A Pécsi Regionális Képző Központ tevékenysége, különös tekintettel a régió kamaráira és vállalkozásaira 2009. június 10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Advertisements

TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
KIÚT A HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL Modell értékű program a Zalaegerszegi kistérségben Molnár Máté programigazgató Foglalkozta Társ – Társ a foglalkoztatásban.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Pécsi Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Pécs, szeptember 10.
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúra része.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
általános főig. helyettes
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
E-learning alapú komplex képzések
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Az ÚMVP intézményrendszere
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Széchenyi István Egyetem, Győr
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Bemutatkozik A FORDULÓPONT PROGRAM A programot az EU és a Magyar Állam támogatja.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Civil Partnerség V. Regionális Konferencia Felnőttképzés és esélyegyenlőség – civil lehetőségek Aranyi Magdolna „Lépj egyet előre!” projektmenedzser 2007.
HAZAI REGIONÁLIS SZAKMAI VIZSGAKÖZPONT HÁLÓZAT ELKÉPZELÉSEK Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék „Szakképzési és felnőttképzési.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

A Pécsi Regionális Képző Központ tevékenysége, különös tekintettel a régió kamaráira és vállalkozásaira június 10.

A Képző Központ regionális szerepköréből adódóan Tolna-, Somogy-, Baranya megyékben szervezi a szakmát adó,- (OKJ képesítések) és a betanító jellegű képzéseit, valamint nyitott és távoktatási kurzusait. Vizsgaközpontként működik, szolgáltatásokat nyújt. Somogy Tolna Baranya

Az RKK-k feladatai Alapfeladatok – alanyi jogon Munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetűek képzése A munkahely megtartását szolgáló intézkedések A fogyatékkal élők munkához jutását segítő képzések Első szakképesítés megszerzését segítő képzések 50 év felettiek további szakképesítését segítő képzések Foglalkoztatási váltsághelyzetek kezelését szolgáló képzések Alacsony iskolai végzettségűek felzárkóztató képzése Egyéb feladatok Munkaadói vagy egyéni megrendelésre képzések bonyolítása Központi képzési programok Versenyképesség javítását szolgáló képzések Vizsgáztatás Más célcsoportok képzései Pályázatokon való részvétel, új célcsoportok képzésbe vonása Felnőttképzés-fejlesztési feladatok – előzetes tudáshoz igazított tananyagfejlesztés Felnőttképzési szolgáltatások – előzetes tudásszintfelmérés

Az RKK-k finanszírozásának forrásai  Központi költségvetés – folyamatosan csökken  Képzési keret – évi rendelet szerint  Egyéb bevételek – pályázatok, munkaadói megrendelések

Regionalitás  Hallgatókat érintően: Hozzáférés esélyének biztosítása: munkanélküliek és munkaviszonyban lévők számára  Intézményrendszer: PRKK pécsi intézménye: stabil és mobil eszközpark Bázisintézmények: stabil felszereléssel – Szekszárd, Kaposvár, Marcali ISO minősítésű partnerek Mobil eszközök helyszínre telepítése az egész régióban

Felvett hallgatók száma státusz szerint megyénként / / Munka- nélküli Önerős munkanélküli Munkaviszony melletti Egyéb Baranya megye Somogy megye Tolna megye Egyéb Összesen:

Vizsgáztatás Az általunk szervezett képzések vizsgaszervezési jogkörén túl az RKK ECDL vizsgaközponti feladatot, valamint a minisztériumok (BM, OM, ISM) által felügyelt szakmáknál vizsgaszervezési jogkört lát el. Partnereink mindhárom megyében igénybe vehetik vizsgaszervezési szolgáltatásainkat.

