Csoportos vizsga 1. Egységes arculatot képviselő új termék vagy szolgáltatás hirdetési eszközeinek gyártása és prezentálása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

??? Reklám!!!.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György
Tartalom: Marketing alapjai Sajtó Sajtó marketing
Nyomtatott reklámok.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
Reklámeszközök, reklámhordozók
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
Az Esztergom és Vidéke az Interneten, a helyi lapok digitalizálásának problémái Várady Eszter igazgató Helischer József Városi Könyvtár, Esztergom.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
A reklámeszközök jellemzöi
DPR kommunikáció alapelvei
Médiamarketing Lapok piaca 2012.február.
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
A vállalkozások környezete
POSZTEREK KÉSZÍTÉSE.
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT.
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
Paul Testud Kft. Imázs-elemzés.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TERVEZŐ PÁLYAMŰ TELEFON KONZULENS.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TANTÁRGY TÉMA TERVEZŐ KONZULENS SZEMESZTER.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Reklámozás, Public Relations
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Kérdések a második zh-hoz
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A rendezvények előkészítése
A marketingkommunikáció
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
8. Az eladásösztönzés.
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
Nagy NyomdaKönyv 2004 a Geomédia Kiadói Rt. gondozásában.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) Ennek megfelelően a sorok elválasztás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
A MARKETING FOLYAMATA.
Reklámpapír A kötelezettek teljesítési fegyelme Viszkei György ÖKO-Pannon Kht. Budapest, január 21.
A tömegkommunikáció.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Az újság formai jegyei 1. csoport.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
Modern Iskola 2010/1011. Modern Iskoláról Kiadónk a Modern Iskola szaklap,, az internetes honlap, (televíziós műsor- jelenleg szünetel), valamint rendezvényszervezés.
A reklám centruma.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TANTÁRGY TÉMA TERVEZŐ KONZULENS SZEMESZTER.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
CMA 2014 B2B KOMMUNIKÁCIÓS MEGOLDÁSOK Digitális Média Tények Könyve 2013 Megjelenés: május.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Haszon rendezvények médiaajánlat
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Előadás másolata:

Csoportos vizsga 1. Egységes arculatot képviselő új termék vagy szolgáltatás hirdetési eszközeinek gyártása és prezentálása

Csoportos vizsga 2. 1 db rádióhirdetés 2 db sajtóhirdetés (egy 3/200-as és egy 6/50-es) 1 db indoor hird. 1 db outdoor hird. 1 db célcsoportnak szóló DM levél szöveggel A gyártás mellett a célcsoport meghatározása és az arculati következetesség (logó, színek…) lényeges

Csoportos vizsga 3. Ahol 6-nál kevesebben vannak egy csoportban, ott a 6 tételből 1-1 hirdetés elhagyható A hirdetési anyagokat egyenként értékelem, majd átlagolom azonos súllyal

Reklámkommunikáció 5. A vizuális médiumok

Alapvető jellemzők A vizuális médiumok esetében a reklámhatás alapvetően a képi látványra és a hozzá kapcsolódó írásra alapul. Egy adott képi hatás változatlan és tetszés szerinti ideig tanulmányozható Bárhol elhelyezhető, illetve megjelenít-hető. Nincs (a papíron kívül) különösebb megjelenítő, hordozó eszközhöz kötve A legősibb reklámeszközök közé tartozik.

A vizuális reklám fajtái Sajtó Közterületi (outdoor) médiumok Nyomtatványok

A sajtó meghatározása A sajtótermékek olyan nyomtatott kommunikációs eszközök, melyek jellemzője a Publicitás (nagyobb nyilvánosság) Periodicitás (szabályos időnkénti ismétlődés) Aktualitás ( időszerűség az információkban) Mindezeket relatívan kell kezelni!

