Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest Áfa  A legtöbbször ellenőrzött adónem, a legnagyobb adóbevételt adja – Közvetett, többfázisú  SZÁMLAELLENŐRZÉS  Adószám érvényessége,
Advertisements

Áfa változások
Pénzforgalmi elszámolás [2012. évi CXLVI. tv. Áfa tv. XIII/A. fejezet]
Biztosítások 2013 Dr. Honyek Péter Személyi Jövedelemadó Osztály.
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
Mottó: „Eljön-e a világvége?!” Előadók: Bartos Gyula Borsányi-Bognár Levente.
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadó
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
1 Az Áfa évi változásai CÉL: a fogyasztás helyén adóztatni („célország szerinti adózás elve”)
1 Általános forgalmi adó január 01-től módosul a belföldön nem letelepedett adóalanyok adó-visszatéríttetésére vonatkozó eljárásának rendje (a.
Az illetékekről szóló évi XCIII. törvény változásai
Állam munkavédelmi feladatai
EU Államháztartástan Készítette: Rácz Anita. Köster-ügy.
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
ADÓZÁS © A LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSOK 2008-TÓL dr. Laáb Ágnes BME Pénzügyek Tanszék egyetemi docens elérhetőség: telefon: ,
Szarvasné Vadászi Csilla
Utazási iroda alapítása
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
Szolnok, február 22. Összeállította: Dr. Túróczi Imre Forrás: NAV Információs levelek 13. szám.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
A környezetvédelmi termékdíj évi változásai Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Osztály.
TÁJÉKOZTATÓ A KENŐOLAJOKKAL ÉS KENŐANYAGOKKAL KAPCSOLATBAN
Adózás rendjéről szóló törvény változásai
Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER)
"A gazdaság védelmében, minannyiunk érdekében" EKAER
Balesetbiztosítás. Milliós segítség Választható csomagok, fix díjtételek Nem kell tarifálni! Nincs egészségügyi kockázatelbírálás!
Art 2015 Dr. Orbán Ildikó.
Budapesti Ügyvédi Kamara
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
A közteherviselés aktuális kérdései
Art
Automatikus EKÁER bejelentő program. EKÁER  AZ ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALMI ELLENŐRZŐ RENDSZER MŰKÖDÉSÉRŐL (EKÁER) szóló, a Nemzetgazdasági Miniszter.
EKAER _ A kockázati biztosíték Gyakran ismételt kérdések TÁJÉKOZTATÓ II. Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer Veszprém, január 23.
Horváth Dávid Nemzeti Adó- és Vámhivatal. * Időszakos elszámolású ügyletek teljesítésének időpontja * Levonási jog érvényesítésének módja * Sertéshús.
Miről lesz szó?  Az EKAER kialakításának előzményei  A rendszer célja, fókuszpontjai  A jogi szabályozás felépítése  A rendszer lényeges pontjai 
Közösségi ügyletek és számlakorrekciók NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság Jogi, Tájékoztatási és Törvényességi Főosztály Tájékoztatási.
Az adózás rendjéről szóló évi XCII. törvény évi változásai.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Dr. Funtek Zsolt NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Főosztály.
Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER) (EKAER) Június 4. Babári Sándor Matuszné Bíró Katalin.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
Az Adózás rendjéről szóló törvény évi változásai.
(Horányi Márton) Lényegi változás nincs, pontosítások, értelmezések.
1002/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS A VÁMRAKTÁROZÁS EGYSÉGES ELJÁRÁSI RENDJÉRŐL.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
1001/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS AZ ÁFA ADÓRAKTÁROZÁSI ELJÁRÁS RENDJÉRŐL VÁM- ÉS PÉNZÜGYŐRSÉG ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA 1095 Budapest, Mester u. 7.; Tel.:
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, szeptember 2.
E – Ügyintéző Bt. Küldetésünk: - Környezetvédelmi termékdíj és jövedéki szaktanácsadás, szakértés és ügyintézés.
ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALOM ELLENŐRZŐ RENDSZERHEZ KAPCSOLÓDÓ ELLENŐRZÉSI FELADATOK NAV Közép-magyarországi Regionális Vám- és Pénzügyőri Főigazgatósága.
26/09/20161 Elektronikus számlázás ellenőrzési tapasztalatai Czöndör Szabolcs Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály.
KATA – KIVA, EVA évi CXLVII. Tv évi XLIII. tv.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
2012. évi CXLVII. Tv évi XLIII. tv
Általános forgalmi adó törvény 2017.
Vasúti forgalomban bevezetendő áruforgalom ellenőrzés
MAGYAR VÁMÜGYI SZÖVETSÉG Szilágyiné Holecz Mónika
E-ügyintézés az adózásban 2006.
2012. évi CXLVII. SZÁMÚ A KISADÓZÓ VÁLLALKOZÁSOK TÉTELES ADÓJÁRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNY/KATA/ ÉVI VÁLTOZÁSAI Készítette :Szalainé Somogyi Valéria.
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Fontosabb illetékekkel kapcsolatos részletszabályok
Az adóeljárási törvény évi főbb módosításai
Közbeszerzési Hatóság
Előadás másolata:

Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER) Hvizsgyalka Gábor NAV Központi Hivatal Ellenőrzési Főosztály

Az EKAER szabályozás felépítése (ART) I Az EKAER szabályozás felépítése (ART) I. Bejelentési kötelezettséggel érintett tevékenységi körök Főszabály: Az Art. 22/E. §-a szerint bejelentési kötelezettség terheli a közúti fuvarozással járó alábbi tevékenységeket: az Európai Unió más tagállamából Magyarország területére irányuló termékbeszerzést vagy egyéb célú behozatalt, Magyarország területéről az Európai Unió más tagállamába irányuló termékértékesítést vagy egyéb célú kivitelt, valamint belföldi forgalomban nem végfelhasználó részére történő első adóköteles termékértékesítést Termékértékesítés, termékbeszerzés, első adóköteles értékesítés  Áfa tv. szerint. Egyéb célú behozatal / kivitel: Pl.: saját áru szállítása, bérmunkára behozatal, szívességi raktározás DE! Vannak mennyiségre, értékre és gépjármű típusra vonatkozó szűkítő feltételek!!!

Szállító gépjármű típusa: Az EKAER szabályozás felépítése (ART) II. Bejelentési kötelezettséggel érintett tevékenységi körök EKAER szám a felsorolt tevékenységeknél az alábbi esetekben szükséges: FONTOS, hogy a terméket: Ugyanazon megrendelő (címzett/átvevő) részére Egy gépjárművel szállítják (a gépjármű egyszeri mozgása során) Egy felrakodási helyről egy átvételi helyre Szállító gépjármű típusa: Fuvarozott termék: Útdíjköteles Nem útdíjköteles Kockázatos élelmiszer 200 kg -ot és/vagy 250 e Ft-ot meghalad Egyéb kockázatos termék 500 kg -ot és/vagy 1 millió Ft-ot meghalad Nem kockázatos termék 2500 kg-ot és/vagy 2 millió Ft-ot meghalad -

Az EKAER szabályozás felépítése (ART) Bejelentéssel érintett termékkörök Termékek: Kockázatos termékek Nem kockázatos termékek A kockázatos termékek köre NGM rendeletben került meghatározásra, táblázatos formában VTSZ szerint. Kockázatos élelmiszerek (NÉBIH) Egyéb kockázatos termékek

Az EKAER szabályozás felépítése (ART) Bejelentési kötelezettség általában Az adóhatóság – már az EKAER felületen – nem állapít meg EKAER számot annak a kötelezettnek, aki/amely Adószáma jogerősen törölt Kényszertörlés alatt áll Véglegesen megszűnt adózó (9) EKAER szám megállapítható, de kockázatos! Adószám felfüggesztés hatálya alatt áll Meglévő kockázati besorolás szerint kockázatos (főként a magas, de a nem besorolt is!) Stb…

Az EKAER szabályozás felépítése (ART) I. - III Az EKAER szabályozás felépítése (ART) I. - III. Bejelentési kötelezettség Gépjármű rendszámának bejelentése: FONTOS: Az EKAER szám kiadásának feltétele – a gépjármű rendszám adatán kívül – az adatok hiánytalan megadása. A rendszám adatot az EU-HU irányban legkésőbb a fuvarozás megkezdéséig, HU-EU és HU-HU irányban a gépjárműre történő felrakodás megkezdéséig kell pótolni! A rendszámadat megadásának elmulasztása szankció szempontjából egy tekintet alá esik a bejelentési kötelezettség teljesítésének elmulasztásával!!! Bejelentett adatok módosítása: A bejelentés adatainak változását az arra okot adó körülmény bekövetkeztét követően haladéktalanul be kell jelenteni az EKAER felületen! (Pl.: vontató csere esetén a rendszám változást) (Az egyes fuvarozási irányok részletszabályai: Art. 11. sz. melléklet I. - III.)

