(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
A kontrolling alapjai:
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A turizmus rendszer környezete
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
A piac Szakiskola.
Gépészmérnöki kar Műszaki menedzser képzés Február 3.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
A gazdasági fejlettség mutatói
Vállalkozói alapismeretek
Alapfogalmak.
A gazdaságpolitika elméleti alapjai és gyakorlata
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Településmarketing Értékaudit.
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
Termelés  Fogyasztás
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Vállalkozások. A vállalat: olyan szervezeti egység, amely a piac más szerepl ő it ő l elkülönülten gazdálkodik, ezekhez piaci kapcsolatok f ű zik, megteremti.
Elméleti közgazdaságtan
A marketing piac tartalma
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Sponsorare necesse est
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalatgazdaságtani alapfogalmak
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Kereslet-rugalmassági számítások
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Civil Európa – civilek Európában
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az értékkategóriák.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
Vállalkozásmenedzsment I.
Számvitel S ZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Előszó Tizenkét előadás (92)
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Gazdasági szervezetek működési jellemzői
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Vállalkozásmenedzsment
A GDP-n túl:a gazdasági teljesítmény és a társadalmi jól-lét mérése …
Gazdasági szervezetek működési jellemzői
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Vállalati terv bemutató
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
A BÁCSALMÁSI ÖNKORMÁNYZATI KÖZSZOLGÁLTATÁSI KÖZHASZNÚ NONPROFIT KFT
Vállalkozási ismeretek
A GAZDÁLKODÁS Készíítette: Czeglédi László. A GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETE Fogalma: céltudatos tevékenység, melynek keretében a rendelkezésre álló erőforrásokat.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése) Így kezdődött (gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)

Család Hogyan növelje a bevételeit A család tevékenysége az élet mindennapi önfenntartási-, szükséglet-kielégítési és termelési mozzanatainak szerves egysége. A család átgondolja: Hogyan növelje a bevételeit Mikor, mire, hogyan használja fel meglévő erőforrásait Milyen nem várt események következhetnek be

A családról elmondhatjuk: Eredményre törekvő Befektető

Mi a közös a családban és a vállalkozásokban? 1. Eredményre (jövedelem növelése) való törekvés 2. Erőforrás-felhasználási, kombinálási, szervező döntések 3. Számolás a gazdálkodási folyamatok bizonytalansági és kockázati tényezőivel

Az üzleti vállalkozások társadalomban betöltött szerepei Termelés, szolgáltatás (kereslet kielégítése) Munkaalkalom teremtése (kinek) Jövedelem létrehozása (társadalmi, egyéni) Szociális és kulturális feladatok ellátása

Miért is vállalkoznak az emberek? Mi a vállalkozók típusjegyei? … és elérkeztünk ide Miért is vállalkoznak az emberek? Mi a vállalkozók típusjegyei?

Mikor kezd valaki vállalkozni? Érdekelt a tőke növelésében Önálló döntések meghozatalára van lehetősége Elfogadható-ösztönző politikai-gazdasági rendszer veszi körül.

Üzleti vállakozások típusjegyei Célja: Nyereségszerzés Gazdasági szerepe: A kereslet kielégítése az adott tevékenységi körben A várható nyereségtől-kockázattól függő lehetséges legnagyobb mértékű tőkebefektetés A nyereség egy része a vállalkozásba kerül vissza Személyes fogyasztás (a nyereség másik részéből)

A jó vállalkozó hét alaptulajdonsága A jó gyakorlati érzék Az önállóság A kíváncsiság Az állhatatosság A kreativitás Az önbizalom A kommunikációs készség

A vállalkozás színtere a piac A piac a tényleges és potenciális eladók és vevők összessége Fő kérdések Mit Kinek hogyan

Piackutatás Miért van rá szükség? Piackutatás tk. Információgyűjtés (miről, kinek, miért…)

Az árképzés jelentősége Az ár funkciói Egyszerű elszámoló eszköz Méri a termékeket, teljesítményeket Informálja a termelőket és a fogyasztókat Meghatározza a piaci szereplők jövedelmeit