Sajtótermékek csoportosítása 1. Megjelenés gyakorisága alapján: Napilap Hetilap- (kétheti) Havi- (kéthavi) megjelenésű lap Negyedéves periodikák Időszaki sajtóorgánumok

Sajtótermékek csoportosítása 2. Tartalom alapján (1.): Politikai-közéleti folyóiratok Gazdasági lapok Társadalmi lapok Kulturális lapok Életmód, hobby témájú folyóiratok Szórakoztató magazinok Szakmai lapok Hirdetési ujságok Stb. Ez a felsorolás a szélesebb szórás lehetőségét hordozza

Sajtótermékek csoportosítása 3. Tartalom alapján (2): Hírmagazinok Szaklapok és tudományos tartalmú lapok Szabadidős lapok Bulvár sajtó Ez a felsorolás biztosítja jobban a célkö-zönség kiválasztását és megközelítését Megjelenés helye szerint: Helyi Regionális Országos Nemzetközi

Sajtótermékek csoportosítása 4. A hozzáférés módja alapján: Utcai árusítású Előfizetéses Vegyes terjesztésű Ingyenes Stílusa alapján: Tényfeltáró, oknyomozó Közérthető, populáris Humoros, szatirikus Szakmai bulvár

A sajtótermékek tulajdonságai Fontos mutató a példányszám (nyomtatott, eladott) Az el nem adott példányokat remittendának nevezik A példányszám hatást gyakorol a hirdetési árakra ( közzétételi terv a médiatervezőnél) Példányszám auditálás ( a MATESZ /Magyar Termelésellenőrző Szövetség/ vizsgálja és igazolja az eladott példányszámok mennyiségét) Impresszum a szerkesztésre és kiadásra vonatkozó legfontosabb adatok része a nyomtatott anyagnak

Az impresszum tartalma Kiadó és kiadásért felelős személy neve A sokszorosító szerv (nyomda) megne-vezése a sokszorosítás helye, ideje A megrendelés sorszáma Felelős szerkesztő neve Ettől eltérő adatok is megjeleníthetők, de ettől elkülönítve

Napilapok Presztízsük jó (mindenki azt olvashatja ami neki megfelel) Befogadói szituáció már nem mindenütt kedvező (utcán olvasás, gyors átlapozás stb.) Üzenetek élettartama rövid (gyors az elévülés) A termékek nagy részénél a vizuális hatás aránylag gyenge minőségű Példányszám magas, tömeges elérés Nagy meddőszórás Erős helyi irányíthatóság, lapon belüli célzás segíthet Hirdetési költség változó

Sajtóreklám kialakításának kérdései Tarfiaárakat a reklámfelület alapján állapítják meg Speciális felületekért felárat számolnak fel Időszerűség miatt a reklámozás rugalmas, gyors megjelentetés A reklám megszerkesztése aránylag gyors és egyszerű A reklám aktualitása gyorsan elévül

Hetilapok, magazinok Presztizsértéke eltérő (a kulturális, gazdasági közéleti réteglapoknál magas, míg a bulvár jellegűek esetében alacsony) Befogadói szituációja jó Reklám technika magas színvonalú (színes offset, vagy mélynyomás, minőségi papír stb.) A célközönség egy oldalon széles, míg a másik oldalon rétegközönség

Célozhatósága földrajzilag nem differenciált, célközönség alapján igen Korlátozott aktualitású és rugalmasságú Élettartam viszonylatában relatíve hosszú, de az elérés lassan alakul ki Hirdetési lehetőségeik szélesebbek, és jobban kapcsolhatók a mondanivalóhoz

Szaklapok Presztizsérték rendkívül magas A leghitelesebb sajtó információforrás Szakmai reklámmegközelítés és nem szórakoztató A befogadói szituáció a lehető legkedvezőbb A reklámhatás hosszú életű Reklámminőség a szaklap kivitelétől függően változó

Kis olvasókör, kis hatásterület Hirdetési árak ezért kedvezőek Szakértői kör, nagyfokú szelektivitás Rugalmatlanság

Ingyenes lapok A kezdeti szakmai és olvasói ellenérzés után ma már nagy a népszerűségük Koncentrált formájú információk, és ehhez idomuló reklámrendszerek (megfogalmazódott konkrét vásárlást segítő reklámok) Fajtái: - Reklámújságok Vállalati magazinok Programmagazinok Politikai lapok Hírújságok Sokféleségük alapján a reklámhatás is sokféle

Sajtóreklámok fajtái, jellemzői 1. A sajtóreklám fajtáinak egyik meghatározója a méret: A hirdetés nagyságát az oldalakhoz mérik (1/1-től az 1/32-ig) Ha az előzőek hosszabbik oldal mentén felezünk (1/2 fekvő. 1-es álló Ettől eltérő alakzatok is létezhetnek (függőlegesen és vízszintesen is kettéosztjuk az eddigi méreteket, ½ álló, 1/! fekvő stb.)

