KOLOMPÁR GYULA KÖZÉPISKOLAI TANÁR
„Nincsen apám, se anyám, se istenem, se hazám” „József Attila”
„Nincsen apám, se anyám, Van Istenem, van Hazám” „Kolompár Gyula”
Cím: 3078 Bátonyterenye, Bem út Mobil: Munkahely: Borbély Lajos Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 3014 Salgótarján, Csokonai út
ISKOLÁMIRODÁM
Általános iskolai tanár Középiskolai tanár Programozó Szakvizsga
„Csapágycsésze készítése hidegalakítással” (1985) „Diofantikus egyenletek” (1992) „Algebrai egyenletek” Delphi programozási rendszerben (1997) „ „Másodrendű hiperfelületek” (2004) // Н.В.ЕФИМОВ-Э.Р.РОЗЕНДОРН : ЛИНЕЙНАЯ АЛГЕБРА И МНОГОМЕРНАЯ ГЕОМЕТРИЯ ИЗДАТЕЛЬСТВО ГЛАВНАЯ РЕДАКЦИЯ ФИЗИКО-МАТЕМАТИЧЕСКОЙ ЛИТЕРАТУРЫ МОСКВА, 1970.// Az IBM PC rendszerszemléleti megközelítése az MS-DOS operációs rendszeren keresztül (1998) Az Arany János Programokon belüli beiskolázási stratégia a salgótarjáni BLSZSZK Lorántffy Zsuzsanna Kollégiumban (2013) Erdős Pál élete
FEDLAPRÉSZLET
Bevezetés 1.§.Másodrendű hiperfelületek általános egyenlete1 2.§.Az egyenlet bal oldalának módosulása eltolás hatására3 3.§.Az egyenlet bal oldalának változása az ortonormált bázis változás hatására6 4.§.Másodrendű hiperfelületek centruma9 5.§.Másodrendű hiperfelületek kanonikus alakjai euklideszi térben11 6.§.Másodrendű felületek osztályozása euklideszi térben15 7.§.Affin transzformációk22 8.§.Másodrendű hiperfelületek affin osztályozása26 9.§.Másodrendű hiperfelületek metszése egyenessel. Aszimptótikus irányok29 10.§.Konjugált irányok33 11.§.Kúpszeletek és Dandelin-gömbjeik36 Ellipszis38 Hiperbola40 Parabola42 12.§.Kúpszelet-történelem43 Ajánlott irodalom51
FEDLAPRÉSZLET
A HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK ARANY JÁNOS KOLLÉGIUMI SZAKISKOLAI PROGRAM (AJKSZP) MŰKÖDÉSE A SALGÓTARJÁNI BLSZSZK LORÁNTFFY ZSUZSANNA KOLLÉGIUMBAN KOLLÉGIUMINTÉZMÉNYI ÉRTÉKPIRAMIS
FEDLAPRÉSZLET
Gondolatok, vélemény a Hajdú matematika és Sokszínű Matematika tankönyvről A középiskolai számítástechnika oktatás kérdései A reklámok szerepe a gyerekek életében A BLSzSzK Lórántffy Zsuzsanna Kollégium AJ programjának gazdasági elemzése A BLSzSzK Lórántffy Zsuzsanna Kollégium AJ programjának toborzási stratégiája A BLSzSzK Lórántffy Zsuzsanna Kollégium AJ programjának támogatási rendszere Matematika érettségi feladatok elemzése Számolási érdekességek 10k+9 alakra hozható számok oszthatósági szabályai, algoritmus konstrukciója Az Euler-féle poliédertétel topológiai megközelítése A szegedi egyetem első triumvirátusa, Haar-mérték konstrukciója Hiperkockák, magasabb dimenziójú kockák konstrukciója Korreláció-és regresszió számítás statisztikai modelljének módszertani adaptációja feladaton keresztül
Kompetencia biztos Érettségi elnök Emelt szintű érettségiztetés (matematika) Bizottsági elnök, bizottsági tag
