Auditív médiumok és eszközök

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Számadás a talentumról
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
??? Reklám!!!.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Média Ajánlat. Miért érdemes az felületein hirdetni ? Miért érdemes az felületein hirdetni ? • Mert a XV. kerület hivatalos Újságában, Televíziójában.
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
6. A reklámeszközök.
Budapest, február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Reklámeszközök, reklámhordozók
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
1 Fehérvár Rádió 94,5 Mhz Médiaajánlat 2011 Médiaajánlat 2011.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
A reklámeszközök jellemzöi
2. előadás.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Miért aktuális téma a Reklám és a PR hatásának vizsgálata egy autósiskola életében?
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Marketingkommunikáció
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
A marketingkommunikáció
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
8. Az eladásösztönzés.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Az Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ a közélet tisztaságáért, a közpénzekkel történő átlátható gazdálkodásért küzdő civil watchdog szervezet. Az atlatszo.hu.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
2012.FEBRUÁR FEBRUÁR 20-IG!!!. Árajánlat kérése, nemzetközi közösségi weboldal kivitelezésére: Funkciók: - Tag/1-1 kép feltöltése - Min. adatok.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
A tömegkommunikáció.
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
Juventus általános prezentáció.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
„HÓFEHÉR OSZTRÁK HÉTVÉGÉK” február 13 - március 23. Promóciós ajánlat az AGIP Hungária Kft. részére
A reklám centruma.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Haszon rendezvények médiaajánlat
Bankreklám vagy szappanopera?
Előadás másolata:

Auditív médiumok és eszközök Reklámkommunikáció 4. Auditív médiumok és eszközök

Vizuális médium Vizuális médiumnak tekinthető: Rádió Hangosbemondó Magnetofon, lemezjátszó,CD,MP-3 és más kiegészítő eszközök

Rádió A legszélesebb szórási lehetőséget biztosító hagyományos tömegkommunikációs eszköz Elterjedtsége a médiák közül a legnagyobb Működtetéséhez a televíziónál, a mozinál egyszerűbb technikai eszközrendszerre van szükség Reklámfajtái az adottságoknál fogva egysíkúbbak Célközönsége nehezebben szelektálható

A rádió és reklám történeti kapcsolatai 1920-30 körül: Kezdeti kevés adó és kevés vevőkészülék Szűk előfizetői kör Csekély adásidő Rossz vételi lehetőségek Nem alkalmazzák reklámhordozóként

1930-40 között: Radikális és gyors térhódítás Tömeges és olcsó vevőkészülék Nagyszámú hallgató Jó adástechnikai és -vételi lehetőségek Egész az 50-60-as évekig az 1. számú médium Reklámszerepe a plakáttal együtt kiemelkedő

1950-től: A televízió megjelenésével rohamos pozícióvesztés Még mindig hatásos reklámhordozó Megváltozó rádiózási szokások, megváltozó reklámtémák Rádiós reklámtípusok kialakulása

Jelenleg: Igen sok „ellenfél” között kell a helyét megtalálni A „mobil” ember reklámhordozója lesz A miniatürizált vevőkészülékek, az utazás- munka közbeni hallgatási lehetőségek megváltoztatják eredeti reklámtartalmát Sok ezer adó, sok reklámozási lehetőség

A rádióreklám értékelése Presztizsértéke magas (emberi hang) A befogadói szituáció a mobil embert veszi célba, de egyben elfogadja a háttér-rádiózás lehetőségét is ( környezet zavaró hatása) Technikai adottságai alapján jó támogató médium (a képzelet színháza), de nélkülözi a látványt Nem alkalmas nagyobb tételű adatmennyiség közlésére Közönsége széleskörű, ezért nagy a meddőszórása

Hirdetési és gyártási költségei aránylag alacsonyak, de a reklám elfogadásához többszöri és gyakori ismétlés szükséges Célozhatósága csatornához, műsorkörnyezethez és sok esetben földrajzi helyzethez kötött Igen rugalmas média Élettartama szerint nem visszakereshető (csak ha rögzítem az adást) Jogi szabályozottsága hasonló a többi médiáéhoz

A rádiócsatornák típusai Rendeltetés alapján: Közszolgálati Kereskedelmi Társadalmi csoport szerinti (vallási, közösségi stb.) Területi szórás alapján: Globális Kontinentális Országos Regionális Lokális

A rádió és reklám kapcsolati jellemzői Presztizse az emberi hang meggyőző voltán alapul, tehát erős Szóbeli meggyőzésre épít, emberközeli reklámhordozó Információértéke magas (gyors, aktuális, könnyen változtatható) Gyakori emberi attitűd a reklám kikapcsolása hallgatás közben

Gyakori a háttérhallgatás (csak részben és periférikusan fordul a hallgató a rádió felé) Ennek következménye a tudatalattira való ráhatás erőssége Ehhez erőteljes hangeffektusok, „fülbemászó” zene szükséges Ugyancsak fontos a gyakori ismétlés ( a rögzülés fontos feltétele) Időbeli és figyelmi korlátai miatt csak bizonyos információk közlésére jó

A reklám közlése egyszerű technikát igényel A reklámanyag elkészítése szintén egyszerű Nehéz szelektálni a hallgatóságot A reklám jól kapcsolható egy-egy műsor környezetéhez

