Hajnal Sándor 1Ökosuli
Alapgondolat: Egy kertész iskola akkor is ökosuli, ha hivatalosan nem az, tehát miért ne pályázzunk! A kritériumok zömének gyakorlatilag megfelelünk! A környezettudatosság a kertészetben jelen van, (komposztálás, takarékosság, újrafelhasználás), csak ki kell terjeszteni az egész iskolára. 2007/2008-as tanévben nyertük el az ÖKOISKOLA címet. 2Ökosuli
3Ökosuli
4Ökosuli
5Ökosuli
6Ökosuli
7Ökosuli
8Ökosuli
9Ökosuli
Ökosuli10
Ökosuli11
Ökosuli12
Ökosuli13
Ökosuli14
Ökosuli15
Ökosuli16
Az iskola együttműködik más magyar és lehetőség szerint külföldi iskolákkal is. Az iskola figyelmet fordít arra, hogy munkájával hozzájáruljon a helyi társadalom igényeinek kielégítéséhez, kiemelten a fenntarthatóság elveinek pedagógiai képviseletével. Az iskola felhasználja a különböző kommunikációs csatornákat és a helyi médiát annak érdekében, hogy munkájáról minél többen hírt kapjanak. Az iskola lehetőséget ad a szűkebb és tágabb környezetében, valamint a nagyvilágban történő főbb, a környezetvédelemmel kapcsolatos, eseményekkel való foglalkozásnak. Az iskola együttműködik a helyi önkormányzattal, a helyi hatóságokkal és olyan helyi támogatókkal, vállalkozókkal, melyek az ökoiskola értékeivel és céljaival megegyező célokat szolgálnak. 17Ökosuli
Jelenleg két általános iskolával vagyunk kapcsolatban az ökosuli programmal. A Pitagorasz Általános Iskola A Harmat utcai Általános Iskola Ezekkel az iskolákkal közösen szervezünk környezet védelmi programokat Ökosuli18
Ökosuli19
Ökosuli20
A két általános iskolával rendszeresen tartjuk a kapcsolatot. Az iskolák közötti együttműködésbe maximálisan bevonjuk a diákokat. A középiskolás tanulók közösen dolgoznak az általános iskolai gyerekkel! Ökosuli21
A CIKK Egyesület által szervezett Tiszta Kőbányáért akcióban 2008 óta veszünk részt, kb. hetven fővel. A MERKAPT Sport Központ Nagy Sportág Választó rendezvényébe a kezdetektől bekapcsolódtunk. BMX-pálya kialakítás, növény ültetés, szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítése. A KŐKERT KHT-val közösen ápoljuk az Európa parkot, melyet az iskolánk a Die EUROPER szövetséggel közösen hozott létre a Maglódi úton. Új, egy éves a kapcsolat a DIA-val ( Demokratikus Ifjúság Alapítvány). 8 db új madáretetőt eredményezett, melyet a tanulóink készítettek el Ökosuli22
A Madárbarát Kert Program REGISZTRÁCIÓS LAP Kitöltés után visszaküldendő az MME Budapest, Költő u. 21. postai, vagy az címre. 23Ökosuli
Tanáraink rendszeresen előadást tartanak a Kispesti Kertbarát Klubban. Felvettük a kapcsolatot a Csepeli Kertbarátokkal is. A két Kertbarát Klub tagjai évente kétszer meglátogatják az iskolai kertet, ahol a tanulóinkkal közösen botanikai sétát tesznek a parkban Ökosuli24
Az Illés utcai Füvészkert rendezvényein is jelen vagyunk (pl. Kaktusz kiállítás). Partneri viszonyban állunk a Magyar Orchidea Szövetséggel. Az orchidea kiállításokon aktívan részt veszünk és nem csak a kiállítói, hanem az építői oldalról is. A Vácrátóti Botanikus Kertbe hosszú évek óta nyári gyakorlatot szervezünk, amelyen a részvétel önkéntes a tanulóknak Ökosuli25
Jelenleg 32 iskola tagja a szövetségnek. Ebből megközelítően 30% tartozik az Ökoiskolai Hálózatba. Ugyanennyien tervezik, hogy pályáznak. A cél, hogy a MAKESZISZ minden iskolája Ökoiskolai címet érjen el! 26Ökosuli
Iskolánk a Színes TISZK vezető iskolája. A Térségi Integrált Szakképző Központ hét iskolából alakult meg. A TISZK-en belüli ökoiskolai cél, a szorosabb együttműködés, és hogy a társiskolák is bekerüljenek az Ökoiskolai programba Ökosuli27
28Ökosuli
Az Ökoiskolák a kritériumrendszerben előírt kapcsolatokat viszonylag könnyen teljesíthetik. Az iskolai együttműködések rendkívül jó hatással vannak a fenntarthatóság pedagógiájára, különösen az általános iskola és középiskolák közötti kapcsolatokban. A civil egyesületek, alapítványok is keresik a kapcsolatokat. Éljünk a lehetőségekkel! Ne várjunk! Legyünk kezdeményezők és az eredmények nem maradnak el Ökosuli29
Köszönöm a figyelmüket 30Ökosuli