előadás A teljesítményértékelés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
Teljesítményértékelés
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
1. ELŐADÁS.
előadás A teljesítményértékelés
Teljesítmény-menedzsment
6. előadás.
Teljesítménymenedzsment - TM Teljesítményértékelési rendszer – TÉR
Teljesítménymenedzsment
Emberi erőforrás menedzsment
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Minőségdíjak.
A HEM kialakulása és fejlődése
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
E-portfolió szerepe a menedzsmentben Dr Dombovári Ella-Sójáné Dux Ágnes Gödöllő június 25.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Teljesítményértékelés - TÉR
Munkaköri leírás, Markov analízis
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
1 5. ELŐADÁS. 2 Munkakör-értékelés 3 A munkakör-értékelés szisztematikus folyamat. Célja a munkakörök relatív értékének meghatáro- zása adott szervezet.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
Mobilitási stratégia Jövőkép: 2013-ra a mobilitás váljon a humánerőforrás fejlesztés elismert, bevett és könnyen hozzáférhető eszközévé Magyarországon.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Pedagógus értékelési rendszer
5. ELŐADÁS. Munkakör-értékelés A munkakör-értékelés szisztematikus folyamat. Célja a munkakörök relatív értékének meghatáro- zása adott szervezet keretei.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
Készítette: Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta, egyetemi docens Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Szervezési és Vezetési Tanszék Elérhetőség:
Az üzletek operatív működtetése
Teljesítményértékelés az óvodában
Barlai Róbertné augusztus.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Dr. Papanek Gábor Európa versenyképessége
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
A szociális vezetőképzés EDDIGI Tapasztalatairól
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az MVM Csoport évi teljesítményértékelési rendszere
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

9.-10. előadás A teljesítményértékelés

Teljesítményértékelés kulcselem az emberi erőforrások menedzselésében

A teljesítményértékelési rendszer tervezésének stratégiai választásai A következő kérdések segítenek a helyes teljesítményértékelés kialakításában Milyen célra használjuk az értékelést? Mit értékelünk? Mit tekintsünk teljesítménynek? Hogyan, milyen technikával értékeljünk? Kik az érintettek? Hogyan kommunikáljuk az értékelést?

1.Teljesítményértékelési célok A teljesítményértékelési rendszerrel ( TER ) támogatható célok csoportosíthatók: a) a szervezeti célokat közvetítő csúcsvezetők elvárásai a TÉR-től b) az értékelői szerepben működő vezetők elvársai c) az értékeltek sajátos elvárásai d) a HR részleg elvárásai

A TÉR-től sokféle CÉL egyidejű érvényesülését várják. Ez veszélyezteti a potenciális pozitív hatások megjelenését. Hogy mik ezek az okok, az a célok egy más fajta csoportosításával mérhető fel: Értékelő célok Fejlesztő célok

2. Mit értékeljünk? A teljesítmény dimenziói I. Az eredményt: a) általában b) abszolút értékben vagy relatív módon c) időpontra vonatkoztatott szintjével vagy a változás mértékével

II. Kompetenciákat 2. Mit értékeljünk még? Megkülönböztetjük a KÍVÁNATOS és a NEM KÍVÁNATOS verzióit !

Teljesítményértékelési módszerek Az egyéneket értékelő technikák Osztályozó, értékelő skálák Munkanorma Esszé Kritikus esetek módszere MJS MMS MbO

Példák az osztályozó skálák lehetséges formáiból Teljesítménykritérium Skála Problémamegoldó képesség 1 2 3 4 5 Problémamegoldó képesség gyenge 1 2 3 4 5 kiváló Problémamegoldó képesség Jóval átlag alatti Időnként kiemelkedő Mindig kiváló Átlag alatti Atlagos Mindigátlag alatti Elfogad-ható átlagos Időnként kiemelkedő Mindig kiváló 5.Bár-milyen probléma esetén önálló-an cselek-szik 1.Prob-léma-megol-dásra nem képes 2.Egyszerűbb problé-mák megoldá-sára nem képes 3.Időn-ként bonyo-lultabb problé-mák megol-dására is képes 4.Bonyo-lultabb problé-mákat is megold

Példák az MbO értékelőlap céjaira munkakör Célkitűzés példa könyvelő Részt vesz két auditálással foglalkozó szemináriumon, hogy fejlessze és naprakésszé tegye auditálási ismereteit a nyár végére ( szeptember 15). Január 1-jéig 10% alá csökkenti a fizikai dolgozók 18,9%-os hiányzási arányát. Lecsökkenti a baleset miatti kieső időt évi 100 munkanapra. Radioizotópos minőség-ellenőrzési rendszert vezet be, x E Ft-ot nem meghaladó költséggel, október 1-jéig. üzemvezető

Teljesítményértékelési módszerek Több személyt egyidejűleg értékelő módszerek: Rangsorolás Kényszerített szétosztás

Teljesítményértékelési módszerek A technikák értékelése A dimenziók, amelyek mellett az értékelési technikák összevethetők: Hasznossága Praktikussága A rendszer érvényessége

Teljesítményértékelő lap ( minta ) Lásd www.jila37.atw.hu

Az érintettek: értékelők és értékeltek Kiket értékeljünk? Kik legyenek az értékelők?

Az érintettek: értékelők és értékeltek Mik a potenciális problémák? Az értékeltekkel kapcsolatos problémák Értékelői problémák Az értékelők kifogásai

A lehetséges értékelők Felsőbb szintű vezető Az értékelt közvetlen főnöke Személyi vezető kollégák ügyfél Az értékelt k ü l s ő beosztott teamtársak Bel- ső

Mikor? Hogyan? Milyen gyakran? Az értékelés kommunikálása Dönteni kell az értékelések megbeszéléséről: Mikor? Hogyan? Milyen gyakran?

e) Milyen legyen a szerepmegosztás a résztvevők között? Az értékelés kommunikálása Dönteni kell az értékelések megbeszéléséről: Mire terjedjen ki? e) Milyen legyen a szerepmegosztás a résztvevők között?

Teljesítménymenedzsment A teljesítménymenedzsment sajátosságai A teljesítménymenedzsment elemei A célrendszer tisztázása b) Célkitűzés, teljesítménymérők, teljesítményjelzők használata

Teljesítménymenedzsment Egyéni fejlesztési tervek Folyamatos értékelés, rendszeres teljesítmény-értékelő megbeszélés e) Kapcsolat az értékelés és a javadalmazás között

Nemzetközi problémák és megoldások USA-ban Nyugat-Európában a teljesítményértékelés széles körűen használt. Tajvan, Japán: MbO ( célközpontos vezetés) Kína: kritikus esetek módszere