Nemzetközi kereskedelem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Roncz Gábor vezérigazgató
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Integrációtörténet 2. témakör.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A három pólusú világgazdaság kialakulása és a világkereskedelem
Fogalma, összefüggések
Értékesítési csatornák
A nemzetközi üzleti élet etikája
Előadó: Simon Csaba Volksbank, Trade Finance osztályvezető
Alapfogalmak.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A külső környezet elemzése
Kommunikációs politika
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
Nemzetközi kereskedelem
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Koncz Noémi: Ipar és kereskedelem a 18. században
Online értékesítési modellek
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Termék & Márka Kopcsay László.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
Pénzügyi-számviteli mutatók
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kereskedelemtan 5 Szállítás, logisztika Tóth Gergely.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
Az ITDH új szolgáltatásai Hagyományos elemek Kiállítások Kereskedelemfejlesztési pályázatok Üzletember találkozók itthon és külföldön Relációs.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
A külső környezet elemzése
Célpiaci marketing.
Operatív menedzsment és versenyképesség
Kérdések a második zh-hoz
Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
A piac és a piacgazdaság
Értékesítés, kereskedelem
A GAZDÁLKODÁS Készíítette: Czeglédi László. A GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETE Fogalma: céltudatos tevékenység, melynek keretében a rendelkezésre álló erőforrásokat.
HOGYAN INDÍTSUNK AGRÁR-ÉLELMISZERIPARI VÁLLALKOZÁST?
Előadás másolata:

Nemzetközi kereskedelem

A külkereskedelem előnyei Belföldön meg nem található áruk Csúcstechnológia Olcsó munkaerő Adókedvezmények kihasználása

Miért fontos a külkereskedelem? Áru- és relációs szerkezet Nemzetközi munkamegosztásban való részvétel Külgazdasági függőség

Marketing és külkereskedelem Földrészek közötti szakadékok eltűntek Áru és információ „pillanatok alatt” bárhová eljuthat Nincsenek „védett”, elszigetelt piacok

Világméretű gondolkodás Ott vásárolnak, ahol a legolcsóbb Ott termeltetnek, ahol a legolcsóbb Ott árusítanak, ahol a legnagyobb a jövedelem Külföldi vetélytársak

Termeléscentrikus szemlélet Marketingszemlélet

Hagyományos export Exportmarketing Tevékenység kiindulópontja Exportra felkínált termék Külföldi vevők igényei Tevékenység lényege Legyártandó(-ott) termék külföldi értékesítése Vevők által igényelt termékek exportja Meghatározó információ Termelési adottságok Külső piaci környezet Az üzletszerzés eszközei Ár és reklámozás Piacbef. eszk. legjobb komb. Tevékenység célja Nyereség- és forgalomnövelés eseti üzletekkel Nyereség és más célok a vevők kívánságainak legjobb kielégítése révén

Marketingszemlélet a külkereskedelemben Külső piaci információk beszerzése Üzleti stratégia Taktikai lépések Végre-hajtás Piaci célok Piackutatás Fő cél Részcélok Piacbefolyásoló eszközök 4 P Feed-back

Marketingszemlélet a külkereskedelemben - nyaralás Külső piaci információk beszerzése Üzleti stratégia Taktikai lépések Végre-hajtás Piaci célok Piackutatás Fő cél Részcélok I ESP HR GR Autó Repülő Vonat Stoppolás Ausztrián Szlovénián Horvátországon Haverok jól nyaraltak Irány nyaralni! Feed-back

A világpiac „Nem kézzelfogható” Részpiacok

Piacok kiválasztása 1. Milyen piacon dolgozzunk? Termelői piac Viszonteladói piac Fogyasztói piac Közületi piac

Piacok kiválasztása 2. Hány piacon dolgozzunk? Sok piac Kevés piac

„Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!” Piacok kiválasztása 3. Melyik piacon dolgozzunk? Eltérő igények Globális termékek „Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!”

Hogyan „külkereskedjünk”? Kereskedőtípusok Saját nevükben, saját számlájukra és kockázatukra Viszonteladók Saját nevükben, de megbízójuk számlájára és kockázatára Bizományosok Megbízójuk nevében, számlájára és kockázatára Ügynökök Más nevében, kockázatára, de saját számlára Csalók

Hogyan „külkereskedjünk”? Közvetlen kereskedés Indirekt export vagy import Átmeneti kereskedés