Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Milyen feladatokat adhat át az állatorvos? Egyes szakmai feladatok: - szakképesítéssel vagy MÁOK vizsgával rendelkező asszisztenseknek Nem szakmai feladatok: - szakképesítéssel rendelkező és nem rendelkező asszisztenseknek egyaránt
Szakmai feladatok elsősorban rendelőben: - anamnézis felvétele, - gyógyszerkészítmények alkalmazása (pl. subcutan inj.) - mintavétel, minta előkészítés vizsgálatra, vizsgálati eljárások részfeladatai, - leletek rögzítése, - állat előkészítése egyes eljárásokhoz, - speciális vagy steril eszközök kezelése, - táplálási, tartási, nevelési tanácsadás.
Szakmai feladatok sertéstelepen: - preventív parenterális kezelések (vashiányos anaemia) - vitaminozás (per os, parenterális), gyógyszerbeadás - technológia szerű ivartalanítás, fogazás, farkkurtítás, - mintavétel (vérvétel), - beteg állatok felderítésére információgyűjtés, - nem véres ellési segélynyújtás, - műtéti segédkezés, - boncolás előkészítése (állatorvos jelenlétében) - asszisztens által végzett munkák adminisztrációja.
Szakmai feladatok szarvasmarhatelepen: - preventív per os, parenterális kezelés (vitamin) - mintavétel (vérvétel) - beteg állatok felderítésére információgyűjtés - gyógyszerbeadás, vakcinázás, tőgykezelés (állatorvos utasítására), - nem véres ellési segélynyújtás, - műtéteknél segédkezés, - csülök és lábvég ápolás, - kórboncolás előkészítése (állatorvos jelenlétében) - asszisztens által végzett munkák adminisztrációja.
Nem szakmai feladatok: - minden olyan, az általános asszisztensi munkán túlmutató kreatív feladat, amelyet egyéb végzettsége, tapasztalata vagy tehetsége alapján a praxis érdekében jól el tud végezni.
Mennyire dolgozhat önállóan az asszisztens? Szakmai feladatok: - MÁOK szakmai irányelvei alapján - munkáltatója megbízása szerint Egyéb feladatok: - munkáltatója megbízása szerint
Az asszisztensi munka felépítése és kiegészítése rendelői szakmai alapfeladatok telepi szakmai alapfeladatok adminisztrációs feladatok (mindenhez kapcsolódnak) PR marketing
PR (public relations) Fogalma: azt a tevékenységet jelenti, ahol egy cég vagy szervezet meghatározza, hogyan kommunikáljon tudatosan környezetével.
PR (public relations) - kommunikációs formák személyes kapcsolat (tulajdonosok, kollégák) kutatások, felmérések (piac) online kommunikáció (interaktív) közösségi média (közösségi oldalak) konferencia (kiállítások, továbbképzések) vendéglátás (meghívások, bemutatók) szponzorálás (kiállítások, továbbképzések)
Marketing Fogalma röviden: a cég piacra lépéséhez és helyzetének fenntartásához, megerősítéséhez, majd minél jobb pozíciójának eléréséhez elvégzett feladatok és tevékenységek összessége.
Marketing - piacfigyelés (esetleg piacelemzés) - reklám (szolgáltatás megismertetése) - árak kialakítása (figyelemfelhívás)
A döntést mindkét területen a vezetőség hozza, a végrehajtásban mindenkinek részt kell vennie. Ideális megoldás: a tervezésben is és a végrehajtásban is szoros együttműködés a vezetőség és a beosztottak között.
Eredménymérés Fogyasztói elégedettség mérésével: közvetlen visszajelzés közvetett visszajelzés forgalmi adatok hosszú távú gazdasági megtérülés
Asszisztens és praxisfejlesztés - szoros együttműködés a vezetőséggel, - színvonalas szakmai munka, - aktív részvétel az adminisztrációs, PR, és marketing feladatok tervezésében és végrehajtásában, - folyamatos eredménykövetés, - állandó megújulás.
Köszönöm a figyelmet!