Képzési szükséglet felmérése Képzési tanácsadás Pályaorientációs és –korrekciós tanácsadás Elhelyezkedési tanácsadás Álláskeresési technikák oktatása Mentálhigiénés szaktanácsadás Szolgáltatásaink:

Projektek, pályázati tevékenység A kilencvenes években az intézményben kifejlesztett komplex modellértékű projektjeinek tapasztalatai mára európai uniós projektekben és sikeres, és mindinkább hangsúlyt kapó hazai és uniós pályázati tevékenységben testesülnek meg óta több, mint 30 jelentős projektben vettünk részt konzorciumi partnerként vagy főkedvezményezettként, a Phare 1995-ös „Újítási alap fiatalok célcsoportja” programjától a szintén Phare Nyitott szakképzés” programján keresztül, a es kisebbségi önkormányzatok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése vagy az „Élhetőbb faluért” programon keresztül számos OFA, több mint tíz HEFOP, számos NFI, MAT programon keresztül ban a TÁMOP „Új Pálya program” közel 2 milliárdos országos kiterjesztésű projektjének vezetői vagyunk.

Módszertani jellemzők  Oktatás: ○ SCID, Dacum-alapú tananyagfejlesztés, kiegészítő modulok ○ Rugalmas alkalmazkodás az igényekhez ○ Atipikus képzési formák ○ OKJ; munkakör, tréning  Monitoring: ○ Hallgatói 3 hónapos, 1 éves ○ Vevői ○ Dolgozói / önértékelés

Az intézmény kapcsolatrendszere  Ahhoz, hogy az intézmény képzései és szolgáltatásai naprakészek, és az igényeknek, az európai egyenértékkel mért minőségnek megfelelőek legyenek, folyamatos kapcsolattal rendelkezünk a munkáltatók, kormányzati szervek, munkaerőpiaci szervezetek, területi szervek, kamarák, önkormányzatok és civil szervezetekkel.  A PRKK az elmúlt 15 évben folyamatos kapcsolatrendszert épített ki ezekkel a szervezetekkel. A kapcsolat jellemzői a folyamatos információcsere és adatszolgáltatás, a gazdaság aktuális szükségleteinek jelzése, tananyagfejlesztésben történő együttműködés, közös stratégiák kidolgozása, projektekben való együttes részvétel.  A kapcsolatrendszert nemzetköziség is jellemzi, mely az Európai Unió és a világ fejlett felnőttképzési rendszereinek tapasztalataival segíti az intézmény munkáját. Az elmúlt években az intézmény alapításakor a világbanki támogatás révén létrejött kanadai, ír felnőttképzési és munkaerőpiaci szervezetekkel való kapcsolattartás mellett nemzetközi partnereink között tudhatunk USA (Quick Start programok), Anglia (Know-how Foundation), Hollandia, Portugália, Spanyolország (felnőttképzés minőségbiztosítási rendszerei), Franciaország (Fiatalok foglalkoztatása, felnőttképzési tevékenység hatékonyságelemzése, turisztikai programok).

Kapcsolat a kamarákkal  Alapítástól a PRKK Felügyelő Tanács / Szakmai Tanácsadó Testület tagjai véleményükkel, információikkal alakítják az intézmény stratégiáját, napi tevékenységét.  Szakképzésben betöltött kamarai funkciók kiteljesedése óta együttműködés a szakképzésben: szakértői feladatokban (modultartalmak) gyakorlati feladatok egyeztetése együttműködés vizsgáztatásban  Együttműködés pályázatokban: lehetőségek feltérképezése, projektek írása, bonyolítása, konzorciumi partnerként  Együttműködés szakmai képzésekben, különböző szakterületeken  Szakmai koordináció munkaviszonyos képzések szervezésénél

Kapcsolat a vállalkozásokkal  Munkaviszonyos képzések jelentős szerepe a PRKK tevékenységében  Kis-, közép- és nagyvállalati képzések: Munkahely-megtartó, vállalati igénybejelentés alapján munkanélküliek képzése Szolgáltatások nyújtása: munkakör-elemzés, képzési szükséglet felmérés, szakmai képzési program-kidolgozás, tananyagfejlesztés, tréningek és képzések szervezése, bonyolítása (Jakó Kft., Bikali Élménybirtok, Nosztra Cement, Elcoteq, Kaposvári Villamossági Gyár Kft., kórházak, szociális intézmények, stb.)  Képzési vállalkozások: regionalitás megvalósításának letéteményesei ISO partnerlistán szereplő intézmények: szakképző intézmények, TISZK-ek, szakiskolák, stb. Magánképzők Fontos az „üzleti alapú” együttműködés