Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lukács Oktatási Központ -
Advertisements

Bibliai lelkigondozás Mi a célja? A materialista és a humanista ugyanarra törekszik: Érezze jól magát a segítséget kérő Önértékelésében Társkapcsolataiban.
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
A munka fogalma és társadalmi jelentősége
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
A harmadik erő elméletei
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
Alkoholizmus.
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
Énfunkciók A személyiségnek, mint önszabályozó
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Gordon W. Allport vonáselmélete
Franz Alexander, a pszichoszomatika zsenije…
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
Alfred Adler individuálpszichológiája
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Az ápolók etikai kódexének helye és szerepe a gyakorlatban
MOTIVÁCIÓ.
Fenomenológiai megközelítés
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
A harmadik erő elméletei
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
CARL ROGERS
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
Pedagógiai személyiségértelmezések
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia mint tudomány
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Fenomenológiai megközelítés
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
AZ ORVOSHOZ FORDULÁS FOLYAMATA
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
A lelki egészség védelme az iskolában
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
Halász Levente Tudományos munkatárs Kodolányi János Főiskola
Marginalitás és jól-lét – kibékíthető koncepciók? Inkluzív társadalom – jól-lét – társadalmi részvétel A Kodolányi János Főiskola szakmai konferenciája.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
A Veszprém megyei pszichiátriai ellátó rendszer ismertetése
Egészséges életmódra nevelés témakörében előadás megtartása
A harmadik erő elméletei
A TÁRSADALMI JÓL-LÉT TÉRBELI KÜLÖNBSÉGEI A MAGYAR NAGYVÁROS- TÉRSÉGEKBEN Berki Márton – Halász Levente MRTT Vándorgyűlés Veszprém, november
A fenomenológiai perspektíva a személyiséglélektanban
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Személyiségfejlődési zavarok
Készítette:Tóth Sándorné
Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén
Személyközpontú gondozás
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Fenomenológiai megközelítés
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában Vas Megyei Slerosis Multiplex Egyesület TÁMOP-6.1.2-11/1-2012-0923 számú projekt keretében

Mentálhigiéné fogalma Társadalmi szinten: tömegméretű lelki egészség Az egyén szintjén: az ember mikro és makro alkalmazkodási képessége

Egészség WHO megközelítése alapján: Az egészség elemei: Egészség: az ember biológiai, pszichológiai, szociális jólét állapota Az egészség elemei: Testi egészség: biológiai egyensúly Lelki egészség: belső harmónia Szociális egészség: az anyagiak és a kapcsolatok biztonsága

Az egészség megközelítése a pszichológiában Orvosi modell Van tünetet vagy nincs? Ha van, akkor beteg, ha nincs, akkor nem beteg. Kérdés: mi és mennyi a tünet? Ideális modell Leír egy ideális állapotot. Kérdés: van-e ilyen? ... továbbá, ez egy statikus viszonyítás, ugyanakkor az élet változatos, dinamikus dolog. Statisztikai modell Az a normális, amiből legtöbb van, ami ettől eltér, az beteg. Kérdés: ha az egész társadalom neurotizálódik, akkor a neurotikus már nem számít betegnek? Dinamikus modell A lényeg az alkalmazkodás képessége, vagyis hogy az ember tud-e a - mindig változó - körülményeivel boldogulni úgy, hogy közben nem veszti el egyensúlyát.

Érett személyiség „Tevékeny ura környezetének, személyisége bizonyos fokig egységes, képes arra, hogy pontosan észlelje mind önmagát, mind a világot.” Allport: Az én érzésének kiterjesztése: funkcionális autonómia: nem elég, hogy aktívan elvégzem a tevékenységet, részt kell benne vennem. Meghitt viszony másokkal: mások tisztelete. Érzelmi biztonság, önelfogadás: így jobban el tudjuk viselni a traumákat. Valósághű percepció: reálisan látni a világot. Önismeret és humor Egységesítő életfilozófia: az élet céljának meghatározása. Ez mindenkinek más lehet.

Személyiség humanisztikus megközelítése Képviselői, abból a feltevésből indulnak ki, hogy az emberek nem az objektív valóságra reagálnak, hanem az általuk szubjektíven észlelt valóságra. Ebből következően az egyes emberek személyiségműködése csak akkor érthető meg, ha megismerjük a saját szubjektív vonatkoztatási keretüket. Bíznak a személyeknek a saját tapasztalataikra épülő önmegvalósító, önmeghatározó és „növekedési” hajlamában. Szerintük a „szubjektív” tapasztalatok a személyt az „igazsághoz” segítik közelebb, ezért minden olyan beavatkozás (elsősorban értékelő minősítés), ami eltéríti a személyt arról az útról, hogy a tapasztalatait maga értékelje, gátolja az egészséges személyiségműködést.

Maslow motivációs piramisa

Carl Rogers személyiségelmélete ember jelentést ad a világnak eredendően jó önmegvalósítás szükséglete teljességgel működés fejlődés Énkép pozitív értékelés szükséglete önelfogadás szükséglete

Köszönöm a figyelmet! Bartos Eszter Szombathely, 2014.