Gazsó Tibor Századvég Alapítvány

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Brüsszel milyen messze van
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
E-learning alapú távoktatásos képzés
AEGON Ösztöndíj Program
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Művelődés és szórakozás
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
KERNER Barbara Pécs, 2006 Kerner Barbara Pécs, A 455 milliós piac.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Éghajlatváltozás Környezettudatossági felmérés A Greenpeace, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a WWF Magyarország részére.
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről február 21. Domokos Tamás.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Hogyan viszonyulnak a hetedik osztályos diákok a klasszikus zenéhez és az ének-zeneórákhoz? Janurik Márta Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

Gazsó Tibor Századvég Alapítvány Percepciók, vélemények az egyetemi és főiskolai hallgatók körében az Európai Unióról és az Európai Bizottság tevékenységéről 2007. július 12.

Módszertan I. Első lépcső: Fókuszcsoportos vizsgálat Helyszín Budapest Eger Gödöllő Életkor Kb. 19-25 év Nem Csoportonként 5 nő / 3 férfi Iskola típusa ELTE Tanárképzés /Bölcsészkar Budapesti Műszaki Főiskola Egri Tanárképző Főiskola Szent István Egyetem EU-s ismeretek Csoportonként 1-2 fő hallgatott ilyen témával foglalkozó tantárgyat a felsőoktatási intézményben EU-attitűd Csoportonként 2-3 fő szkeptikus vagy EU csatlakozás ellenző attitűdöt tanúsít a kutatás menetében

Módszertan II. Második lépcső: 1800 fős, személyes megkérdezésre épülő face to face survey, 2007. májusi lebonyolítással. A survey többlépcsős rétegzett mintavétellel kombinált kvótázott minta, ami korrigált sétás véletlen kiválasztással valósult meg. A mintavételi alapegység a felsőoktatási intézmények kara. A reprezentativitás dimenziói: az intézmény jellege (állami, nem állami); kar jellege (milyen képzést nyújt); kar földrajzi elhelyezkedése; a kérdezett neme. Az eredmények legfeljebb 2.3%-kal térhetnek el attól, amit a vizsgálat a célcsoport összes tagjának megkérdezésével kapott volna.

Legfontosabb megállapítások-1. A magyar egyetemisták és főiskolások ambivalens módon viszonyulnak az Európai Unióhoz és annak intézményeihez. Az EU önmagában nem elég „érdekes téma” ahhoz, hogy személyes érdekeltség nélkül is foglalkozzanak vele a hallgatók. Az Európai Bizottság Magyarországi Képviseletéről kizárólag azok tudnak véleményt nyilvánítani, akik hallgattak valamilyen, az Unióval foglalkozó tárgyat tanulmányaik folyamán.

Legfontosabb megállapítások-2. A hallgatók nem tartják fontosnak, hogy naprakész információik legyenek az Unióról. A hallgatók médiahasználati szokásaiban az idősebb generációkhoz képest jelentős eltérések mutatkoznak. A legnagyobb intenzitással használt médium az Internet. A televízió-nézés funkciói között az informálódás kezd másodlagossá válni.

Magyarország EU-csatlakozása és a csatlakozás következményeinek megítélése

Az uniós népszavazáson hogyan döntött, %?

Függetlenül szavazatától, helyesli-e Magyarország EU-csatlakozását?

Az unióba való belépésünk milyen hatással volt a külföldi munkavállalási lehetőségekre?

Az unióba való belépésünk milyen hatással volt a külföldi tanulási lehetőségekre?

Az unióba való belépésünk milyen hatással volt az Ön családjának helyzetére?

EU-hoz kapcsolt sikerek Belépés, tagság. Játszóterek, egyéb közterek felújítása, építése. Határok átjárhatósága. Ösztöndíj lehetőségek. Munkavállalás lehetősége. @ pontok. Önmegvalósítás, érdekérvényesítés.

EU-hoz kapcsolt kudarcok Az euró magyarországi bevezetésének csúszása. A magyar áruk háttérbe szorulása. A magyar mezőgazdasági termékek piacának szűkülése. A lehetőségek kihasználhatatlansága.

EU vaktérkép

Információszerzés az Európai Unióról

Mennyire érdeklik az Európai Unióval kapcsolatos témák?

Milyen területről szeretne több információval rendelkezni (több válasz adható), %?

Előfordult-e már, hogy konkrét információt keresett az unióról?

Az elmúlt egy évben milyen gyakran fordult elő, hogy információt keresett?

Hol keresett információt? (első említés, %)

Megtalálta-e a keresett információt? (%)

Az Európai Bizottság kommunikációjának megítélése

Milyennek értékeli az EB kommunikációját?

Milyennek értékeli az EB kommunikációját? (100 fokú skála átlagértéke)

Milyennek értékeli az EB kommunikációját az oktatási ügyek terén?

Az Európai Bizottság megfelelően tájékoztat a …-ról Az Európai Bizottság megfelelően tájékoztat a …-ról? (100 fokú skála átlaga)

Hogyan kellene az EU-nak képviselnie magát Magyarországon?

Az információszerzés két legfontosabb csatornája

Mennyire hasznos a televízió?

Mennyire hasznos az Internet?

Milyen gyakran néz televíziót?

Milyen gyakran szokott internetezni?

Konklúziók I. Résztvevővé és érdekeltté kell tenni a fiatalokat a kommunikációban, annak érdekében, hogy ne megtalálni kelljen őket a kommunikációs üzenetekkel, hanem ők keressék a kommunikációs lehetőséget a Bizottsággal.

Konklúziók II. A hallgatókat érintő lényeges témáknak kell a kommunikáció homlokterébe kerülnie. Témakapcsolással lehetőség nyílik rá, hogy ne csak azok témák kerüljenek napirendre, amelyek az egyetemistákat és főiskolásokat személyes okok miatt érdeklik.

Konklúziók III. A meghatározó fejlesztési irány az Internet-alapú kommunikáció mélyítése és szélesítése.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!