Önmagában nem képes új marketing üzenet továbbítására Viszont jól alkalmazható ismétlésre, már bevezetett termék erősítő üzeneteinek továbbítására, emlékeztető reklámok szórására Jól alkalmazható médium kampányok, rendezvények kiegészítő eszközeként

A rádiós reklámok fajtái Reklámblokk: Előre meghatározott időben kerül sugárzásra Időtartama 3-5 perc Ebben egy-egy reklám sugárzási ideje 20-30 mp. Egyedi műsor: Lejátszási időpontja ismert Időtartam 3-5 perc Egyetlen reklámot tartalmaz Sűrűbben fordul elő mint a televízióban Formája sok esetben helyszíni közvetítés

Spot: 30-60 mp egyedi hirdetések Váratlanul kerül adásba (ezért nehéz a kikerülése) Emiatt aránylag jó hatásfokú Reklámriportok: Részletes bemutatkozásra nyújt alkalmat Kisebb részletek is előtérbe kerülhetnek Formája alapvetően a dialógus Könnyen közérthető Riporter és riportalany felkészültsége fontos

Műsorvezető által felolvasott reklámok: Az adás folyamatossága csak részben szakad meg Előre nem ismert az időpont Reklámhatása személyfüggő (a riporter ismertségén alapszik - forráseffektus) Interpretálásban a helyszíni adás magában hordozza a bakik, adászavaró tényezők lehetőségét Szponzorált műsor: Viszonylag gyakori Folyamatos hirdetői jelenlét A műsor folyamatossága nem szakad meg A „szponzornak köszönhető műsor” effektus Elsősorban nem termékre, hanem cégre irányul (támogató beolvasása)

Nyereményjáték reklámja: A szponzorációs reklám erősebb fajtája Ajándék, kóstoló stb. esetén már a gyártott termék is bemutatható a vállalkozás mellett A hallgató aktív bevonása a műsorba erős reklámhatással bír A nyeremény fokozza az érdeklődést a cég a hirdető irányába Mindez erősen pozitív élményhatást vált ki

A reklámtartalom elkészítési formái Narratív reklám: A beszélő/k/ az információt úgy közlik, hogy ezt a hallgatósághoz intézik Dialógus típusú reklám: Két ember egymás közötti párbeszéde, melyben a közönség csak hallgató, kívülálló harmadik ( ezért gyakran tűnik hiteltelennek) Zenés reklám (jingle): A közlést dallamos környezetben oldják meg. A zene segít a tudati beépülésben, gyakran a zene idézi fel a reklámtartalmat. Jó hatékonyságnövelő eszköz

Beépített reklám: A műsor folyamatában jelenik meg (vigyázni kell a zavaró hatás kiküszöbölésére), váratlan, ezért hatása erősebb az egyedi felvételekkel készült reklámnál Egyedi felvételek elhelyezése: a riport önálló keretben, egyesével, vagy reklámblokkban jelenik meg( környezete egyértelmű, ezért hatása is az adott környezetnek megfelelő). Spot, vagy blokkműsorban adható le.

A megjelenés hatásosságát elősegítő elemek A narrátori hang kellő kiválasztása A zajok, zörejek beépítése Hangeffektusok alkalmazása (visszhangosítás, hanghullámzás , ismétlés,tompítás stb.) Zenei aláfestés ( vezérmotívumként, vagy csak háttérhangként egyaránt hatásos A legtöbb esetben az eszközök, típusok vegyesen kerülnek felhasználásra, de valamelyik elemnek jellegzetes vezérmotívumként kell működnie.

A médiaajánlat általános tartalma A közlő csatorna jellegzetessége, tematikája és hatósugara, az adás időtartama Műsortípus és műsorszerkezet A feltételezett hallgatói köt összetétele és létszáma Időkategóriák a hallgatóság függvényében (1-5 kategória > reggeltől éjfélig) és az ezek mellé rendelt tarifaárak Felárak és kedvezmények (több adásban részvétel kedvezménye, társadalmi- kulturális célkedvezmény, spot, sürgősségi, exkluziv felár) Fontos: a hazai lokális, vagy regionális rádiók a reklámidők célszerű kihasználására a média ügynökséget követő szervezetekbe tömörülnek, így a reklámozó egy helyen adhatja le megrendeléseit és szerezhet be információt.

Egyéb auditív eszközök Hangosbemondó: Régebben komoly helyi reklámeszközként volt számon tartva (vállalti, iskolai, közösségi stb.) Napjainkban kis helyi stúdióvak együtt lokális közösségekben még mindig hatásos reklámeszköz lehet A hirdetések is az adott adáskörzet közönségét érintő, főleg helyi reklámanyagot tartalmazhatják Amatőr volta, gyengébb technikai felszereltsége csökkentheti a hatékonyságot Elemei nagyjából azonos lehet a rádióéval

A magnetofon, lemezjátszó, és a többi elektronikai hangrögzítő és lejátszó eszköz, ma már ritkán kap önálló szerepet mint média, de alkalmanként reklámhordozóvá válhatnak. Ezzel együtt mind a helyi stúdiók, mind pedig a nagyobb rádióadók a napi tevékenységükben és ezzel a reklámban is hatásos kiegészítő eszközként használhatják