AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése Közoktatás 1-4. szintjei - Kapcsolódások.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
KKK-k elemzése, különös tekintettel a műszaki területre Borsa Judit Halász Gábor Jobbágy Ákos.
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
TÁMOP / PROJEKT A FELSŐOKTATÁS REDSZERSZINTŰ FEJLESZTÉSE 2. ütem Bevezető előadás a tanulási eredményekről, a keretrendszer, a képesítések.
Projektháttér A kimeneti szempontú képesítési keretrendszer.
Fontosabb fogalmak Képesség :
AZ EU AJÁNLÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ HAZAI FEJLESZTÉSEK
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Képesítési Keretrendszerek Európában
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK - MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALTERÜLET Liptákné Czakó Ildikó Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Autonómia és felelősségvállalás
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
A felsőoktatási képesítési keret tervezete és megvalósulása Magyarországon Derényi András.
Képesítési Keretrendszerek Európában 2006 március 9.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
A Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetésének szakmai támogatása és az előzetesen megszerzett tudás elismerési eljárásának továbbfejlesztése a.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MEGÚJÍTÁSA VÁMOS ÁGNES.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
A szak- és felnőttképzési alrendszer illeszkedése
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Tanulási eredmények a KKK-kban A szeptember 30-i budapesti csoportos konzultációra készült prezentáció
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Általános visszajelzések Előadó: Bay Gábor Emberi Erőforrások Minisztériuma.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes.
12. modul Szakmai követelmények 2 óra gyakorlat Dr. Henczi Lajos Madarász Erik Torma Gabriella Szakmai támogató: Schindler Rózsa.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
12. modul Szakmai követelmények - 2 óra gyakorlat nexon
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
Előadás másolata:

AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület május 12.

JELEN OKKR 5. SZINT: TANULÁSI KIMENET – JELEN ÉS JÖVŐ KIINDULÓ ALAP: 1.Az OKKR 5. szintjén a közoktatás (érettségi) utáni tanulási kimenetek leírására szolgál(hat) 2.A jelenlegi képzési rendszer:

JELEN ÉS JÖVŐ OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JELEN ÉS JÖVŐ A TANULÁSI EREDMÉNY MEGHATÁROZÁSÁHOZ NEM LEHET FIGYELEMEN KÍVÜL HAGYNI: Bemeneti jellemzők (belépő tudásszint) Determinált képzéstípus, képzési cél és tartalom Eltérő tanulási eredmények = Hozott tudás és pontok száma: 200 FSZ (lehet: 54, 52, 51) 140>(csak 54, 52, 51)

JÖVŐ OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JELEN ÉS JÖVŐ Milyen tanulási eredményeket fogalmaztunk meg ezen a szinten? Minden olyan képzési kimenetet, mely érettségire (4. szintű output) épül, és a belépési feltétel kevesebb, mint 200 pont. Hogyan határoztuk meg az 5. szinten a TANULÁSI EREDMÉNYT ? 5A és 5B Két belső szintet – 5A és 5B – képeztünk a kompetenciakülönbségek miatt, a pontosabb leírásra. Melyek a legjellemzőbb különbségek ? A különbségek megfogalmazhatók a: TUDÁS – KÉPESSÉG – AUTONÓMIA/FELELŐSSÉGVÁLLALÁS TUDÁS – KÉPESSÉG – AUTONÓMIA/FELELŐSSÉGVÁLLALÁS kompetenciaelemeknél.

OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JAVASLAT (1) TUDÁS Két szint, két kiterjedés A kompetenciaelem eltérései 5A5B 5A5B Adott szakterülethez kapcsolódó általános ismeretek gazdagítása (további tudás megszerzése) és szakterület-specifikus ismeretek elvártak kimeneti eredményként! Adott szakmához kapcsolódó szakspecifikus ismeretek megértése elvárt tanulási eredményként!

OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JAVASLAT (1) KÉPESSÉGEK Eltérések 5A5B 5A5B A pszichomotoros képességek komplexebbek, a munkavégzéshez bonyolultabb kognitív készségeket sajátít el. Ezeket procedurális tudásként automatikusan alkalmazza. Képességei alapján alkalmas új problémák megoldására. Adott szakmához kapcsolódó ismeretalkalmazási képesség. Elsősorban az jellemző, hogy a megismert és megértett séma- elemek alapján kell megoldania a munkafeladatokat. Szakterületi általános és speciális tudás alkalmazása vagy egy adott szakma specifikus tudásának alkalmazása

OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JAVASLAT (1) ATTITŰD 5A5B 5A5B A tudás, készség/képességelemekkel összefüggő attitűdökben látszólag nincsenek különbségek. A munkához, tanuláshoz való értékelő viszonyulások lehetnek azonosak, ugyanakkor a szűkebb spektrumú tudás, képesség jelenthet korlátot (pl.: innovációra való nyitottság).

OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY - JAVASLAT (1) AUTONÓMIA / FELELÖSSÉGVÁLLALÁS 5A 5B 5A 5B Önállóság jellemzi munkavégzésben, probléma- megoldásban, tanulásban. Önellenőrzés, kezdeményezés. Részben önálló, az irányítás mellett végzett tevékenységek a jellemzőek.

OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JAVASLAT (2) A LEGUTOLSÓ – KÖZÖS – JAVASLAT: A MUNKACSOPORT TAGJAINAK JELENLEGI, EGYÜTTES JAVASLATÁBAN 5B AZ 5B SZINT KERÜLT A 4. SZINTRE MINT TANULÁSIEREDMÉNY- KÖVETELMÉNY. 5A SZINTRE AZ 5A SZINTRE MEGFOGALMAZOTT KOMPETENCIAKÖVETELMÉNYEK VANNAK AZ 5. SZINTEN. A JAVASLAT AZ OFI HONLAPJÁN MEGTALÁLHATÓ. DÖNTÉS: SZÉLES KÖR ű SZAKMAI VITA UTÁN!

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