Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Tanfelügyelet és minősítés
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Tanfelügyelet és minősítés Az Oktatási Hivatal szerepe és feladatai a köznevelési rendszer megújításában augusztus 22. A mai előadáson a két kiemelt.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Cím adományozása A cím alapításának célja: Közvetetten: o Decentralzált pályázat – eszközfejlesztés o TÁMOP pályázat mesterképzés – személyi.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Pedagógiai szakszolgálatok megújulásának szakmai támogatása, eredményei (TÁMOP 3.4.2-B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Barcsák Marianna KPSZTI
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1 Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3.1.8 kiemelt uniós projektben

TÁMOP-3.1.8 A köznevelés minőségének fejlesztése A tanulói teljesítménymérés rendszerének fejlesztése Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése

Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése A 2011. november 15-i projektkezdést követően az Oktatási Hivatal megkezdte az eredetileg OFI-OH konzorcium által készített projektjavaslat szakmai tartalmának aktualizálását. Az új javaslat elemei: A tanfelügyeleti standardok tesztverzióinak kidolgozása, intézményi kipróbálása 50 intézmény bevonásával. A tanfelügyeleti standardok véglegesítése a tapasztalatok alapján. 30 órás szakértői képzés kidolgozása. 40 fő szakértő képzése. Az önértékelési standardok tesztverzióinak kidolgozása, intézményi kipróbálása 50 intézmény bevonásával. Az önértékelési standardok véglegesítése a tapasztalatok alapján. Intézményi minőségstandardok kidolgozása, tesztelése. A módosított projektjavaslat elfogadása: 2013. március

Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése A következő módosítás: 2013. szeptember Forrásbevonást követően a projektben új feladatok jelentek meg. Felhatalmazás 1000 fő tanfelügyeleti képzésére. A munka folyamatos: Lezárult az intézményi minőségstandardokra irányuló kutatás. Megszületett a tanfelügyeleti standardok tesztelést követő változata, 2013. decemberben a emberi erőforrások minisztere elfogadta az általános iskolai kézikönyvet. Az óvoda, szakképzés, gyógypedagógia, AMI, kollégium, gimnázium kézikönyveit is kidolgoztuk, ezek 2014. márciusban jelentek meg. Megkezdődött a pedagógiai szakmai szolgáltatás és a pedagógiai szakszolgálatok standardjainak kidolgozása is. Megszületett a szakértői képzés első változata, 2014. márciusra 100 fő tréner vizsgázott belőle.

Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése A következő módosítás: 2014. április Forrásbevonást követően további 4000 fő tanfelügyeleti képzésére nyílt lehetőség. A munka folyamatos: Az intézményi minőségstandardokat adaptáltuk az elfogadott tanfelügyeleti rendszerhez. A Central 5 alapján meghatároztuk a vezetői minőségstandardokat. A pedagógusminősítés indikátorrendszerét hozzáillesztettük a tanfelügyeleti standardokhoz. Elkészültek a pedagógiai szakmai szolgáltatás és a pedagógiai szakszolgálat tanfelügyeleti kézikönyvei. Közben folyik az 5000 tanfelügyeleti szakértő képzése. Megszületett az önértékelési standardok első változata, elindult a tesztelés.

A tesztelés folyamata Felkészülés - Önértékelési standardok (területek, szempontok, elvárások, eszközök) - Intézményi képzés - Intézményi gyakorlat Kutatási kérdések: alkalmazhatóság szakterületi specifikumok támogatási rendszer Felkészülés A minőségstandardok egységes, zárt rendszere Az eddigi gyakorlattal működtethető önértékelési standardok Hatékony támogató rendszer Önértékelés Tapasztalatok Korrekció

Képzések Tanfelügyelő és pedagógusminősítő szakértői képzések: Próba-tanfelügyelettel és próbaminősítéssel záruló, gyakorlatorientált képzések a pedagógusminősítés és a tanfelügyelet standardjai alapján. A cél a szükséges kapacitás megteremtése december 31-ig a 2015. évi minősítési és ellenőrzési tervek alapján. Jelenleg 4500 fős létszám, folyik a hiányterületek feltöltése. További képzések: Az intézményi önértékelést támogató távoktatásos (?) képzés. A tanfelügyeletre és önértékelésre épülő minőségfejlesztést támogató képzés.

Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése További feladataink: A pedagógiai szakmai szolgáltató intézmények, pedagógiai szakszolgálatok számára készült tanfelügyeleti kézikönyvek megjelenése 2014. október. Az önértékelési standardok véglegesítése 2014. decemberig. A szakértői képzések lebonyolítása 2014. decemberig. Az informatikai támogató rendszer kifejlesztése 2014. decemberig. Elektronikus kézikönyvek fejlesztése. A tanfelügyelet, önértékelés és a pedagógusminősítés „éles” működésének monitorozása, a tapasztalatok alapján továbbfejlesztési javaslatok megfogalmazása 2015. első felében.

Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése További feladataink: A pedagógiai szakmai szolgáltató intézmények, pedagógiai szakszolgálatok számára készült tanfelügyeleti kézikönyvek megjelenése 2014. október. Az önértékelési standardok véglegesítése 2014. decemberig. A szakértői képzések lebonyolítása 2014. decemberig. Az informatikai támogató rendszer kifejlesztése 2014. decemberig. Elektronikus kézikönyvek fejlesztése. A tanfelügyelet, önértékelés és a pedagógusminősítés „éles” működésének monitorozása, a tapasztalatok alapján továbbfejlesztési javaslatok megfogalmazása 2015. első felében.

A pedagógiai-szakmai értékelési rendszerek bevezetése TÁMOP-3.1.15: A 2015. évi pedagógusminősítési és tanfelügyeleti eljárások megtervezése. 18.000 pedagógusminősítés 18.000 tanfelügyeleti ellenőrzés további 12.000 tanfelügyeleti ellenőrzés A szereplők felkészítése (pedagógusok, intézményvezetők, kormányhivatalok). képzések fórumok előadások kézikönyvek Az eljárások lebonyolítása (Koordinációs Központ). folyamatos minőségbiztosítás ügyfélszolgálat működtetése

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!