Junior page (egy fekvő féloldal befordítása) Ritkábbak a 2/1-es kétoldalas, vagy a behajtható 3/1 méretek (elsősorban igényesebb magazinoknál és szaklapoknál alkalmazzák) Tükörméret: a nyomtatási felület az oldal margóin belül Kifutós Milliméteres meghatározás: a lap hasábjainak szövegoldali méreteinek alapján határozzák meg (2 hasáb széles és 15 cm magas= 2/150=300 hmm)

Szalaghirdetés: a szövegoldal teljes szélesség egy keskeny sávban (méret > hasábszám/50 mm) Az előző szabvány méretek mellett természetesen egy sor más mérete is lehet alkalmazni ( ez külön költségvonzattal jár)

A tarifaszámolás másik elfogadott formája a hirdetés szavainak száma: Extra szolgáltatás és feláras a keret, inverz (fordított) szedés, nagyobb betűméret stb.) Költségtényező a hirdetési felület felület nagysága (egyenes arány az ár és felület között)

Áralakító hatása van a reklám elhelyezkedésének a sajtóorgánum szövegrendszerén belül Borítón (ritkán) igen drága (befedés is lehet) Hátsó oldal, belső borító kiemelt felület, drága Páratlan oldal kedvelt és gyakran használt Középső oldal (poszterek) szintén felárasak

Reklám különleges elhelyezése a szerkesztőségi anyagban ( a szövegkörnyezetben való elhelyezés bonyolult ezért meg kell fizetni) szövegoldali elhelyezés Szövegoldallal szembeni reklám Külön tarifái vannak a színes, illetve a fekete-fehér reklámnak Ugyancsak más tarifaárakkal számol a csak szöveges, a csak képes és a vegyes reklám

A sajtó médiaajánlat tartalma A lap általános jellemzői (vezértéma, megjelenési gyakoriság, terjesztési kör stb.) A technikai jellemzők (példányszám, oldalszám, nyomási technika, szedési forma, betűtípus stb. tarifarendszer (alap, felár, kedvezmény) Előfizetői szám (bizonyítottan) Olvasói összetétel A lap kapcsolati értéke Hirdetési anyag leadási határidje

VÁLLALATI NYOMTATVÁNYOK A legjellegzetesebb vállalati nyomtatványtípusok: Ügyviteli nyomtatványok Ajánlati és értékesítő munkát segítő kiadványok - Imázs kiadványok - Katalógusok - Sales Folder - Nyomtatvány gyűjtési rendszer - Reklámnyomtatványok

Ügyviteli nyomtatványok Céges levélpapír, boríték Névjegy Szállító- és számlalevél Minden olyan ügymenet szempontjából jelentős nyomtatványt, melyen a cég azonosító jegyei (név, logó, színvilág ) Nem kifejezetten reklámnyomtatványok, de arculati elemekkel kommunikálnak. (levélpapír, névjegy mint DM anyag)

Az ajánlati és értékesítési munkát segítő kiadványok Imázs kiadványok Bemutatkozó prospektus, amely tartalmában, A cég múltját Méretét Üzleti filozófiáját, Küldetését közvetíti A cég speciális partnerei kapják (címre küldve, rendezvényeken, kiállításokon, tárgyalásokon személyesen átadva.

Katalógus Nagyobb terjedelmű tájékoztató anyag A cég kínálatának teljes választékát bemutatja (fotó, ár, teljesítmény leírás stb.) Az információk érvényessége a katalógus érvényességi idejéig, vagy az ott közölt időpontig tart Célközönsége általában a felhasználó partner Számos formája létezik ( kiküldött katalógus, áruházi aktualitások katalógusa, gyártmánykatalógus stb.) Igen előzékeny kiadványok, a célcsoportnak van ideje a mérlegelésre, tervezésre

Sales Folder Termelő vállalat készíti a közvetítő kereskedelem számára Új termék piaci bevezetése előtt, vagy Sales Promotion aktivitás előtt kerül alkalmazásra. Ismerteti az új termék jellemzőit, az SP akció részvétel feltételeit Hangsúlyozottan kereskedőknek szól ( közlik velük, hogy milyen marketing támogatást várhat el a cégtől- reklám, POS-POP eszközök stb.)

