Rubik.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ZENE: Love Me With All Your History Egy asszony kijött a házból, és három, hosszú, fehér szakállú öregembert látott üldögélni az udvaron. Nem ismerte.
Advertisements

A Kakas meg a színek V. Szutyejev meséje alapján Mgr. Darida Szilvia.
A szeretet himnusz értelmezése
Hogy hajtogassunk papírrepcsit? Összeállította: Bözöri Imre április. 3.
Sikeres emberek.
VIIII. Szalvéta bemutató
A „TÉRBELI LOGIKAI JÁTÉK”
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
ÉRZELMI FELSZABADULÁS TECHNIKA RÖVIDEN, KÉPEKBEN.
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Egy kis segítség kezdő pps kedvelőknek !
Az angyalmentők száma: 333. Ez egy különleges meditáció, amelynek segítségével vészhelyzetben is pillanatok alatt kapcsolatba léphetünk az angyalokkal,
4 négyzetes kérdés Készen vagy? B A
Érvek, érvelés.
ADVENT.
A NÉGY FŐELEM Tűz,víz,levegő és föld.
Kiegészítés a turulmánia 7. részéhez
Menedzser Lecke - 1 Hirtelen feltűnt egy tigris, ráugrott a nyúlra
Hálózat összeállítási feladat 2
Készítette: a Dalai Láma
KÉP KÉSZÍTÉSE ÁTLÁTSZÓ HÁTTÉRREL 1 PERC ALATT.
Valószínűségszámítás
A Venn-diagram használata
Itt csak és kizárólag profi, sokat edzett és gyakorolt mozdulatok jelennek, meg melyeket kíváló harcosaink mutatnak be. Ezeket a mozdulatokat csak sok-sok.
Excel: A diagramvarázsló használata
A bőr színe…..
Bársony Kristóf számítástechnika IV. évfolyam
A körlevél készítésének menete
A HTML alapjai Havlik Barnabás Készítette:
Edényrendezés - RADIX „vissza” - bináris számokra
Dijkstra algoritmus. Kiválasszuk a legkisebb csúcsot, ez lesz a kezdőcsúcs, amit 0-val címkézünk és megjelöljük sárgaszínnel. Szomszédjai átcímkézése.
ÖKOLÁBNYOM Név:Fazekas Réka Bettina
Rétegek használata GIMP képszerkesztő programban
Szélességi bejárás A szélességi bejárással egy irányított vagy irányítás nélküli véges gráfot járhatunk be a kezdőcsúcstól való távolságuk növekvő sorrendjében.
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
ÖSSZEFOGLALÁS Egy játék és tanulságai Hitünk valósága Minden mindenben.
Dollzonevelde! Csinálj magadnak saját Dollit!. Dolli nevelés szabályai Minden héten minimum egyszer látogasd meg! Ne feledd megetetni! Amint a kedve 0%
Turbo Pascal 11..
1. kísérlet Látható rezgések Fábián Orsolya. – gondolkodott Marci, amikor meglátta ezt a Különös szerkezetet a Csodák Palotájában… Hm… Vajon ez hogyan.
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Miért nem valóságos az idő?
Programozási alapismeretek 11. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 11.2/ Tartalom  Rendezési.
Tíz játék, tizenegy tüskén Székely Márton
1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket.
A demokrácia problémája a településfejlesztésben Rövid és hosszú távú gondolkodás Miskolc Szegénységellenes Világnap 2014, okt. 17.
Mélységi bejárás Az algoritmus elve: Egy kezdőpontból kiindulva addig megyünk egy él mentén, ameddig el nem jutunk egy olyan csúcsba, amelyből már nem.
2. Feladat. És akkor kezdjük is el!
mint ami mások szerint szükséges!
Felnőtt újraélesztés.
Bölcsességek, aforizmák
A világ legjobb és legkönnyebb pénzkereseti lehetősége ! SOHA vissza nem térő alkalom ! Volt már lehetősége egy olyan üzletben részt venni, ami nem rég.
Hajlító igénybevétel Példa 1.
Plakát Ha lehet, akkor ez 1.oldalon lévő mintából kellene plakátot készíteni A szöveg középen : Kabát akció!, mellette a piros alapú logo A divat.
Zene: Szűcs Judit - Ha belehalok százszor is
A következő dián még van pár információ.
SZÁMÍTÓGÉPES PROGRAMOK HASZNÁLATA Microsoft Photo Story.
Számítógépes programok használata
Neked nem szabad sokat dolgozni.... …hanem egyszerüen csak heverészni.
WLS B EMUTATÓ Az év üzlete!!! Készítette: Bakai Éva.
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
„Három a Károly” Félmaraton egyéni A tavalyról már ismert három szakaszos váltóverseny útvonalát kiegészítettem egy 5,05 km-es oda-vissza szakasszal.
ZRINYI ILONA matematikaverseny
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
„Játékos matek” – Logikai játékok
Rubik Ernő.
Erasmus + pályázat Józsa Elek 10/D.
Épületelemek árnyéka.
Előadás másolata:

Rubik

Rubik kocka Lehet forgatni előre , hátra , balra , jobbra , fel és le! A rubik kockát több mint 1 000 000 formában lehet forgatni! Másik neve a bűvős kocka. Nehéz kirakni belőle: az összes színt egyszerre

Rubik kígyó Hosszú , sok fajtája van pl.: kék-fehér , rubik színű … Nehéz kirakni belőle: gömb/labda. Több mint 100 000 féleképpen lehet tekerni. Másik neve: kígyó kocka , (labda)

Rubik lap Lap alakú. Nehéz/lehetetlen kirakni:mind a két oldalán mind a három kör kirakása. Másik neve:bűvös gömb. Kis mágnes cérnák tartják össze tudomásom szerint. Több mint 100 féleképpen lehet forgatni.

