Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László
Kikhez szólunk? Magyar felsőoktatási hallgatók Jellemzően éves fiatalok Fogyasztói szokásaik kialakulóban vannak (nagy részük nyitott az új dolgokra) Elérésük erősen online centrikus
Mozgósítás eszközei Sport szervezők (irodák, egyesületek, stb.) Személyek (kulcsemberek, véleményvezérek) Rendezvények Kommunikációs kampányok (marketing, PR)
Kampányok és rendezvények Miért? Az „intézmény falain” belüli ajánlatokra, eseményekre, hírekre, márkákra hatványozottan fogékonyabbak, mert jobban magukénak érzik, könnyebb megszólítani őket. Külön felsőoktatási kommunikációval markánsan erősíthető az ismertség növelés, márkaépítés, lojalitás.
Kampányeszközök
1.Reklám 2.Egyéb marketing 3.PR/sajtó 4.Esemény
Csatornák
1. Reklám Nyomtatott reklámhordozók: -Plakát -Szórólap -Matrica -Megállító tábla, molinó, belógó, kilincsakasztó, stb. Print hirdetés felsőoktatási médiumokban
1. Reklám Online hirdetés: -Felsőoktatási weboldalakon display hirdetés -Felsőoktatáshoz kapcsolható közösségi médiumok (intézményi, klub, eseményoldalak, csoportok, fotó-video tartalmak megosztásához alkalmas közösségi csatornák) -Hírlevelek -Tanulmányi rendszerek (Neptun)
2. Egyéb marketingcsatornák Kereszt-promóció (hasonló célcsoportot megcélzó partnerekkel) Külföldi hallgatók online csatornái Szponzorok felületein való megjelenés, tartalom Gerillamarketing akciók (bicikli túra népszerűsítéséhez kollégiumban szobabicikli verseny)
3. PR Célja: tartalmat ad, jó hírnevet, reputációt céloz meg, bizalmat gerjeszt -Print-online intézményi médiumok (pl. interjú, kedvcsináló anyagok…) -Online közösségi oldalak (pl. szavazás, nyereményjátékkal összekapcsolva) -Online hírlevelek
4. Események -Kapcsolatápolásra, információ megosztásra szolgáló „belső” rendezvények -Szezonális események (pl. beiratkozásnál előadások, kari napok, bemutatók, népszerűsítő események) adatbázis építési lehetőséggel
Köszönöm a figyelmet! Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László