i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Az üzleti terv.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Projektciklus- menedzsment (PCM)
ENVIROMENTAL MANAGEMENT KÖRNYEZETKEZELÉS (KÖRNYEZETIMENEDZSMENT)  Felelős vállalati magatartás  Ökoaudit  Önszabályozás =környezeti szempontú önkéntes.
A stratégiai tervezés módszerei, eszközei: SWOT-analízis
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
A stratégiai tervezés módszertana
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Projektkészítési technikák: logframe, SWOT
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
1. előadás.
A vállalkozások környezete
Stratégiai menedzsment
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
A projekttervezés első lépései
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Pénzügyi intézmények kontrollingja
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Kérdések a második zh-hoz
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
Az információ, mint erőforrás
Innovatív induló kisvállalkozások izraeli fejlesztési modellje, ennek adaptálása Magyarországon Dr. Turi Márta – Korányi László szeptember.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
IVSZ START-UP KONFERENCIA ÉS VERSENY ÁPRILIS 4. A versenyre való jelentkezés határideje: március 10..
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
BYTE Projekt FP 7 Gergely László MBA NIIF Intézet Big Data 2016 Európában és a világban – nem csak a szakma, esettanulmányok is.
Egészségszociológia a mindennapokban (Amit egy közösségvezetőnek tudnia kell…) Horváth Judit szociális munkás Sárvár, Csillebérc,
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Dr. Papanek Gábor Európa versenyképessége
Minősítések.
Üzleti terv.
Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop Szolnoki Szabolcs, projekt menedzser, SMART Pont Hálózat vezető

Warm-up A Vision Boarding óta… A Vision Board-ok azonosítása (önarcképek)

SWOT analízis A stratégiaalkotási folyamat megalapozásához szerencsés, ha strukturáljuk a rendelkezésre álló információkat. A mozaikszó angol és magyar nyelvű összetevői:  Strengths - Erősségek,  Weaknesses - Gyengeségek,  Opportunities - Lehetőségek Threats - Veszélyek.

Stratégia = a vállalkozás a célokat és elérésük módját megfogalmazza a vállalkozás helyzetének értékelésére és a környezet változásának előrejelzésére építve.

A stratégiai menedzsment koncepcióalkotási megközelítésének fő modellje

A SWOT elemzés a vállalkozás helyzetének értékelését kapcsolja össze a célok, prioritások kijelölésével, a tulajdonképpeni stratégia megalkotásával. Egy jól strukturált összefoglaló eszköz, amely segít a tényezők rendszerezésében. Szelektálási módszer a főbb összetevők kiemelésére.

Internal / External A belső tényezők a vállalkozás vezetése által kézben tartható, befolyásolható összetevők – ide tartoznak például a vállalkozás belső adottságai, „ott és akkor” meglévő tulajdonságai. A külső tényezők kontrollon kívüliek – például a külső környezet adottságai, jellemzői.

Erősségek Mi az, amiben a vállalkozás valóban jó, amire építenie lehet a jövőben? Van különleges versenyelőnye? Meghatározó a piaci szerep? Fejlett technológiát használ? Rendelkezik megfelelő pénzügyi erőforrásokkal? Jó a menedzsmentje? Kimagasló szakértelműek az alkalmazottak? Stb. Gyengeségek Milyen problémás, fejlesztendő területek vannak a vállalkozásnál? Romlik a piaci pozíció? Rossz a versenyképesség? Rosszul funkciónál a menedzsment? Belső működési problémák vannak? Hiányzik a megfelelő szakértelem? Elavult a termékstruktúra? Kevéssé hatékony a technológia? Stb. Lehetőségek Milyen, a környezet által előálló lehetőségek adódnak a vállalkozás számára? Gyorsul a piac növekedése? Kedvező a demográfiai változás? Lehetőség nyílik új piacokra való belépéshez? Kedvezőbb lesz a jogi, társadalmi környezet? Új technológiák jelennek meg? Stb. Veszélyek Milyen, a környezet által előálló fenyegetések terhelhetik a vállalkozást? Lassul a piac növekedése? Új versenytársak megjelenése a piacon? Szigorodik a szabályozási környezet? A vásárlói igény változik? Kedvezőtlen politikai környezet? Leszálló gazdasági ciklus? Stb.  

Zsákutca?

A SWOT zsákutcája… ha nem lépünk tovább! csak a számukra fontos erősségeket és gyengeségeket rögzítik, és figyelmen kívül hagyják, hogy mindezt a vevők és a piac  szempontjából kellene figyelembe venni „cégünk gyengesége, hogy nincs marketingünk” vásárlók: nem a marketing hiányát érzékelik, hanem azt, hogy semmit nem is tudnak a cég létéről, előnyeiről, nincs is információjuk a termékeiről sem erőssége lehet a cégnek a rátermett személyzete vevői, piaci szempontból: a kollégák rátermettsége jelenheti azt, hogy tanácsaikkal segítik tájékozódni az ügyfelet, betartják a határidőket, kifejezetten személyre szabott, egyedi megoldásokban gondolkodnak, folyamatosan elérhetők… stb. „cégünk megbízható”  kijelentés nem értelmezhető az erősségek. A megbízhatóság mindenkinek más és más jelentéssel bír. Megbízhatóság alá tartozik a szavahihetőség, a betartott határidők, a garanciák, a folyamatosan egyenletes színvonal a termék- és szolgáltatás minőségét tekintve, vagy idetartozik a korrekt, részletes tájékoztatás, a várakozás nélküli gyors ügyintézés, a rugalmas problémakezelés, az egyéb garanciák, a pénzügyi fegyelem, a stabil személyzeti állomány… stb.

A következtetések levonása és irányvonalak kijelölése Házi feladat ! SWOT analízis 2.0