Rubik tükör A klasszikus rubik kocka tükrös változata. Lényege, hogy nem a színekre kell hagyatkozni, hanem a formára. Kirakásának elve megegyezik a normál rubik kockáéval. Másik neve: tükör kocka. Legnehezebb kirakni: ugyanazt a formát mind az összes oldalon. Több mint 10 000 féleképpen lehet tekerni.

Rubik Ernő Rubik Ernő 1944. július 13 - án, Budapesten született. Édesapja mérnök, repülőgép-tervező, míg édesanyja költő volt. 1967-ben végzett építészmérnökként a Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki Karán. Diplomát szerzett az Imparművészeti Főiskolán is, ahol szobrászatot, majd építészetet tanult. 1968 és 1975 között építész-tervezőként dolgozott, 1975-ben megalkotta a Bűvös Kockát. Később az Iparművészeti Főiskola adjunktusa, majd docense lett. A nyolcvanas évek elején az „...És játék” című lap főszerkesztőjeként dolgozott. 1983-ban saját vállalkozást alapított, a Rubik Stúdiót, ahol játékokat és bútorokat tervezett. Jelenleg szoftver- és építészeti témákkal, valamint számítógépes játékok készítésével foglalkozik.

Segítség a rubik kocka kirakásában 3x3-as Rubik kocka kirakása Lépések: R = Jobb oldal fel. L = Bal oldal le. U = Teteje balra. D = Alja jobbra. B = Hátulja balra. F = Szemben jobbra. Ezeknek a betűknek vannak ellentétjeik is. Ezt úgy jelöljük, hogy utána rakunk egy ’ jelet (pl: R’ = R ellentétje, vagyis jobb oldal le). Ha egy oldalon kettőt kell forgatnunk, akkor azt így jelöljük: J2. Algoritmusok (= kombinációk): 1. R’ U’ R’ U’ R’ U R U R 2. R U R’ U R U2 R’ 3. R’ U’ R U’ R’ U2 R 4. L’ U R U’ L U2 R’ U R U2 R’ 5. L U L U L U’ L’ U’ L’ 1. Lépés: Fehér kereszt Elsőként ki kell rakni a fehér keresztet. Ez remélem mindenkinek menni fog magától is. Ezek után, meg kell nézni, hogy a fehér kereszt élkockáinak másik színe (pl: fehér élkocka másik oldala kék) megegyezike az alatta lévő középkockával. 4 lehetőség van: Kijön az összes jól, 1 stimmel, 2 stimmel egymás mellett, 2 stimmel egymással szemben. Abban az esetben, ha egy, vagy egy se stimmel, akkor a fehér oldalt tekerd addig, ameddig ki nem jön valami (2 stimmel… vagy 4 stimmel). Ha egymással szemben van: Tartsd úgy a kockát, hogy a fehér oldal neked a tetején legyen, és az egyik jó pár legyen veled szemben. Csináld meg: R2 L2 D2 R2 L2. Ha a két stimmelő pár egymás mellett van, akkor tartsd úgy a kockát, hogy a fehér oldal a tetején van, az egyik rossz pár hátul van, a másik pedig tőled balra, most csináld meg: F2 R2 D R2 D2 F2. Remélhetőleg most kész a fehér kereszt az élpárokkal együtt. 2. Lépés: Fehér sarkok TARTSD VÉGIG ÍGY A KOCKÁT: FEHÉR FELÜL! Mielőtt beraknál egy sarokkockát, meg kell nézni, hogy hova való (KITÉRŐ: egy sarokkockának három színe van, mi olyat keresünk, amiben van fehér). Ezt úgy lehet megállapítani, hogy a másik két szín és középkockák színeit

