Ötletek, javaslatok a kritériumok teljesítését szolgáló szükségletek, célok és megjelenő igények szintjén Budapest, 2014.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Közösségfejlesztés és közösségi munka
AZ EGRI CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT MUNKATERVÉNEK BEMUTATÁSA Készítette: Pappné Kormos Zsuzsanna.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Óvodai szülői klub Kisvaszaron
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Zrínyi Ilona Általános Iskoláért Alapítvány Alapítása : Szülői Munkaközösség Alapítása : Szülői Munkaközösség Cél: - az iskolai felszereltség.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
Körlánc Egyesület.
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
Összegzés a pályázatok tükrében, a Zöld Óvoda és az Örökös Zöld Óvoda címek elnyeréséhez vezető útról Katóné Antal Yvette.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A TanodaPlatform eredményei
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
ZÖLDEK Klaszter Nemzetközi Konferencia A megújuló energia jövője a Közép-dunántúli régióban Edutus Főiskola,
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Bács-Kiskun megye. A Nemzeti Művelődési Intézet Bács-Kiskun Megyei Irodájának címe: 6000 Kecskemét, Katona József tér 8.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Szeretettel köszöntjük
Újrahasznosítás Forrás:
Előadás másolata:

Ötletek, javaslatok a kritériumok teljesítését szolgáló szükségletek, célok és megjelenő igények szintjén Budapest, 2014.

Milyen célok? Milyen szükségletek? Milyen igények?

A pályázatokban megjelenő célok megfogalmazása Eszközjellegű Beruházás jellegű Tartalmi fejlesztést szolgáló (Az óvoda saját innovációja az előre megfogalmazott kritériumokon belül, amelyek fejlesztése indokolt,és az elkövetkező 3 évben megvalósít)

Beruházásjellegű célok: Eszközjellegű célok: tanösvény, szelektív gyűjtősziget, kerti tó, új élőhely, fűszerkert, konyhakert, aromakert, sószoba, madáritatók, gyógynövénykert, ivókút, információs táblák Beruházásjellegű célok: nyílászárók cseréje, kikopott fűfelület pótlása, világításkorszerűsítés, megújuló energiaforrások (napkollektor), komplex szelektív hulladékgyűjtés Tartalmi fejlesztést szolgáló célok: az egészséges táplálkozási szokások alakítása, helyi sajátosságok figyelembe vétele, beépítése, környezetszépítés, tudatformálás, kirándulások, erdei óvoda, szülői klub, kapcsolatépítés, továbbképzések

A pályázatokban megjelent szükségletek Mely területen igénylik az óvoda dolgozói a fejlesztést a zöld óvodai tartalmak eredményesebb megvalósítása érdekében? Eszközfejlesztés, erdei óvoda megszervezéséhez módszertani útmutató, a felnőttek, a munkatársak szemléletformálása, továbbképzések, előadások, műhelyfoglalkozások a témában, a továbbképzések finanszírozása, partnerkapcsolatok bővítése, civil szervezetek bevonása, gyógy és fűszernövény ismeretek bővítése, új kollégák bevezetése, mentorálása, gyakorlati útmutatók, újrahasznosításhoz ötletek, óvodai tehetséggondozó programok a témában

A pályázatban megjelent igények Mire lenne szüksége az óvodának a zöld óvodai tartalmak hatékonyabb megvalósítása érdekében? pályázatok, továbbképzések (ingyenes), anyagi támogatás, szponzorok, mentorok, nevelési programcsomagok, projekttervek, gyűjtemények, eszközjellegű igények

Mi, ki jelenthet segítséget? Információ Hálózat Önszerveződés Szándék

Szándék Elköteleződés, hit Motiválás Kreativitás

Információ Honlapok, online folyóiratok Helyi, térségi civil szervezetek A hely, ahol élünk Hol keressek továbbképzést? Zöld Óvodák Pályázati lehetőségek

Hálózatépítés Aki a szálakat mozgatja… Közösségi terek használata Közösségi tartalomfejlesztés Pályázatok

Önszerveződés Önfenntartás alapítvánnyal Munkaközösségek létrehozása a témában (óvodai, óvodaközi/tagóvodaközi, térségi, megyei,) „Legerősebb láncszem” megkeresése, szakmai műhelyek Szakmai konferenciák, előadássorozatok, gyakorlati bemutatók szervezése, jó gyakorlatok megosztása Szakmai segédanyagok kidolgozása Önképzés, továbbképzés (nevelőtestületi)

„Ha neked van egy almád és nekem is van egy almám, és elcseréljük őket, mindkettőnknek egy-egy almája marad. De ha neked van egy ötleted és nekem is van egy ötletem, és elcseréljük őket, mindkettőnknek két ötlete lesz.” (George Bernard Shaw)

Köszönöm a figyelmet! Dupákné Gecse Adél dupakne.gecseadel@gmail.com