ilona Lukács Gyöngyi Márton Veronika Kőrös Sára Lenkey-Tóth Péter ? Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola Óbudai Képzőművészeti Szakközépiskola Corvin Rajziskola Szentendrei Művészeti Szakközépiskola Alternatív Közgazdasági Gimnázium Katedra Középiskola ? Szeretném látni az anyagaikat! Hol vannak ezek? III. Béla Művészeti Szakközépiskola CJ. Ward Mária Leánygimnázium Gábor Áron „Művészeti Iskola”

10 10 A művészet szakmacsoport A 12 résztvevő Elek Anita Győri Anita
Tordai Márta Gábor Imre Sipos Marica Kecskés Orsolya Égi Marcell Tóth Zoltán Istvánffy Ilona Lukács Gyöngyi Marton Veronika Kőrös Sára Lenkey-Tóth Péter RAJZTANÁR KERÁMIKUS GRAFIKUS SZOBRÁSZ ÖTVÖS FESTŐ

11 11 A mi belföldi képzésünk
A csoport összetettsége miatt több szakterülettel is foglalkoztunk. Minden képző- és iparművészeti ág alapja az ábrázolás, ezért nagy hangsúlyt kapott a rajztanítás:

12 12 A mi belföldi képzésünk
Tanultunk az ötvösséggel, a kerámiával, a grafikával és a festéssel kapcsolatos szakszavakat, szituációkat is. Nyelvtanáraink új tanítási módszerekkel is megismertettek. Személyes kedvencem a tabu volt. Dolgozz párban! Húzz egy kártyát! Írd körül a szót úgy, hogy nem használod a tiltott szavakat, de a párod mégis kitalálja! fém ötvözet kilincs SÁRGARÉZ

13 13 A mi külföldi képzésünk
A csoportunk a The Manchester College-ot látogatta meg, ahol remekül felszerelt tanműhelyeket láthattunk, nagyon sok, különböző szinten zajló művészeti képzéssel.

14 14 A mi külföldi képzésünk
Különböző szakmai órákon vettünk részt, ahol több prezentációt meghallgattunk, és mi is meséltünk saját iskolánkról, diákjainkról.

15 15 A mi külföldi képzésünk
Ötvösként és tanárként is több új technikát ismerhettünk meg, új feladatokat gyűjtöttünk az itthoni tanításhoz, illetve a tanárnő lektorálta a már elkészült tananyagsegédleteinket.

16 16 A mi külföldi képzésünk
Az iskola könyvtára igazi kincsesbánya volt: rengeteg szakmai szöveget gyűjtöttünk, fénymásoltunk, fotóztunk, szkenneltünk...

17 17 A mi külföldi képzésünk
Az iskolán kívül töltött idő is nagyon hasznosan telt: múzeumokat, kiállításokat látogattunk, ahol szintén gyűjtöttünk angol nyelvű szakmai szövegeket. Manchester Art Gallery

18 18 Hazatérve... ... megújult erővel folytatjuk a munkát, egyre több angol nyelvű szakkönyvet, katalógust, forrást használunk, kapcsolatban maradunk az angol kollégákkal, közvetítjük a kint látott új dolgokat, és teljesebb képet alkothatunk a saját oktatási rendszerünkről. Köszönöm a figyelmet! ? Szívesen válaszolok a felmerülő kérdésekre! ? Én nem merek emberek előtt kérdezni, írhatok t? Tordai Márta


Letölteni ppt "1 ? 2 9 ? TÁMOP – A képzés evolúciója"

Hasonló előadás


Google Hirdetések