Reklámnyomtatványok (prospektusok) Új termék/szolgáltatás ismertté tétele Akciós feltételek közlése Megfogalmazásuk és kivitelezésük a legszélsőségesebb formában realizálódhat („sajtcédula” – mélynyomott színes többlapos anyag Terjesztése is legalább ennyire sokrétű (postai bedobástól az utcai osztogatókig)

Néhány egyéb lehetőség Öntapadós matricák Csomagoló anyagú hordozókon Reklámtáskák, reklámjátékok Poháralátétek, szalvéták Céges szóróajándékok, tollak Csákók, lufik stb. Csak akkor van értelmük, ha a célközönséghez jut el és a marketing célhoz idomítottak

Nyomtatott információhordozók hatáselemei A képi tervezést inkább bízzuk inkább szakemberre (művészre, dizájnerre, layoutőrre) A szöveges részeket az alapelgondolás után nyers változat) szövegíróra, reklámszövegíróra A hatáselemek különböző fajtáit a hallgatók keressék meg a klb. kiadványszerkesztéssel, nyomtatványszerkesztéssel foglalkozó anyagokban

A hatáselemek lényegesebb szempontjai 1. Szemmozgás: Több kultúrában az olvasás iránya eltérő, ezért a képelhelyezést is ennek megfelelően kell produkálni Nálunk ez Z alakban balról jobbra, felülről lefelé történik A képkompozíció, valamint a szöveg-kép együttese ennek kell, hogy megfeleljen

A hatáselemek lényegesebb szempontjai 2. Képek, ábrák, fotók: Beszédesebbek, mint a verbális elemek Hamarabb érzékeljük, erősebb emóciókat vált ki Szöveg: Bár logikus elemeket hordoz, a téma hangulatához kapcsolódva hordozhat emócionális elemeket is. A szöveg azért képi úton, vizuális elemként jelenik meg, ezért nem csak a tartalom, hanem a betűtípus megválasztása, a nagysága, a szöveg-kép aránya is fontos. Elemek: címsor, szlogen, márkanév, termékelőny kiemelése

A hatáselemek lényegesebb szempontjai 3. Színek: Általános hangulati hatás Piros, vörös hangulata figyelemfelkeltő, agresszivitás, harc, szerelem, forróság. Nagy felületen idegesítő Narancs és sárga dinamizmus, fiatalság, nyár, kaland, jólét Kék a boldogság, biztonság, stabilitás, megnyugvás, pénzügyi hirdetések kedvenc alapszíne, műszaki cikkeknél, mosószereknél

A hatáselemek lényegesebb szempontjai 4. Zőld a megújulás, tavasz, természet, frissesség, egészség, békesség (kék és zöld együtt gyakori a light termékek reklámjánál Fehér a tisztaság, megújulás, szűziesség, de egyben üresség, unalom, kilátástalanság is. Színátmenetként jelenik meg alapszínből kiindulva, távlat, perspektíva. Fekete és mélyebb tónusok halál, vereség, veszélyes környezet, félelem, reménytelenség. Fehérrel, pasztelszínnel= elegancia, fekete és piros férfiasság, arannyal gazdagság

A hatáselemek lényegesebb szempontjai 5. Formák: Háromszög – felhívás, előretörés, támadás erő, figyelemfelhívás, férfiasság Kör és ellipszis, kerek formák – lendület folyamatosság, nőiesség Négyzetes formák – stabilitás, állandóság, megbízhatóság, komoly műszaki tartalom (Alkalmanként a nyomtatványban kompozícióként, vagy a nyomtatvány formájaként is alkalmazzák

A hatáselemek lényegesebb szempontjai 6. Méret: Alapvetően a nyomtatvány praktikussága a meghatározója (zsebben hordható, levél nagyságú stb.) De ezek mellett a figyelem ráirányításban, kiemelésekben, fókuszpontok kijelölése

A hatáselemek lényegesebb szempontjai 7. Arculati kötöttség: Konzekvens, emlékezést segít, köti a látványt a termékhez. Főcím; alcím; képaláírás; kenyérszöveg; egyedi ajánlat; logó; elérhetőségek; jogi szöveg

A hatáselemek legtöbbször csak együttesen hatnak, és együttesen érdemes őket alkalmazni a szövegek környezetében is. A folyamatos olvasásra szánt anyagot csak jó láthatást biztosító háttér elé rakjuk (Képekre, sötét színű háttérre ne)