Ádám Zsigmond Nevelőotthon - Bátonyterenye Dolgozók Általános Iskolája (2. Rákóczi Ferenc Általános Iskola – Salgótarján (felnőtt oktatás) Dolgozók Szakközépiskolája -Salgótarján - (felnőtt oktatás) Uzoni Egyházi Általános - és Középiskola - Salgótarján - (felnőtt oktatás) Tanodai program – Természettudományi Közösség munkájának koordinálása - Mátraverebély Lórántffy Zsuzsanna Kollégium AJKP program felelőse Lórántffy Zsuzsanna Kollégium AJ program mérés-értékelés Újra tanulok –Település karbantartó – Mátraverebély - (felnőtt képzés) Újra tanulok - Kisgépkezelő – Egyházasgerge - (felnőtt képzés) Balassi Bálint Gimnázium 2.sz. Salgótarjáni Intézménye - (felnőtt oktatás) Esti Gimnázium – Mátraverebély - (felnőtt oktatás) Általános iskolai képzés – Mátraverebély - (felnőtt oktatás) Útravaló : „Út az érettségihez” - Salgótarján
Közép- és emelt szintű érettségi vizsgáztató középiskolai pedagógusok képzése – matematika Sorszám: 6759/2004 A hozzáadott érték – Mit és miért teszünk? (Tudás, készség, képesség, kompetenciamérések) Sorszám: 14/2005 Osztályfőnöki kompetenciák fejlesztése Sorszám:46/2007/OPSZI Tanórai differenciálás a gyakorlatban – az egyéni fejlődési különbségeknek, szükségleteknek megfelelő fejlesztés módszerei, mint a sikeres integráció egyik feltétele Sorszám: 105/324/2010 Tanulástanítás Sorszám:.44/165/2010 Multikulturális tartalmak és intellektuális nevelés: a szervezeti kultúra és környezet átalakítása a gyermekek egyenlő lehetőségeinek és aktív részvételének biztosítása a közoktatási intézményekben Sorszám: 035/2012 Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására Sorszám: OH-TTK/12-19/2012 Életre kész fiatalok – Pedagógusok felkészítése a tanulók szociális és életviteli kompetenciái fejlesztésére Sorszám: 47/2013/IKSZ
Tanoda (Mátraverebély) Útravaló Szakkör
Kompetencia mérés Érettségi AJKP program (mérés-értékelés )
Tanterv Tanmenetek Nőnap Szalagavató Honlap (kolgy-matek.hu)
DIAVETÍTÉS Bevonulás (Zenére) KÖSZÖNTŐ 1.VERS Tóth Árpád: Esti sugárkoszorú (Csank Csaba ig.) 2.ÉNEK Gyertyafény keringő (Képes Gyula – Kórus) 3.VERS Garai Katalin: Tavaszi köszöntő… (Tajti Gábor) 4.IDÉZETEK A SZERELEMRŐL (személyre bontva) 3.VERS Csokonai Vitéz Mihály: Reményhez (Kolompár Gyula) 4.ÉNEK Egy csók és más semmi (Képes Gyula - Kórus) 5.FÉRFI-NŐ(személyre bontva ) 9.A NŐ VEGYELEMZÉSE(Tajti Gábor) 6. AZ IDEÁLIS FELESÉG MONDATAI (személyre bontva) 7.ÉNEK Nékem olyan asszony kell (Képes Gyula - Kórus) 10.PASIKÉPZŐ(Kolompár Gyula) 13.LEVÉL Drága apukám és anyukám(Ihracska György) 15.LERÁZÓ DUMÁK NŐKNEK (Verbói Szabolcs-Fenyvesi Marian) 16.EGY VÁLÁS TÖRTÉNETE(Kolompár Gyula – Pozsik Olga) 17.ÉNEK Erdő, erdő, erdő Nád fedeles kis házikóm (Képes Gyula - Kórus) Virágok átadása (Zene)
TÖRPÉKHATTYÚK
SZEREPLŐK BEMUTATÁSAÉS A VÉGSŐ ÖRÖM
1988 : Miniszteri dicséret (Oktatási miniszter) 1995: Ádám Zsigmond díj 2004: Miniszteri dicséret (Szociális miniszter)