A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja
Product: Product: termék Price: Price: ár és eladási feltételek Place Place: értékesítési csatorna és árusítás Promotion: Promotion: eladásösztönzés
Szinergikus hatás esetén nehéz meghatározni az egyes elemek szerepét A marketingmix meghatározása a jövőbeni feltételezésekre és előrejelzésekre épül A marketingmix a múltbeli és a jelenlegi feltételekre épül A piacok, a termékek, az elosztási csatornák folyamatosan változnak, ezért a marketingmix folyamatos változtatása szükséges
A piaci kudarc vagy siker esetén az egyes elemek, mint okok azonosítása nehéz Általában a több piacon több termékkel való jelenlét, egy időben eltérő marketingmix-kombináció létét feltételezi A piac és a marketingmix közti összehangolást a versenytársak magatartása és jelenléte megnehezíti
Szolgáltatások esetében további 3 P-ről beszélünk. People - Emberi tényező :összes személy, aki szerepet játszik a szolgáltatás létrehozásában, Physical evidence - Tárgyi elemek :az a környezet, amelyben a szolgáltatást nyújtják, Process - Folyamat: azokat az eljárások, mechanizmusok és tevékenységek, amelyek „leszállítják” a szolgáltatást.
Vezetői összegzés Célok Helyzetelemzés, piackutatás Marketing-mix (stratégia) Cselekvési programok Várható nyereség és veszteség, költségvetés Ellenőrzési program
Köszönöm a figyelmet!