KOLOMPÁR GYULA KÖZÉPISKOLAI TANÁR. „Nincsen apám, se anyám, se istenem, se hazám” „József Attila”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Gönczy Pál Általános Iskola
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
Református közoktatás Pécsett A Polgári Leányiskola története
Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Kvíz kérdések az Toldi iskola múltjából és jelenéből
A gyakorlatvezető mentor
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Üzleti Szakközépiskola 12. A osztály "Azokért élünk, akiket szeretünk, azokért, akik igaznak tartanak. A jövőnek élünk: a szépért s jóért, amit.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A kerettantervek fejlesztése
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
Jövőkép – Buda, Az egyesület 46 alapító intézmény Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, tanuló) az ország lefedése  területileg  intézménytípus.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
BEVEZETŐ.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Próbaminősítés KOLOMPÁR GYULA középiskolai tanár.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az országos mérések megújult rendszere
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Barcsák Marianna - KPSZTI
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Próbaminősítés KOLOMPÁR GYULA középiskolai tanár.
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
főosztályvezető-helyettes
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
„Aperitif” Innovációs potenciál az Arany János Kollégiumi és Kollégiumi Szakiskolai Programba programban AJKP-AJKSZP ORSZÁGOS TANÉVNYITÓ Kiskunfélegyháza.
Előadás másolata:

KOLOMPÁR GYULA KÖZÉPISKOLAI TANÁR

„Nincsen apám, se anyám, se istenem, se hazám” „József Attila”

„Nincsen apám, se anyám, Van Istenem, van Hazám” „Kolompár Gyula”

Cím: 3078 Bátonyterenye, Bem út Mobil: Munkahely: Borbély Lajos Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 3014 Salgótarján, Csokonai út

ISKOLÁMIRODÁM

 Általános iskolai tanár  Középiskolai tanár  Programozó  Szakvizsga

 „Csapágycsésze készítése hidegalakítással” (1985)  „Diofantikus egyenletek” (1992)  „Algebrai egyenletek” Delphi programozási rendszerben (1997) „  „Másodrendű hiperfelületek” (2004) // Н.В.ЕФИМОВ-Э.Р.РОЗЕНДОРН : ЛИНЕЙНАЯ АЛГЕБРА И МНОГОМЕРНАЯ ГЕОМЕТРИЯ ИЗДАТЕЛЬСТВО ГЛАВНАЯ РЕДАКЦИЯ ФИЗИКО-МАТЕМАТИЧЕСКОЙ ЛИТЕРАТУРЫ МОСКВА, 1970.//  Az IBM PC rendszerszemléleti megközelítése az MS-DOS operációs rendszeren keresztül (1998)  Az Arany János Programokon belüli beiskolázási stratégia a salgótarjáni BLSZSZK Lorántffy Zsuzsanna Kollégiumban (2013)  Erdős Pál élete

FEDLAPRÉSZLET

Bevezetés 1.§.Másodrendű hiperfelületek általános egyenlete1 2.§.Az egyenlet bal oldalának módosulása eltolás hatására3 3.§.Az egyenlet bal oldalának változása az ortonormált bázis változás hatására6 4.§.Másodrendű hiperfelületek centruma9 5.§.Másodrendű hiperfelületek kanonikus alakjai euklideszi térben11 6.§.Másodrendű felületek osztályozása euklideszi térben15 7.§.Affin transzformációk22 8.§.Másodrendű hiperfelületek affin osztályozása26 9.§.Másodrendű hiperfelületek metszése egyenessel. Aszimptótikus irányok29 10.§.Konjugált irányok33 11.§.Kúpszeletek és Dandelin-gömbjeik36 Ellipszis38 Hiperbola40 Parabola42 12.§.Kúpszelet-történelem43 Ajánlott irodalom51

FEDLAPRÉSZLET

A HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK ARANY JÁNOS KOLLÉGIUMI SZAKISKOLAI PROGRAM (AJKSZP) MŰKÖDÉSE A SALGÓTARJÁNI BLSZSZK LORÁNTFFY ZSUZSANNA KOLLÉGIUMBAN KOLLÉGIUMINTÉZMÉNYI ÉRTÉKPIRAMIS 

FEDLAPRÉSZLET

 Gondolatok, vélemény a Hajdú matematika és Sokszínű Matematika tankönyvről  A középiskolai számítástechnika oktatás kérdései  A reklámok szerepe a gyerekek életében  A BLSzSzK Lórántffy Zsuzsanna Kollégium AJ programjának gazdasági elemzése  A BLSzSzK Lórántffy Zsuzsanna Kollégium AJ programjának toborzási stratégiája  A BLSzSzK Lórántffy Zsuzsanna Kollégium AJ programjának támogatási rendszere  Matematika érettségi feladatok elemzése  Számolási érdekességek  10k+9 alakra hozható számok oszthatósági szabályai, algoritmus konstrukciója  Az Euler-féle poliédertétel topológiai megközelítése  A szegedi egyetem első triumvirátusa, Haar-mérték konstrukciója  Hiperkockák, magasabb dimenziójú kockák konstrukciója  Korreláció-és regresszió számítás statisztikai modelljének módszertani adaptációja feladaton keresztül