Az EKAER szabályozás felépítése (ART) I Az EKAER szabályozás felépítése (ART) I. Bejelentési kötelezettség (kockázatos termékek) Kockázatos élelmiszerek esetén EKAER számot az az adózó kaphat, amelyik: A FELIR rendszerben bejelentett élelmiszer vállalkozó Élelmiszer vállalkozóként az első magyarországi tárolási hely bejelentésének eleget tett Kockázati biztosítékadási kötelezettségét teljesítette Kockázatos egyéb termékek esetén EKAER számot az az adózó kaphat, amelyik:

Az EKAER szabályozás felépítése (ART) I Az EKAER szabályozás felépítése (ART) I. Bejelentési kötelezettség és kockázati biztosíték B = bejelentés KB = kockázati biztosíték közúti fuvarozás EU más tagállama → Magyarország termékbeszerzés / egyéb célú behozatal Magyarország → EU más tagállama termékértékesítés / egyéb célú kivitel belföldi forgalomban - nem végfelhasználó részére - első adóköteles értékesítés kockázatos termék nem kockázatos termék útdíj- köteles súly vagy értékhatár felett B+KB B súly és értékhatár alatt − nem

Az EKAER szabályozás felépítése (ART) Kockázati biztosíték és mentesség A biztosíték összege teljesíthető (Art. 11. sz. melléklet IV. 7.): elkülönített letéti számlára történő befizetéssel, pénzügyi intézmény, pénzforgalmi intézmény, befektetési vállalkozás által vállalt, az állami adóhatóság által nyilvántartásba vett garancia útján. Mentesül а biztosítékadási kötelezettség alól az az adózó, aki az állami adóhatóság által vezetett minősített adózói adatbázisban szerepel, vagy legalább két éve működik és szerepel az állami adóhatóság által vezetett köztartozásmentes adózói adatbázisban, valamint az I. és III. alcím szerinti bejelentés időpontjában nem áll adószám felfüggesztés hatálya alatt. (Art. 11. sz. melléklet IV. 8.)

Az EKAER szabályozás felépítése (ART) Kockázati biztosíték mértéke A biztosíték összege: А biztosíték mértékének folyamatosan el kell érnie az Art. 11. melléklet I. és III. alcím szerinti bejelentés időpontjában а bejelentést megelőző 60 napban (ideértve а bejelentés napját is) teljesített bejelentések során megállapított és átvételi címre érkezés, vagy а felrakodás megkezdésének bejelentésével már rendelkező EKAER számokhoz tartozó kockázatos termékek, valamint а már megállapított és még érvényes EKAER számokhoz tartozó kockázatos termékek együttes adó nélküli értékének 15 százalékát. (Art. 11. sz. melléklet IV. 3.) Megfelelő összegű biztosíték nélkül újabb bejelentést tenni nem lehet! Az adózó folyamatosan tudja az EKAER felületen nyomon követni a rendelkezésre álló biztosíték összegét.

Az EKAER szabályozás felépítése (ART) Ellenőrzési lehetőségek Befogadó nyilatkozat: a kereskedelmi mennyiségű termék fuvarozását végző személyt az adóhatóság nyilatkozattételre kötelezheti azon adózóról, amely javára a fuvarozást végzi, továbbá ellenőrizheti a termék eredetét és a tulajdonjogot igazoló dokumentumok meglétét. (Art. 88. § (6) - (6a) bek.) Kiegészült: EKAER szám, fuvarozott termék (megnevezése, mennyisége, termék átvételének körülményei, kirakodásának címe) Hatósági zár: ha kockázati tényezők igazolják, úgy a termék azonosságának biztosítása érdekében hatósági zár alkalmazható, amelynek sértetlensége belföldön ellenőrizhető (Art. 88. § (6b) bek.)

Az EKAER szabályozás felépítése (ART) Szankciók Mulasztási bírság: amennyiben megállapítható, hogy a fuvarozott termék vagy annak egy része tekintetében nem teljesült a bejelentési kötelezettség, úgy a be nem jelentett termék vagy annak része igazolatlan eredetű árunak minősül és az áru értékének 40%-ig terjedő mértékben mulasztási bírság szabható ki az adózó terhére (Art. 172. § (19a) bek.) A bírság biztosítékaként az áru lefoglalható, zár alá vehető vagy adózó költségére megőrzésre elszállíttatható. (Art. 173. § (1) bek.)

Az útdíj kamerarendszer (HU-GO) és az EKAER kapcsolata közvetlen hozzáférés a kamera adatokhoz jármű össztömeg és tengelysúly adatokat biztosít (a tranzit szállítmányok nyomon követéséhez) a rendszám észlelése aktiválja a hozzá tartozó EKAER számokat riasztásra is lehetőséget ad

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!