összehasonlítjuk. Pl: kék és piros és fehér a sarokkocka színei összehasonlítjuk. Pl: kék és piros és fehér a sarokkocka színei. Ezt a kék és piros középkockák közé kell majd rakni. Keressünk egy olyan kockát ami az alsó sorban van és nem az alja felé mutat. Ezt így kell a helyére rakni: forgassuk be a helye alá, majd az alsó sort arra forgassuk, amerre a nem fehér kockák vannak. (Ha az egyik kocka – a többi közül, nem a fehérből – fehér akkor azt NE vegyük figyelembe!) Aztán azt az oldalt, amelyik alatt a fehér volt, ahova a fehér kell, azt forgassuk le, majd forgassuk vissza az alsót, hogy a fehér visszakerüljön, és forgassuk vissza a leforgatott oldalt is, hogy kész legyen egy sarok. Amennyiben nincs olyan kocka, amelyik az alsó sorban van és nem lent, keress egyet a felső sorban, vagy alul, az alján. Az aljánál ezt kell csinálni: beforgatod a helye alá a kockát, majd azt az oldalt ami alatt van letekered, az alsó soron egyet balra vagy jobbra, majd azt az oldalt amit letekertél visszatekered. Így az alsó sorba került jól a kocka, innen már tudod. Ha felül van, a felső sorban, akkor csináld ezt: tekerd le azt az oldalt ahol a sarokkocka van, majd az alján egyet tekerj aszerint, hogy, amikor vissza fordítod a letekert oldalt, a sarokkocka alsó sorban legyen és ne alul az alján. Aztán tekerd vissza a letekert oldalt. És innen már tudod a dolgod. 3. Lépés: Második sor TARTSD VÉGIG ÍGY A KOCKÁT: FEHÉR ALUL! A második sorhoz felül fogunk keresgélni kockákat (azaz a sárga oldalán). Keressünk egy olyan élkockát, aminek mondjuk piros a teteje, és kék az alja. Ezt forgassuk be úgy, hogy ami az alján van azt a színéhez forgatjuk, tehát a kéket beforgatjuk a kék oldalhoz.

Most egy fontos dolog: Azt az oldalt kell magunk felé tartanunk, ami a kiszemelt kockánknak a tetején van. Jelen esetben ez a piros oldal. Tehát a pirosnak kell velünk szembe lennie. Ha így jött ki, mint nekem, hogy a kiszemelt kockát beforgattuk és jól is tartjuk a kockát, és ha az bal oldalon található, akkor az 5. kombinációt csináld meg. Ha neked jobb oldalra jött ki a kiszemelt kockád, akkor az 1. kombinációt kell megcsinálni. Ha az algoritmusokat végigcsináltad, akkor látod, hogy jó helyre ugrott a kockád, és el se ment a fehér oldal.Ha már nincs felül olyan kocka amit be lehetne forgatni, vagy csupán meg van cserélve két kocka, ne aggódj, csak annyi a dolgod, hogy behozol a helyére egy másikat, és fentről meg lerakod (mindet az 1. vagy az 5.-kel lehet megcsinálni). 4. Lépés: Sárga kereszt Ha kész a 3. fejezet van esély rá, hogy kijöjjön a sárga kereszt, akkor ezt a fejezetet át is ugorhatod. Azonban ha valami más jön ki, pl ez: Ha egy csík jött ki, mint nekem, vagy csak a közép van ott, akkor bármelyik oldalon (természetesen csak úgy, hogy a sárga felül marad)

elkezdheted csinálni ezt: F majd az 1 elkezdheted csinálni ezt: F majd az 1. algoritmus, ne ess kétségbe, ugyanis ez elrontja egy picit a fehéret, emiatt csináld meg ezt: U F’. Kész is. Ezt addig kell csinálni, amíg ki nem jön egy kicsi L betű. De ha elérted a tetején a kicsi L betűt, akkor már nem mindegy, hogy hogyan tartod, csak ez az algoritmus lesz ugyanaz. Így kell tartani: Tehát tőled távol legyen így. És most megcsinálhatod az előbb mutatott cifra algoritmust. És kész a sárga kereszt. 5. Lépés: Sárga oldal A sárga oldalt viszonylag egyszerűen meg lehet csinálni, ha megvan a sárga kereszt. Lehet, hogy megint kijön a sárga anélkül, hogy csináltál volna bármit. De ha nem akkor olvass tovább: Itt bárhogy tarthatjuk, csak a lényeg az, hogy a sárga felül legyen! A 2. algoritmust kell csinálni addig,

amíg kijön egy ilyen forma (mert sok minden jöhet ki amíg kijön egy ilyen forma (mert sok minden jöhet ki. pl: a sárga oldal is):Ha ez kijött, tartsd úgy, hogy a sárga felül van és így tartsd, mint a képen, majd csináld meg a 3. algoritmust. Ezzel kész is a sárga oldal. 6. Lépés: Utolsó sor (PLL) Tartsd úgy még mindig a kockát, hogy a sárga oldal felül legyen. Addig fogjuk majd csinálni a 4. algoritmust, ameddig ki nem jön egy ilyen alakzat (nem muszáj egy helyen csinálni, fordíthatsz is egy kettőt a tetején): Tartsd úgy a kockát, hogy veled szemben legyen a kész oldal, felül pedig a sárga. Most nézd meg a bal oldalon lévő rossz élt, meg a jobb oldalon lévő rossz élt. Melyik lenne jó a másik oldalon? Ha a jobb oldali átkerülhetne a bal oldalra, akkor csináld meg az 1. algoritmust, majd U2 majd 1. algoritmus. Ha a bal oldalon lévőnek kéne átkerülnie a jobb oldalra, akkor csináld meg az 5. algoritmust, majd U2, majd 5. algoritmus. Ezzel……………… KÉÉÉÉÉÉSZ!!!