 Kompetencia biztos  Érettségi elnök  Emelt szintű érettségiztetés (matematika) Bizottsági elnök, bizottsági tag

 Ádám Zsigmond Nevelőotthon - Bátonyterenye  Dolgozók Általános Iskolája (2. Rákóczi Ferenc Általános Iskola – Salgótarján (felnőtt oktatás)  Dolgozók Szakközépiskolája -Salgótarján - (felnőtt oktatás)  Uzoni Egyházi Általános - és Középiskola - Salgótarján - (felnőtt oktatás)  Tanodai program – Természettudományi Közösség munkájának koordinálása - Mátraverebély  Lórántffy Zsuzsanna Kollégium AJKP program felelőse  Lórántffy Zsuzsanna Kollégium AJ program mérés-értékelés  Újra tanulok –Település karbantartó – Mátraverebély - (felnőtt képzés)  Újra tanulok - Kisgépkezelő – Egyházasgerge - (felnőtt képzés)   Balassi Bálint Gimnázium 2.sz. Salgótarjáni Intézménye - (felnőtt oktatás)  Esti Gimnázium – Mátraverebély - (felnőtt oktatás)  Általános iskolai képzés – Mátraverebély - (felnőtt oktatás)  Útravaló : „Út az érettségihez” - Salgótarján

 Közép- és emelt szintű érettségi vizsgáztató középiskolai pedagógusok képzése – matematika Sorszám: 6759/2004  A hozzáadott érték – Mit és miért teszünk? (Tudás, készség, képesség, kompetenciamérések) Sorszám: 14/2005  Osztályfőnöki kompetenciák fejlesztése Sorszám:46/2007/OPSZI  Tanórai differenciálás a gyakorlatban – az egyéni fejlődési különbségeknek, szükségleteknek megfelelő fejlesztés módszerei, mint a sikeres integráció egyik feltétele Sorszám: 105/324/2010  Tanulástanítás Sorszám:.44/165/2010  Multikulturális tartalmak és intellektuális nevelés: a szervezeti kultúra és környezet átalakítása a gyermekek egyenlő lehetőségeinek és aktív részvételének biztosítása a közoktatási intézményekben Sorszám: 035/2012  Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására Sorszám: OH-TTK/12-19/2012  Életre kész fiatalok – Pedagógusok felkészítése a tanulók szociális és életviteli kompetenciái fejlesztésére Sorszám: 47/2013/IKSZ

 Tanoda (Mátraverebély)  Útravaló  Szakkör

 Kompetencia mérés  Érettségi  AJKP program (mérés-értékelés )

 Tanterv  Tanmenetek  Nőnap  Szalagavató  Honlap (kolgy-matek.hu)

DIAVETÍTÉS Bevonulás (Zenére) KÖSZÖNTŐ 1.VERS Tóth Árpád: Esti sugárkoszorú (Csank Csaba ig.) 2.ÉNEK Gyertyafény keringő (Képes Gyula – Kórus) 3.VERS Garai Katalin: Tavaszi köszöntő… (Tajti Gábor) 4.IDÉZETEK A SZERELEMRŐL (személyre bontva) 3.VERS Csokonai Vitéz Mihály: Reményhez (Kolompár Gyula) 4.ÉNEK Egy csók és más semmi (Képes Gyula - Kórus) 5.FÉRFI-NŐ(személyre bontva ) 9.A NŐ VEGYELEMZÉSE(Tajti Gábor) 6. AZ IDEÁLIS FELESÉG MONDATAI (személyre bontva) 7.ÉNEK Nékem olyan asszony kell (Képes Gyula - Kórus) 10.PASIKÉPZŐ(Kolompár Gyula) 13.LEVÉL Drága apukám és anyukám(Ihracska György) 15.LERÁZÓ DUMÁK NŐKNEK (Verbói Szabolcs-Fenyvesi Marian) 16.EGY VÁLÁS TÖRTÉNETE(Kolompár Gyula – Pozsik Olga) 17.ÉNEK Erdő, erdő, erdő Nád fedeles kis házikóm (Képes Gyula - Kórus) Virágok átadása (Zene)

TÖRPÉKHATTYÚK

SZEREPLŐK BEMUTATÁSAÉS A VÉGSŐ ÖRÖM

1988 : Miniszteri dicséret (Oktatási miniszter) 1995: Ádám Zsigmond díj 2004: Miniszteri dicséret (Szociális miniszter)